آیا یک فریلنسر به شخص دیگری نیاز دارد؟

آیا یک فریلنسر به شخص دیگری نیاز دارد؟

اگر مطالب وبلاگ حامی ورکس را خوانده باشید، فریلنسر و تمام ویژگی های او را میشناسید. اما در شغل دورکاری و فریلنسری همانند بسیاری از شغلها نیازمند شخص دومی برای کمک به شما در انجام امور مختلف است. ما در این مطلب میخواهیم برای شما به زبان ساده بگوییم که آیا یک فریلنسر و دورکار به شخصی دیگری نیاز دارد؟ آیا یک فریلنسر و دورکار نیازمند یک دستیار است؟ چگونه یک منشی و دستیار مجازی برای خودمان انتخاب کنیم؟ پس با حامی ورکس همراه باشید.

دستیار مجازی به شخص یا اشخاصی گفته میشود که یک یا چند مهارت داشته و میتوانند به صورت مجازی و از راه دور امورات مختلفی انجام دهند. فریلنسر نیز شخصی است با داشتن یک یا چند مهارت که میتوان در هر زمان و مکانی، به انجام امورات و پروژه های مختلف بپردازد. اما گاهی اوقات یک فریلنسر و دورکار نیازمند یک دستیار مجازی است. اگر شما فریلنسر هستید و ویژگی های زیر را دارا می باشید. شما نیازمند یک دستیار مجازی هستید.

سرتان خیلی شلوغ است!

freelancer need someone else 8

فریلنسری و دورکاری شغلی است که تعداد پروژه ها و کارهای سپرده شده به شما، رابطه مستقیمی با مهارت، سرعت و کیفیت شما دارد. هر چقدر شما حرفه ای باشید، پروژه بیشتری به شما سپرده میشود. بعد از مدتی فعالیت در شغل فریلنسری، آنقدر تعداد پروژه های محوله به شما زیاد میشود، که تعدادی از آنها را رد میکنید. شاید رد کردن یک پروژه جلوه ای منفی داشته باشد، اما به صورت کلی زمانی که شما به علت کمبود وقت و قبول پروژه های دیگر، یک پروژه را رد میکنید، یعنی مسیر را به صورت صحیح طی کرده و فردی موفق بوده اید. در این زمان شما نیازمند به یک دستیار و منشی هستید. این دستیار میتواند در امورات مختلف به شما کمک کند. از پل ارتباطی بین شما و کارفرما گرفته تا انجام قسمتهای مختلفی از پروژه و ... . به عنوان مثال شما مهارت داستان نویسی و فیلنامه نویسی دارید، اما فرصت تایپ را ندارید. در این هنگام میتوانید داستان خود را به صورت صوتی ضبط کرده و به دستیار و منشی خود داده تا ایشان زحمت تایپ را بکشد. این تنها یک مثال بود. موارد بسیار زیادی وجود دارد که یک دستیار میتواند برای شما انجام داده و مفید باشد.

این مطلب را نیز مطالعه کنید: آینده فریلنسری و دورکاری چگونه خواهد بود؟

شخصی اجتماعی هستید!

freelancer need someone else 5

بر اساس تحقیقات صورت گرفته در بین جوامع فریلنسرها و کارمندان، تعداد افراد غیر اجتماعی و گوشه گیر در بین فریلنسرها، بیشتر از کارمندان است. حال اگر شما شخصی اجتماعی و برونگرا هستید به راحتی میتوانید یک یا چند دستیار و منشی استخدام کرده تا کارهای شما را انجام دهند. اما در غیر اینصورت، ارتباط با یک دستیار شاید کمی برایتان مشکل باشد.

درون شرکت های خدماتی به صورت فیزیکی فعالیت میکنید!

freelancer need someone else 6

بسیاری از افراد فریلنسر به صورت فیزیکی در محل ها و شرکتهای خدماتی حضور دارند. این افراد به دلایل مختلفی این محیط ها را برای انجام کارهای خود انتخاب کرده اند. در برخی موارد شرکت های وجود دارند که افراد فریلنسر را در محیطی به دور هم جمع میکند. در این هنگام اگر شما احساس میکنید که با داشتن یک منشی و دستیار میتوانید به انجام کارهای خود سرعت بخشیده و کیفیت را بالا ببرید، حتما به فکر استخدام یک منشی باشید.

شرکت خدماتی دارید!

freelancer need someone else 7

بسیاری از افراد فریلنسر و دورکار بعد از مدتی فعالیت در این شغل تصمیم به راه اندازی شرکت های خدماتی کوچکی میکنند. این افراد با مشاهده استعداد خود به این فکر میکنند که اگر محلی فیزیکی داشته باشیم، کسب و کار و پروژه های محوله بهتر و بیشتر میشود. در این هنگام  شما نیازمند یک منشی هستید. البته در این حالت منشی میتواند به صورت فیزیکی در کنار شما به فعالیت بپردازد. به شما پیشنهاد میکنیم مطلب دورکاری (فریلنسری) یا حضور فیزیکی در محل کار؟ را مطالعه کنید. یکی از دلایل راه اندازی شرکت های خدماتی و تهیه مکان های فیزیکی، عدم معرفی صحیح و درست فریلنسری است. به زبان ساده فریلنسری و دورکاری آن طور که هست و باید به مردم معرفی نشده و بسیاری از مردم هنور به این شغل اعتماد ندارند. آنها خیال میکنند که چون فعالیت در محیط مجازی صورت میگیرد، از اعتماد، امنیت و کیفیت کمتری برخوردار است. اما ما به شما میگویم که اینگونه نیست، حامی ورکس شرایط و محیطی برای شما فراهم کرده که دیگر نیازمند تهیه مغازه یا شرکتی برای انجام کارهای خدماتی نداشته باشید. حامی ورکس پل ارتباطی بین فریلنسر و کارفرما است. اعتماد 99% به وجود آورده و حتی بهتر از محیط فیزیکی برای فریلنسر عمل میکند.

