بهترین سایت های دانلود رایگان مقالات

بهترین سایت های دانلود رایگان مقالات

مطالعه مقالات و آشنایی با تحقیقات و نظریه‌های دیگران، یکی از بخش‌های جدایی ناپذیر تحقیق و پژوهش است. اهمیت این موضوع موجب شده تا این مطلب از سایت حامی ورکس را به این موضوع اختصاص دهیم و با معرفی سایت های دانلود مقالات رایگان شما را در دسترسی راحت تر و سریع تر به انواع مقالات، در حوزه های مختلف، یاری کنیم.

سایت های دانلود مقالات رایگان، برای تمام محققان و پژوهشگران در حوزه های مختلف کاربردی است. دانلود مقالات خارجی رایگان را نیز، می توان به صورت ویژه برای افرادی که مشغول نوشتن پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری خود و یا حتی تکمیل پروژه کارشناسی هستند، مفید دانست. البته نباید اهمیت این سایت ها را برای افرادی که به دنبال تنظیم مقاله ی isi می باشند نیز، نادیده گرفت. سایت هایی که در ادامه این مطلب معرفی می‌ شوند به شما کمک می کنند تا مقالات و یا پایان نامه های مورد نیاز خود را به صورت رایگان دانلود کنید و نیاز به صرف هزینه نداشته باشد و بدین ترتیب علاوه بر دسترسی آسان به منابع مورد نیازتان، در مخارج خود نیز صرفه جویی کنید.

قبل از دانلود رایگان مقالات باید چه کاری انجام دهیم؟

قبل از ورود به سایت هایی که در ادامه معرفی می شوند و دانلود مقالات مورد نیازتان خوب است بدانید که، هر منبع دیجیتالی اعم از مقالات و پروپوزال های موجود در پایگاه های سایت های دانلود رایگان مقالات، دارای یک ترکیب عددی به نام DOI هستند. DOI که مخفف عبارت Digital Object Identifier است، به هر مقاله به صورت یکتا و منحصر به فرد اختصاص داده می شود و مقالات به وسیله این ترکیب عددی شناسایی می شوند بنابراین برای دانلود مقالات مد نظرتان، به این عدد احتیاج دارید. این عدد معمولا در بخش اطلاعات کتابشناسی هر مقاله وجود دارد و از دو بخش کد انتشارات و کد سند تشکیل شده است که به وسیله ی علامت / از یکدیگر جدا شده اند. برای اطمینان از صحت این عدد می توانید آن را در سایت www.doi.org، جستجو کنید و نتیجه را بررسی کنید. اما به چه صورت باید از این عدد استفاده کرد؟

دانلود مقاله از سایت doi

در رابطه با سایت scholar.google.com یا گوگل اسکالر در مقاله ی اصول ثبت مراجع در مقالات صحبت کردیم. برای دانلود رایگان مقالات نیز، به این سایت احتیاج پیدا میکنید. کافیست به آدرس این سایت بروید و عنوان یا موضوع مورد نظر خود را جستجو کنید. گوگل اسکالر لیستی از مقالات مرتبط با موضوع مورد جستجوی شما را نمایش میدهد. کد doi مقالات مورد نظر خود را بیابید. حال با وجود این کد میتوانیم مقالات را به طریقی که در ادامه می آید به رایگان دانلود کرد.

سایت های دانلود رایگان مقالات (خارجی)

1- سایت www.sciencedirect.com

اولین سایتی که برای دانلود رایگان مقالات معرفی میکنیم، سایت نام آشنای www.sciencedirect.com است. این سایت برای دانلود مقالات انگلیسی رایگان در نظر گرفته شده است. صفحه ی اصلی این سایت را می توانید در تصویر زیر مشاهده کنید.

sciencedirect

امکانات خوبی برای جستجوی مقالات مورد نظرتان توسط این سایت وجود دارد. برای دانلود مقالات مورد نیازتان، عنوان مورد نظر خود را وارد کنید و لیست مقالات مربوطه را که این سایت برای شما نمایش می دهد مشاهده کنید.

