نحوه ی ارسال مقالات به ژورنال های  ISI

نحوه ی ارسال مقالات به ژورنال های ISI

اگر نوشته های اخیر وبلاگ حامی ورکس را دنبال کرده باشید، تاکنون اطلاعات خوبی در رابطه با مقالات،‌ نحوه ی نگارش آنها، اصول ثبت مراجع در مقالات و دیگر نکات مهم، برای نوشتن یک مقاله خوب کسب کرده اید. حال نوبت به ارسال یک مقاله ی با کیفیت، برای یک ژورنال خارجی معتبر می رسد. در مطلب مقاله ی isi هر آنچه که باید بدانید، که توصیه میکنیم حتما آن را مرور کنید،‌ در مورد کلیات مقالات isi نکاتی را قید کردیم. حال در این مقاله قصد داریم به موضوع مهم نحوه ی ارسال مقالات به ژرونال های isi بپردازیم. با ما تا انتهای این نوشته همراه باشید.

payanname

قبل از ارسال مقاله چه کارهایی باید انجام دهیم؟

در ابتدا فرض را بر این می گذاریم که مقاله ی شما کاملا اصولی و بر مبنای قوانین نگارشی و ویرایشی ژورنالی است که قصد دارید، مقاله خود را برای آنها ارسال کنید. اگر این فرض در رابطه با مقاله شما صادق نیست، توصیه می کنیم پیش از ارسال مقاله isi، اصلاحات لازم را روی آن انجام دهید. برای آگاهی از این قوانین و ساختار اصولی مجله ی مورد نظر، باید به بخش راهنمای نویسندگان پایگاه اینترنتی آنها مراجعه کنید. هر چه این اصول و قوانین تعیین شده را بهتر رعایت کنید،‌ مقاله شما نظر سردبیر مجله را بهتر جلب می کند در غیر این صورت، روند طولانی تری تا پذیرش مقاله طی خواهید کرد. برای اطمینان از کیفیت و صحت مقاله ای که آماده کرده اید می توانید با مراجعه به بهترین سایت های دانلود رایگان مقالات، مقاله isi خود را با دیگر مقالات تایید شده آن ژورنال، مقایسه کنید. با این مقدمه و با  فرض رعایت تمامی این اصول، مراحل ارسال مقاله به ژورنال isi را مرور میکنیم.

پیشنهاد میکنم این مطلب را نیز مطالعه کنید: معرفی ابزارهای پرکاربرد برای پایان نامه نویسی 

مراحل ارسال مقاله به ژورنال های isi

مرحله ی اول: انتخاب روش ارسال مقاله به ژورنال isi

بدیهی است که برای شروع روند تایید مقالات، باید در ابتدا اقدام به ارسال آن کنید. ارسال مقاله به دو شیوه ی پستی و الکترونیکی صورت می گیرد. در روش پستی، باید سه تا پنج نسخه از مقاله را پرینت کرده و همراه سی دی حاوی نمودارها و جداول به کار رفته در مقاله، به آدرس پستی مجله ارسال کنید. در روش الکترونیکی نیز می توانید مقاله را در فرمت های رایج یعنی word و pdf به ایمیل سردبیر ارسال کنید و یا از طریق پایگاه اینترنتی، مقاله isi خود را بفرستید. ارسال مقاله به صورت الکترونیکی شیوه ی متداول تری است.

مقالات isi

مرحله دوم: ارسال مقاله به ژورنال

در این فاز از ارسال مقاله به ژورنال های isi،‌ شما وارد مکاتبات با سردبیر یا گروه سردبیری مجله می شوید. اگر از طریق وبگاه این مجلات اقدام به ارسال مقاله می کنید، در این مرحله از شما در خواست می شود تا در سایت ثبت نام کنید. با طی کردن مراحل ثبت نام، در انتها کدی دریافت می کنید که ادامه ی مکاتبات به وسیله ی این کد انجام می شود. هر مرحله ای از مراحل پذیرش هم در این قسمت مشخص می شود. منظور از مراحل، مرحله ی قبول، رد، در دست بررسی و از این قبیل است.

مرحله ی سوم: بررسی مقاله توسط هیات سردبیری و داوران

بعد از ارسال مقاله isi، اگر موضوع شما موضوع واقعا جالب یا جدیدی باشد، معمولا به سرعت توسط سردبیر مجله مورد قبول قرار می گیرد. دقت کنید که این اتفاق نادر تنها در صورتی رخ می دهد که ایده تحقیقاتی شما واقعا بکر و تازه باشد. در حالت عادی نیز، مجله پس از گذشتن از فیلترهای اولیه ی سردبیر توسط هیات سردبیری، اولویت بندی شده و در وهله ی بعدی در اختیار داوران و کارشناسان مربوطه قرار می گیرد. این داوران در یک مدت مشخص باید به نقد و بررسی مقالات ارسالی بپردازند و نقاط ضعف و قدرت آنها را بیان کنند.

