تفاوت بین زندگی کارمندی و فریلنسری

تفاوت بین زندگی کارمندی و فریلنسری

اول از همه باید به این نکته اشاره کرد که هر کاری از قبیل فریلنسری و یا کار تمام وقت دارای مزیت ها و معایب خاص خود است که برای هر فرد میتواند متفاوت باشد. در صورتیکه علاقه مند به بررسی ابعاد مختلف تفاوتهای کار فریلنسری (در خانه) و کار تمام وقت (در اداره) هستید، ویدئو و تصاویر زیر بیانگر اینگونه تفاوتها هستند:

1) بیدار شدن از خواب:

در کارهای اداری برخواستن از خواب و رفتن سرکار معمولاً مشکل بزرگی است در حالیکه بیدار شدن از خواب در امور فریلنسری دست خود شخص است.

بیدار شدن از خواب

2) آماده شدن برای رفتن به کار:

کار در خانه نیاز به آمادگی خاصی ندارد و با همان لباس راحتی داخل خانه میتوان به انجام امور پرداخت؛ در حالیکه کار اداری نیازمند آمادگی و آراستگی ظاهری است.

آماده شدن برای رفتن به سرکار

3) مسیر رفت و آمد به کار:

کار در اداره مستلزم رفت و آمد و صرف زمان و انرژی جهت رسیدن به محل کار است در حالیکه در کار در خانه، مسیر رفت و آمد در حد جابجایی بین اتاق‌ها و فضاهای داخلی خانه است!

مسیر رفت و برگشت

4) محیط کار:

کار در اداره نیازمند رعایت دسیپلین خاص و استفاده از صندلیهای غیر ارگونومیک و محیط بعضاً محدود و خشک است در حالیکه در کار فریلنسری حین انجام کار از امکانات رفاهی موجود درخانه و محیط بدون استرس خانه میتواند بهره برد.

محیط کار

5) مصاحبه كاری:

در كارهای اداری هنگام مصاحبه نیاز به آمادسازی ظاهری و استرس ناشی از مصاحبه حضوری دارد در حالیكه در كار فریلنسری از طریق ارسال رزومه و بدون استرس میتوان در شغل مورد نظر استخدام شد.

فریلنسر
6) جلسه کاری:

در کارهای اداری هنگام جلسه نیاز به صرف زمان و انرژی زیاد است و کسالت بار بودن جلسات و حضور به موقع در جلسه اموری است که بعضاً افراد را دچار مشکل می‌کند در حالیکه در کار فریلنسری این مشکلات کمتر بروز میکند.

فریلنسر

7) برگزاری جشن در محیط کار:

در کارهای اداری برگزاری جشن نسبت به کار فریلنسری نیاز به صرف وقت و آماده سازی فراوان دارد. البته این امور برای افراد برونگرا امتیاز محسوب می‌گردد.

برگزاری جشن در محیط کار

8) نهار کاری:

در کارهای اداری نهار بصورت مرتب و با همکاران سرو میگردد در حالیکه در کار فریلنسری وعده غذایی بصورت نامنزم و به تنهایی سرو میشود. این مورد برای بعضی حسن و برای بعضی عیب محسوب می‌گردد.

نهار کاری

9) کار در شرایط نامناسب جوی:

در کارهای اداری به ناچار در شرایط نامناسب جوی نیز باید به محل کار مراجعه نمود درحالیکه در کار فیلنسری اینگونه نیست.

کار در شرایط نامناسب جوی

10) ساعت کاری:

در کارهای اداری ساعت کاری بصورت منظم بوده و امکان انجام تغییرات در آن وجود ندارد. در کار فریلنسری ساعت کاری در دست خود شخص است.

ساعت کاری

11) تعطیلات:

در کارهای اداری زمان تعطیلات محدود است، ولی در کار فریلنسری زمانبندی رفتن به تعطیلات باز است و به علاوه امکان پیش برد بعضی امور حتی در سفر در کار فریلنسری وجود دارد.

تعطیلات

12) مهارت های کاری مورد نیاز:

در کارهای اداری توانمندی‌های بسیار زیادی مورد نیاز است (داشتن مدارک تحصیلی، تجربه کاری، رزومه قوی و...) در حالیکه در کار فریلنسری تنها سرعت و مهارت در انجام کار مطرح است.

مهارت های کاری مورد نیاز فریلنسر

13) مشاجرات کاری:

در کارهای اداری با توجه به برخورد و تعاملات فراوان در این امور امکان بروز مشاجرات کاری بسیار بالاتر از امور فریلنسری است. اما در کسب و کار فریلنسری و ارتباط بین فریلنسرها و کارفرماها رعایت ادب جز اصول اصلی و اولیه کاری بوده، برای درک بهتر این موضوع پیشنهاد میکنم مقاله "هزینه رعایت نکردن ادب چیست؟" مطالعه کنید.

مشاجرات کاری

14) زمان بروز بیماری:

در کارهای اداری در صورت بروز بیماری میتوان مرخصی گرفت البته لازم به ذکر است در اکثر شرکت ها قوانین محدود کننده ای برای مرخصی های استعلاجی وجود دارد و در صورت طولانی شدن بیماری مراحل کمیسیون پزشیک و ... با بیمه گذار باید طی شود و در نهایت پس از بهبود انجام وظایف و امور را باید انجام شود ولی در کار فریلنسری در صورت بروز بیماری میبایست زمانبندی اجرای پروژه ها و امور رعایت گردد، در این مواقع فریلنسرها یا باید با کارفرمای خود مشکل را در میان بگذارند، و یا اینکه به هر نحو ممکن پروژه را انجام دهند.

فریلنسری در زمان بیماری

15) تغییر شغل:

در کارهای اداری در صورت نیاز به یافتن و یا تغییر شغل نیاز به جستجو و ارسال درخواست و طی کردن امور اداری سنگین است در حالیکه در کارهای فریلنسری تغییر فیلد کاری بسیار ساده صورت می‌گیرد، در فریلنسرینگ تنها شرط تغییر فیلد کاری داشتن مهارت های مختلف است، بنابراین فردی با مهارت بالا، دارای تنوع کاری زیادی هست و هیچ وقت از کار خسته نمی شود.

تغییر شغل

کلمات کلیدی:

  • کارمند
  • مزایای کارمندی
  • معایب کارمندی
  • کار کارمندی
  • مزایای فریلنسری
  • معایب فریلنسری
  • فریلنسر چیست
  • فیلنسر
  • کارهای فریلنسری
  • زندگی کارمندی
img
elendil
اگر وضعیت اقتصادی ما سامان داشت و مجبور به چند شغله شدن نمی شدیم، واقعا ارزش کار با ثبات و منظم بهتر بود حداقل برای شخصی مثل من که برونگرا و غیر احساسی ام.
0
img
hamiworks تایید شده
مهم ترین فاکتور علاقه به نوع کار هست، دقیقاً صحبت شما درست هست، خیلی از روحیات علاقه به کار کارمندی و یا مدل های دیگه از کار دارد.

0

دیدگاه خود را بیان کنید

1000 کاراکتر باقیمانده است