پیشنهاد میکنم این مطلب را نیز مطالعه کنید: معرفی ابزارهای پرکاربرد برای پایان نامه نویسی 

پس از مشاهده مقالات و پیدا کردن مقاله مد نظرتان، برای دانلود آن باید به سایت http://sci-hub.tw، مراجعه کنید و عدد doi مقاله مد نظر خود را، که در ابتدای این مطلب طریقه به دست آوردن آن را توضیح دادیم، در این سایت وارد کنید. سپس با ورود به صفحه ی مقاله و کلیک بر روی دکمه ی save می توانید به صورت رایگان آن را دانلود کرده و از آن استفاده نمایید. ناگفته نماند که، این روش را برای استفاده از تمام سایت های دانلود مقالات رایگان قابل استفاده بوده و برای دانلود پایان نامه رایگان نیز، کاربرد دارد.

2- سایت core

 سایت core یکی از بهترین سایت های دانلود مقاله و دومین سایتی است که در این مطلب خدمت شما معرفی می کنیم. پس از ورود به این سایت و جستجو موضوع مقالات مورد نیاز خود، لیستی از مقالات موجود در بانک اطلاعاتی این سایت برای شما نمایش داده می شود. پایین تمامی این نتایج یک گزینه بعنوان دریافت فایل pdf مقالات قابل مشاهده است که با کلیک بر آن، به راحتی می توانید مقالات را دانلود کنید.

core

3- سایت doaj

سایت دانلود رایگان مقالات doaj سومین سایتی است ک خدمت شما معرفی می کنیم. نام این سایت doaj، مخفف عبارت  directory of open access journals و به معنای دایرکتوری ژورنال های قابل دسترسی، می باشد. برای مشاهده این سایت می توانید به آدرس https://doaj.org/ مراجعه کنید. تصویر اصلی این سایت نیز، در زیر قابل مشاهده است.

doaj

این وبسایت در سال 2003 راه اندازی شده و تعداد بیشماری مقاله از طریق این سایت در زمینه های مختلف قابل دسترسی هستند. با جستجوی عبارت مورد نظر خود در این سایت، لیستی از مقالات با این موضوع برای شما نمایش داده می شود. برای دانلود مقالات نمایش داده شده، تنها کافیست بر روی گزینه ی full text کلیک کرده و فایل pdf مقالات مورد نظر خود را دریافت کنید.

4- سایت Sci-Hub

این سایت در سال 2011 توسط یک دانشجوی فارغ التحصیل قزاقستانی به نام الکساندرا البایکان راه اندازی شد. این وبسایت با کسب اجازه از موسسات آموزشی و همچنین حافظه پنهان خود دسترسی لازم را به مقالات و متون آکادمیک فراهم می سازد.
لینک sci-hub:

  • http://sci-hub.se

وبسایت sci-hub بارها به دلیل نقض قانون کپی رایت مورد اتهام واقع شده است و هم اکنون توسط بسیاری از ارائه دهندگان خدمات اینترنتی مسدود شده است. طبق آمار خود سایت گفته می شود که برای هر درخواست دانلود احتمال 99 درصدی موفقیت وجود دارد و درحال حاضر روزانه بیش از دویست هزار درخواست پردازش می شوند.
مراحل دانلود متون پژوهشی در سایت Sci-Hub

  1. وارد لینک http://sci-hub.se شوید.
  2. نام کامل، URL و DOI مقاله ی مورد نظر خود را وارد کنید.
  3. دکمه “Open” را بزنید.