مطالب ذکر شده بالا تنها برخی از مهم ترین این موارد هستند. اکنون این سوال در ذهن شما نقش میبند که چگونه یک دستیار مجازی و منشی استخدام کنیم! حامی ورکس به شما کمک میکند و همواره در کنار شماست.

فهرستی از وظایف و انتظارات مورد نیاز خود تهیه کنید.

freelancer need someone else 9

اولین کاری که باید قبل از استخدام یک دستیار مجازی انجام دهید این است که یک لیست از تمام انتظارات و نیازات خود تهیه کنید. شما باید به صورت دقیق و کامل و به دور از هر گونه ایهام، تمام آن چیزی که از یک منشی و دستیار انتظار دارید، بنویسید. به عنوان مثال شما یک دستیار انتخاب میکنید که دو کار را برای شما انجام دهد، نظم بخشیدن و ارسال پروژه به کارفرما و مدیریت شبکه های اجتماعی. حال این منشی اگر به مدیریت شبکه های اجتماعی آشنایی نداشته باشد، در این زمینه خوب عمل نمیکند. پس در هنگام استخدام باید تمام موارد را ذکر کنید. وضوح و بیان کامل موارد سبب میشود تا بعدا هیچ عذر و بهانه ای به میان نیایید.

شغل خود را توصیف کنید!

freelancer need someone else 1

در مورد شغل خود توضیح دهید. شما باید بعد از تهیه لیست انتظارات و وظایف منشی، باید متن و توضیحی در مورد شغل خود بنویسید. این توضیح کمک شایانی به استخدام شخص مورد انتظار شما میکند. اگر شما در مورد شغل خود بنویسید، شانس اینکه افراد متخصص و آشنا با تخصص خود پیدا کنید افزایش پیدا میکند. استخدام افراد مرتبط با شغل شما سبب عدم آموزشات اولیه و سرعت بخشیدن به امور شما می شود.

آیا یک فریلنسر به شخص دیگری نیاز دارد؟

بودجه و میزان دستمزد پرداختی شما

freelancer need someone else 2

یکی از موارد مهمی که باید مشخص کنید، میزان دستمزد و حقوق پرداختی شما به منشی و دستیار است. بدون شک تعیین این مقدار دستمزد نیازمند فعالیت طولانی مدت شما در حوزه فریلنسری و دورکاری است. اگر شما در مدت زمان کمتر از یک سال در حوزه فریلنسری و دورکاری فعالیت کرده اید، استخدام منشی شاید برایتان کمی زود باشد. اگر شما تمام موارد را در نظر گرفته اید این مدت زمان برای تعیین میزان حقوق، مدت کمی است. زیرا شما باید حقوق این شخص را از دستمزد کسب شده توسط خودتان پرداخت کنید. از طرفی استخدام منشی توسط یک فریلنسر نیازمند قرارداد تضیمنی است. یعنی شما باید در همان ابتدا به ازای هر 30 روز، یک مبلغ مشخص تعیین کرده و آن را بپردازید. منشی شما دیگر به این کار ندارد که شما پروژه ای در طول 30 روز انجام داده اید یا خیر، وی سر ماه حقوقش را میخواهد.

جستجوی خود را آغاز کنید.

freelancer need someone else 3

اکنون زمان جستجو و انتشار آگهی استخدام منشی و دستیار مجازی از طرف شماست. سایتها و گروه های مجازی زیادی وجود دارد که شما میتوانید آگهی خود را به رایگان منتشر کنید. همچنین یک سری سایت و انجمن وجود دارد که لیستی کاملی از متخصصین به همراه رزومه آنها را گرد آوری کرده و به شما کمک فراوانی میکند. مطالب ذکر شده را به دقت بخوانید، کارهای گفته شده را انجام دهید و سپس به جستجوی منشی و دستیاری برای خود بگردید. حامی ورکس نیز همواره در کنار شما بوده و حتی میتوانید منشی خود را از درون متخصصان و افراد حامی ورکس انتخاب کنید.

کلمات کلیدی:

  • فریلنسر
  • فریلنسری
  • منشی فریلنسر
  • منشی دورکار
  • دستیار مجازی فریلنسر
  • دستیار مجازی دورکار
  • دورکاری
  • استخدام منشی
  • استخدام منشی فریلنسر و دورکار
  • حامی ورکس
امید علی محمدی
امید علی محمدی
کارشناس فناوری اطلاعات؛ کارشناس ارشد مهندسی نرم افزار، 5 سال سابقه فعالیت در زمینه مدیریت وب و فروشگاه های آنلاین، علاقه مند به یادگیری مباحث کامپیوتری مخصوصا حوزه وب.

پروژه ای برای انجام داری؟

تخصص انجام پروژه داری؟

دیدگاه خود را بیان کنید

1000 کاراکتر باقیمانده است