مرحله ی چهارم:مشخص شدن وضعیت فعلی مقاله

نظر داوران در مرحله ی قبل، وضعیت فعلی مقاله را مشخص می کند. در این مرحله از مراحل ارسال مقاله به ژورنال های isi، مقاله ی شما با توجه به نتیجه ی بررسی داوران در یکی از وضعیت های: پذیرش برای چاپ،‌ پذیرش برای چاپ پس از انجام دادن اصلاحات جزئی، پذیرش برای چاپ پس از انجام اصلاحات کلی تر،‌ انجام اصلاحات اساسی و ارسال مجدد برای بررسی احتمالی، بررسی احتمالی برای چاپ در قالب گزارشی کوتاه یا نامه به سردبیر و در نهایت وضعیت ناخوشایند غیرقابل چاپ قرار می گیرد.

اگر مقاله isi توسط مجله رد شود، این رد شدن هرگز به معنی بی ارزش بودن کار تحقیقاتی شما نیست. در اینجا سردبیر مجله طی یک نامه ی محترمانه علت یا علل رد کردن مقاله را برای شما شرح می دهد. ممکن است علت رد شدن مقاله isi شما این باشد که، نوشته ی شما در حیطه ی تخصصی آن مجله نبوده است. در هر صورت در این مرحله هرگز ناامید نشوید، نکاتی که در رد مقاله قید شده را در کوتاهترین زمان ممکن اصلاح کنید. این بار در انتخاب حوزه ی تخصصی مقاله نیز، دقت بیشتری به خرج دهید.

بعد از مشخص شدن وضعیت فعلی مقاله ی شما، در صورتی که مقاله رد نشده باشد و نیاز به اصلاح داشته باشد، باید دو گام زیر را دنبال کنید.

مرحله ی پنجم: اعمال اصلاحات مشخص شده در بخش داوری

در این مرحله کاری که باید انجام دهید مشخص است. کمتر پیش می آید که مقاله ای هیچ نیازی به اصلاح پیدا نکند. در این مرحله مقاله را در زمان تعیین شده و حتی قبل از آن با توجه به لیستی که از هیات داوران دریافت کرده اید، اصلاح کنید. همانطور که گفتیم این اصلاحات می توانند جزئی یا اساسی باشند. بعد از اصلاح و ارسال دوباره،‌ مقاله مجددا مورد بازبینی قرار می گیرد. دقت کنید که با توجه به طولانی بودن روند بررسی مقالات، اگر زمان زیادی از ارسال اولیه ی مقاله گذشته است،‌ حتما منابع و مراجع آن را بروز کنید.

ارسال مقاله به ژورنال های isi

مرحله ی ششم: چاپ مقاله

اگر بعد از طی تمامی مراحل بالا، به این نقطه از مراحل ارسال مقاله به ژورنال های isi رسیدید، باید به شما آفرین گفت. اصلاحات نهایی روی مقاله در این مرحله انجام می شود. بعد از رفع ایرادات صرفی و نحوی و علائم نگارشی و مشکلاتی از این قبیل و تایید ویراستار فنی،‌ نسخه ای از مقاله که قرار است چاپ شود، برای آخرین بار در اختیار شما قرار می گیرد تا آن را تایید کنید. بعد از آن نیز مقاله در مجله مد نظر شما چاپ می شود.

سخن آخر

در این نوشته از سایت حامی ورکس سعی کردیم مراحل ارسال مقاله به مجلات را، به ساده ترین روش ممکن شرح دهیم و امیدواریم مطالب گفته شده برای شما راهگشا باشد. بدیهی است که هر فرد هنگام طی این مسیر، ممکن است با چالش های متفاوتی روبرو شود. اما در نهایت داشتن مقالات در ژورنال های معتبر داخلی و خارجی، به رزومه ی شما اعتبار دیگری می بخشد و تاثیر زیادی بر رزومه شما خواهد گذاشت. اگر در زمینه ی ارسال مقاله به مجلات تجربه ای دارید، لطفا در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

کلمات کلیدی:

  • نحوه ارسال مقاله isi
  • مقالات isi
بهناز نوجوان
بهناز نوجوان
من یک مهندس کامپیوتر هستم و علاقمند به همه ی حوزه های مربوط به کامپیوتر و تکنولوژی:) در حال حاضر با تمام وجود مشغول طراحی سایت، طراحی گرافیک و تولید محتوا هستم.

پروژه ای برای انجام داری؟

تخصص انجام پروژه داری؟

دیدگاه خود را بیان کنید

1000 کاراکتر باقیمانده است