سایت دانلود مقاله sci_hub

5- سایت Library Genesis

این وبسایت یک دیتابیس شامل 2.7 میلیون نسخه کتاب و 58 میلیون فایل مجله علمی می باشد. این سایت در سال 2015 توسط Elsevier که یکی از بزرگترین ناشران مقالات علمی، پزشکی و فنی می باشد، بنا نهاده شده است اما تا کنون هیچ نتیجه ای از آن حاصل نشده است. درحال حاضر Library Genesis توسط ارائه دهندگان خدمات اینترنتی بسیاری در بریتانیا مسدود می باشد اما خوشبختانه به علت وجود لینک های کمکی زیاد به راحتی قابل دسترس است. در ادامه تعدادی از لینک های این سایت قرار می گیرد که به مرور زمان از کار خواهند افتاد و لینک های جدید جایگزین می شود:

  • http://gen.lib.rus.ec
  • http://libgen.pw
  • http://libgen.unblocker.cc/
  • http://libgen.unblockall.org/
  • https://libgen.unblocker.win/
  • https://libgen.unblocked.gdn/

برای پیدا کردن یک مقاله در سایت Library Genesis :

  1. ابتدا با استفاده از لینک های بالا وارد سایت شوید.
  2. کلمات کلیدی مورد نظر خود را در قسمت جستجو وارد کنید.
  3. دکمه Search! را بزنید.

سایت دانلود مقاله Library Genesis

  1. بر روی لینک کتاب یا مقاله مورد نظر خود کلیک کنید.
  2. بر روی لینک کمکی دلخواه کلیک کنید.

سایت دانلود مقاله Library Genesis

6. فایل را در دستگاه خود ذخیره کنید.

6- پلتفرم ScienceOpen

ScienceOpen یک پلتفرم اجتماعی تخصصی برای محققان می باشد که بیش از 40 میلیون مقاله از تمامی شاخه های علوم در خود جای داده است. این پلتفرم در سال 2013 توسط الکساندر گروسمن، فیزیکدان و پروفسور مدیر نشر در دانشگاه علوم کاربردی لایپزیگ آلمان و تایبر چیکی، دانشمند اطلاعات، توسعه دهنده نرم افزار و متخصص مدیریت محتوا پایه گذاری شد. هدف ScienceOpen جست و جو برای یافتن روش های نوین برای اشتراک گذاری اطلاعات در انجمن های تحقیقاتی می باشد و به صراحت میتوان گفت که این پلتفرم در تحقق اهداف خود بسیار موفق بوده است.

مراحل جست و جوی مقاله با استفاده Science Open :

  1. وارد لینک http://about.scienceopen.com شوید.
  2. بر روی دکمه سبز رنگ Search در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید.
  3. در قسمت جستجو کلمات کلیدی خود را تایپ کنید. علاوه بر کلمات کلیدی میتوانید با استفاده از نام ناشر، نام نویسنده، ژورنال ها و ... نیز جستجوی خود را انجام دهید.

دانلود مقاله رایگان از سایت science open

7- سایت OA.mg

این سایت قصد دارد تا با ایجاد لینک های مستقیم برای بیش از 200 میلیون نسخه مقاله کار پژوهش را به فرآیندی بسیار ساده و قابل دسترس تر بدل کند.

سایت دانلود مقاله oa mg
هدف سازندگان کمک به دانلود رایگان مقاله و دسترسی آسان به مقاله برای تمامی افراد برای مفیدتر بودن در هر مقطعی از کار آکادمیک میباشد چه کارشان تحقیقی باشد و چه نسل کتاب شناسی! با جمع آوری و ترکیب تمامی مرکز داده های دسترسی آزاد، این سایت قادر است که جدیدترین پژوهش های دسترسی آزاد یا دارای حق دسترسی را در اختیار شما قرار دهد. حتی اگر لینک مستقیمی برای دانلود آن مقاله وجود نداشته باشد به شما در پیدا کردن راهی برای دانلود آن کمک می کند.
شما میتوانید با انجام مراحل زیر مقالات پژوهشی را در OA.mg بیابید:

  1. به لینک https://oa.mg بروید.
  2. کلمات کلیدی یا DOI مقاله مورد نظر خود را در قسمت جستجو وارد کنید.
  3. روی دکمه Search کلیک کنید و منتظر نتیجه جستجو باشید.
  4. در لیست نتایج میتوانید با کلیک بر روی لینک دانلود هر مقاله آن را به سادگی در اختیار داشته باشید.

8- سایت Citationsy

این آرشیو شما امکان جستجو و دانلود مقالات ژورنالی و رساله را می دهد و شما می توانید در پروژه های خود از نقل قول این مقالات بهره ببرید. این پلتفرم یک ابزار رایگان است اما نسخه رایگان آن محدودیت هایی دارد. با پرداخت ماهیانه 9.99 دلار (برای دانشجویان 4.99 دلار) می توانید به صورت نامحدود از نقل قول، رفرنس ها، کتاب شناسی، استخراج کلمه و ... استفاده کنید. آرشیو فقط برای سه روز آزمایشی تمام امکانات را در اختیار شما قرار می دهد اما اگر از کد هدیه GAURAVTIWARI استفاده کنید به مدت یک ماه می توانید به طور رایگان از نسخه پرمیوم آن استفاده کنید.
برای استفاده از این کد هدیه کافی است که یک اکانت بسازید و در قسمت institutional code عبارت GAURAVTIWARI را وارد کنید. البته به این نکته دقت داشته باشید که شما بدون داشتن اکانت هم می توانید از آرشیو سایت Citationsy استفاده کنید.

سایت دانلود مقاله Citationsyتنها کاری که لازم است بکنید وارد کردن یک علامت سوال در پایان جستجو است، سایت در تمام دنیا مقالات مربوط را بررسی می کند و نزدیک ترین نتایج را به شما نمایش می دهد. برای مشاهده جزئیات بیشتر می‌توانید روی هر یک از نتایج فوق کلیک کنید و بلافاصله به آن از همانجا لینک شوید.
این پلتفرم همچنین امکان دانلود مقاله را از میان سرویس های دسترسی آزاد به صورت کاملا قانونی فراهم می کند.
برای دسترسی به آرشیو citationary می توانید از طریق لینک https://citationsy.com/archives اقدام نمایید.

9- سایت Paperpanda

Paperpanda یک افزونه رایگان برای گوگل کروم می باشد که امکان دسترسی به مقالات ژورنالی و رساله های مختلف را با یک کلیک در فرمت پی دی اف برای شما فراهم می کند.
درواقع وقتی که این ابزار فعال است DOI مقاله صفحه ای که در آن هستید را می یابد و سپس اقدام به جستجو برای آن می کند. این کار با جستجو در بایگانی های دسترسی آزاد مانند OaDoi، SemantisScholar، ArXiV و آرشیو های اینترنتی شروع می شود.

سایت دانلود مقاله Paperpandaتوسعه دهندگان در تلاش برای ایجاد شرایطی هستند که شما بتوانید دامنه کتابخانه دانشگاهی خود را در تنظیمات اضافه کنید.پس از انجام این تنظیمات Paperpanda در کتابخانه دانشگاهی شما به صورت خودکار به دنبال نتیجه جستجو خواهد گشت. همچنین درصورت لزوم شما قادر خواهید بود که دامنه های دلخواه متفاوتی را در تنظیمات اضافه کنید.
مراحل استفاده از این ابزار به صورت زیر است:

  1. افزونه کروم paperpanda را نصب کنید.
  2. آن را در نوار ابزار مرورگر خود پین کنید.
  3. در حین جستجو برای مقاله پژوهشی خود، روی آیکون کوچک پاندا در نوار ابزار کلیک کنید.
  4. حال paperpanda فایل پی دی اف را برای شما خواهد یافت. درصورت نیاز، تنظیمات را باز کرده و دامنه مورد نظر خود را روی آن تنظیم کنید.

10- سایت Education Resources Information Center (ERIC)

ERIC بخشی از موسسه آموزشی ایالات متحده آمریکا می باشد. این سایت به عنوان یک آرشیو گسترده از انتشارات عمل می کند که به عنوان یک راه عالی برای دانلود مقالات پژوهشی بدون پرداخت هزینه شناخته می شود. نه تنها انتشارات ژورنالی بلکه منابع مکتوب و ادبیات خاکستری را نیز شامل می شود.
تمام موارد ژورنالی و غیرژورنالی که در ERIC پیدا می کنید کارشناسی شده و قابل اعتمادند. هر دوسال یکبار این سایت منابع مقالات منتشر شده جدید را به فهرست مرکز داده خود اضافه می کند.
شما میتوانید با مراجعه به وبسایت https://eric.ed.gov به ERIC دسترسی پیدا کنید.

سایت دانلود مقاله eric-ed-gov

11- سایت Google Scholar

Google Scholar یک منبع یاب با دسترسی آزاد است که توسط گوگل طراحی شده است. این سایت به شما امکان دسترسی به مجلات علمی آنلاین داوری شده و دانلود مقاله را می دهد که در آن نمایه شده اند.
گزینه های جستجوی پیشرفته بر اساس نویسنده، تاریخ انتشار، عبارت و غیره را ارائه می دهد. دسترسی به این مجلات نامحدود است.

سایت دانلود مقاله scholar.google

12- سایت Semantic Scholar

Semantic Scholar یک ابزار جستجوی قدرتمند حرفه ای برای یافتن مقالات تحقیقاتی در حوزه موضوعات علمی است. این سایت توسط هوش مصنوعی برای یافتن نتایج جستجوها در پایگاه داده خود طراحی شده است. فیلترها به شما امکان می دهند پایگاه داده را بر اساس ارتباط، تعداد استنادات، تأثیرگذارترین مقالات و تازگی جستجو کنید. همین امروز از این پایگاه داده برای دانلود مقاله رایگان مجلات علمی استفاده کنید.

سایت دانلود مقاله semanticscholar

13- سایت DRYAD

Dryad یک مخزن اطلاعات با دسترسی آزاد به مقالات رایگان، تحت مدیریت قوی برای داده های تحقیقات علمی و پزشکی است. Dryad داده های تحقیق را قابل بازیابی، قابل استفاده مجدد و قابل استناد می کند.

سایت دانلود مقاله datadryad

14- سایت PubMed

Dryad یک مخزن اطلاعات با دسترسی آزاد به مقالات رایگان، تحت مدیریت قوی برای داده های تحقیقات علمی و پزشکی است. Dryad داده های تحقیق را قابل بازیابی، قابل استفاده مجدد و قابل استناد می کند.

سایت دانلود مقاله ncbinlmnih

15- سایت Zenodo

Zenodo یک سایت دانلود رایگان مقالات آنلاین است که به محققان اجازه می دهد مقالات تحقیقاتی خود را به صورت رایگان بارگذاری و به اشتراک بگذارند. دسترسی به Zenodo رایگان است و توسط داوران بررسی می شود. این ویژگی داده ها را قابل استناد و استفاده مجدد توسط محققان را آسان می کند.

سایت دانلود مقاله zenodo

16- سایت JURN

JURN پیوندهایی به وب سایت های علمی ارائه می دهد که در آنها می توان به مقالات تحقیقاتی به صورت رایگان دسترسی داشت. رشته هایی مانند هنر، علوم انسانی، تجارت، حقوق، طبیعت، علم و پزشکی را پوشش می دهد. JURN با داشتن بیش از 5000 مخزن ایندکس شده، سایت عالی برای دسترسی به تحقیقات در مورد موضوعات مختلف است.

سایت دانلود مقاله jurn

17- سایت BioMed Central

بیش از 20 سال است که BioMed central مجلات تحقیقاتی با کیفیت بالا را به محققان در زمینه‌های مرتبط با زیست شناسی و پزشکی ارائه می‌دهد. BioMed Central حوزه‌های خود را گسترش داد تا فیزیک، ریاضیات و رشته‌های مهندسی را در بر گیرد و بدین ترتیب دسترسی آزاد به نوشته‌های دانشگاهی را برای میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان فراهم کرد.

سایت دانلود مقاله biomedcentral

18- سایت CIA World Factbook

CIA World Factbook به کاربران اجازه می دهد تا در پایگاه داده آن برای مسائل مربوط به تاریخ، دولت، اقتصاد، انرژی، جغرافیا، ارتش و حمل و نقل در بیش از 260 مکان در سراسر جهان جستجو کنند.

سایت دانلود مقاله cia

19- سایت e-Print arXiv

arXiv که متعلق به کتابخانه دانشگاه کورنل است، یک سیستم بایگانی STEM است که جستجوهای مربوط به مقالات ریاضی و علوم را ارائه می دهد. دسترسی آزاد است و مجموعه ای از حدود 2 میلیون مجله دارد. منابع مورد بررسی داوران نیستند.

سایت دانلود مقاله arxiv

20- سایت SSRN

شبکه تحقیقات علوم اجتماعی جستجوهایی را در 67 موضوع مختلف علوم اجتماعی ارائه می دهد. این سایت دارای بیش از 700,000 چکیده و حدود 600,000 مقاله تمام متن است.
برای استفاده از ویژگی جستجوی آن، لازم است که به صورت رایگان در آنها ثبت نام کنید. عضو شدن به شما امکان دسترسی به 700000 چکیده و 600000 مقاله به علاوه فرصت تعامل و ارتباط با دانشمندان در سراسر جهان را می دهد.

سایت دانلود مقاله SSRN

سایت های دانلود رایگان مقالات (ایرانی)

1- سایت بیونت

سایت دانلود رایگان مقالات بعدی که در این مطلب خدمت شما معرفی می کنیم، سایت بیونت است. این سایت فارسی بوه و با آدرس bionet.ir/_dl.php، فعال است. برای دانلود مقالات از این سایت نیازمند عدد ترکیبی doi که در بخش های قبلی به آن اشاره کردیم هستید و با استفاده از این عدد به راحتی می توانید مقاله مورد نیاز خود را دانلود کنید. سایت بیونت ادعا می کند که، امکان دانلود مقالات بیش از 90 درصد ناشران و مجلات معتبر دنیا در زمینه های مرتبط با بیولوژی و غیرمرتبط با آن در این سایت، وجود دارد. بنابراین سایت بیونت را می توان مرجع مهمی برای پژوهشگران دانست.

bionet

2- سایت ایران پیپر

یکی دیگر از سایت های ایرانی دانلود رایگان مقالات، سایت ایران پیپر است که با آدرس iranpaper.ir فعال است. شیه عملکرد ایران پیپر با سایت بیونت مشابه است و  دانلود مقالات از این سایت به وسیله ی کد doi مقالات امکان پذیر است. ایران پیپر در آستانه ی چهارمین سال فعالیت خود، به جامع ترین سامانه ی تامین منابع علمی در ایران تبدیل شده است.

iranpaper

3- سایت فری پیپر

سایت فری پیپر آخرین سایتی است که در این مطلب معرفی می کنیم. فری پیپر با آدرس freepaper.me، امکان دسترسی رایگان و نامحدود به مقالات موجود در وبسایت های علمی مرجع را فراهم میکند. این سایت ادعا می کند که استفاده از این افزونه، برای همیشه رایگان خواهد بود.

 در ادامه  دو ابزار در این زمینه را به شما معرفی کنیم که، برای دانلود مقالات رایگان، بسیار کاربردی هستند.

freepaper 

معرفی دو ابزار مهم در دانلود رایگان مقالات

1- ابزار open access button

برای استفاده از این ابزار ابتدا باید آن را دانلود کنید و پس از دانلود با کلیک بر روی add to chrome، اقدام به نصب آن نمایید. این افزونه بر روی مرورگر گوگل کروم نصب می شود. البته می توانید از سرویس تحت وب این ابزار به آدرس https://openaccessbutton.org، نیز استفاده کنید. در هر صورت از طریق این سرویس می توانید مقالات و مجلات خارجی را به طور رایگان دانلود کرده و از آنها استفاده کنید. وجه تمایز این سیستم با دیگر سیستم ها  این است که، در صورتیکه مقاله ی مورد نظر شما در دسترس نباشد، در خواست به اشتراک گذاری آن برای نویسنده ارسال می شود و او در صورت تمایل، مقاله خود را به اشتراک خواهد گذاشت.

openaccessbutton

2- ابزار unpaywall

این ابزار نیز به روش ابزار قبلی، به صورت یک افزونه در مرورگر گوگل کروم قابل نصب و استفاده است. این افزونه هنگامیکه یک مقاله را در سایت unpaywall مشاهده کنید، ظاهر می شود و تمام کاری که باید انجام دهید، کلیک بر روی دکمه ی سبز رنگ افزونه است. استفاده از این ابزار، روشی سریع برای دانلود و دسترسی به هزاران مقاله و ژورنال رایگان است.

unpaywall

سخن پایانی

در این متلب از سایت حامی ورکس، سعی داشتیم معرفی نسبتا جامعی از سایت ها و ابزارهای ایرانی و خارجی دانلود مقالات به صورت رایگان در اختیار شما قرار دهیم و از آن جایی که  این فهرست ها قابل گسترش هستند، در صورتیکه شما هم  تجربه ی استفاده از سرویس های مشابه را دارید و یا سایت دانلود رایگان مقاله کاربردی را می شناسید، در قسمت نظرات آنها را معرفی کنید تا دیگران نیز از آنها استفاده کنند.پ

اگر در رابطه با نوشتن مقاله نیز به راهنمایی نیاز داشتید می توانید از متلب، مقاله نویسی را از کجا شروع کنیم، کمک بگیرید.

کلمات کلیدی:

  • دانلود مقالات خارجی رایگان
  • دانلود رایگان مقاله
  • مقالات رایگان
  • دانلود مقاله رایگان
  • دانلود مقاله
  • سایت های مشابه sci-hub
  • دانلود رایگان مقالات
  • دانلود مقاله با doi
  • سایت دانلود رایگان مقاله
  • سایت دانلود رایگان مقالات
  • دانلود پایان نامه رایگان
  • سایت های دانلود مقالات رایگان
  • بهترین سایت های دانلود مقاله
بهناز نوجوان
بهناز نوجوان
من یک مهندس کامپیوتر هستم و علاقمند به همه ی حوزه های مربوط به کامپیوتر و تکنولوژی:) در حال حاضر با تمام وجود مشغول طراحی سایت، طراحی گرافیک و تولید محتوا هستم.

پروژه ای برای انجام داری؟

تخصص انجام پروژه داری؟

img
shafiq niazi
ممنون بابت زحمت های همیشه گی تون ، اگر امکان باشد سایت که تنها در مورد علوم اجتماعی ،رشته حقوق و علوم سیاسی مقاله نشر می نماید معلومات اریه نماید. ممنون تان بهروز باشید.
0
img
رها
ممنون از زحمتی که کشیدی
0
img
حامد
یک سایت روسی به نام لایبجن هم هست، قبلا که خیلی خوب مقاله میداد. libgen
0
img
hamiworks تایید شده
بسیار عالی، حتما در این خصوص تحقیق و در سایت درج میکنیم.


0

دیدگاه خود را بیان کنید

1000 کاراکتر باقیمانده است