5 سایت برتر ایرانی برای دورکاری یا فریلنسری

5 سایت برتر ایرانی برای دورکاری یا فریلنسری

این روز ها کلمه ی "فریلنسر"،‌"آزادکار" یا "دورکار" را زیاد می شنویم،‌ هر چند که از این نوع از شغل هنوز آنطور که باید جای خود را در بین مردم باز نکرده، و از نظر عموم مردم کسی شاغل به حساب می آید که به استخدام رسمی و تمام وقت شرکت یا سازمانی در آمده باشد و حقوق و مزایای ثابتی را به صورت ماهانه دریافت کند. این در حالیست که عمده ترین ویژگی کار به صورت فریلنسری منعطف بودن ساعت کاری و محدود نبودن به مکانی خاص است. فریلنسرها نیازی به عقد قراردادهای طولانی مدت فقط با یک کارفرمای خاص ندارند بلکه می توانند همزمان با چند کارفرما قرارداد ببندند و مدت این قرارداد هم بستگی به ماهیت کار دارد.

در سال 2020 فریلنسرها 36 درصد از نیروی کار ایالات متحده را تشکیل می‌دادند. جای تعجب نیست که این درصد همچنان در حال افزایش است. فریلنسرها می‌توانند از آزادی انتخاب حجم کار، پروژه‌ها و مشتریان خود لذت ببرند. در حال حاضر یکی از مهارت های پر مخاطب در ایران متلب هست و انجام پروژه متلب طرفداران خاص خود را دارد.

در طول شیوع کووید-19، شرکت‌ها به طور فزاینده‌ای به استخدام فریلنسرها برای مقابله با تقاضاهای کاری می‌پردازند. از این رو، تعداد مشاغل فریلنسینگ در دسترس، از خریداران مواد غذایی گرفته تا توسعه‌دهندگان وب، اکنون بیشتر از همیشه است.

اگر به دنبال فری لنسر شدن هستید، احتمالاً می‌دانید که این کار چقدر می‌تواند طاقت فرسا باشد، حتی اگر قبلاً یک نمونه کار آنلاین ایجاد کرده باشید اما نگران نباشید، در این مقاله، بهترین سایت های فریلنسری ایرانی معرفی شده‌اند، تا با کمک این سایت‌ های فریلنسری به بهترین نتیجه برسید.

فریلنسرها آزادی زیادی در حرفه خود دارند. در سراسر جهان، شرکت‌های کوچک و بزرگ استفاده از فریلنسرها را به میزان قابل توجهی افزایش داده‌اند. اگر تصمیم گرفته‌اید که یک فریلنسر شوید، اعداد و ارقام می‌گویند که به دنبال چیز خوبی هستید.

چه هدف شما این باشد که مقداری پول به دست آورید یا شغلی تمام وقت بسازید، باید خود را با دانش، عزم برای یادگیری و پیشرفت و صبر زیاد مسلح کنید. سایت‌ های فریلنسری در پیمودن این راه به شما کمک خواهند کرد.

بازار فریلنسرینگ برای چه مهارت هایی داغ است؟

اول اینکه یک موضوعی را روشن کنیم و آن اینکه : "فریلنسرها سیاهی لشکر نیستند و اتفاقا متخصصانی هستند که مهارت های متنوعی دارند،‌ به هیچ عنوان رایگان کار نمی کنند و تنها دستمزد ثابتی برای کارهایشان دریافت نمی کنند".

امروز کسب و کارهای آنلاین رونق زیادی پیدا کرده اند و هر کاری که به نوعی به گسترش این کسب و کارها کمک کند بعنوان فرصتی برای فریلنسرینگ تلقی می شوند؛ با این تعریف کارهایی مثل برنامه نویسی در حوزه های طراحی سایت و اپلیکیشن و غیره،‌ تولید محتوا و کپی رایتینگ،‌ دستیار مجازی و مدیریت شبکه های مجازی،‌ پروژه های مرتبط با سئو و بهینه سازی و حتی حوزه ی آموزش و به طور کلی هر حرفه ای که مهارت محور باشد در این دسته جای میگیرد.

بد نیست این مطلب را نیز مطالعه کنید "معرفی 10 سایت برتر فریلنسری دنیا"

برای شروع فریلنسری چه کار باید کرد؟

شاید با این توضیحات متوجه این موضوع شده باشید که در یک یا چند مورد از حرفه های بالا مهارت دارید و حتی به فکر افتادید که وارد این حوزه شوید و مهارت هایتان را بسنجید، در مرحله ی بعدی شاید جذب مطالبی شوید که در مورد فریلنسری و شاید راحتی و انعطاف کاری آن می شنوید، ولی بدانید که علیرغم تمامی جذابیت های این نوع فعالیت پا گذاشتن در عرصه فریلنسری مستلزم داشتن نظم و برنامه ریزی فوق العاده ای است که اگر از پس آن بر نیایید به زودی با شکست مواجه می شوید.

دنبال پروژه می گردی؟

رایگان عضو سایت بشو و پروژه‌ها را با کمیسیون 0% درصد انجام بده.

چگونه به عنوان یک فریلنسر کار پیدا کنیم؟

نکته اصلی این است که فریلنسینگ در حال رشد است. بیایید به نحوه یافتن کار و بهترین روش‌های استفاده بپردازیم.
شبکه سازی یکی از بهترین روش‌ها برای یافتن پروژه‌های متنوع است. شبکه‌تان را از مشاغل گذشته و مخاطبین حرفه‌ای استخراج کنید. همانطور که شغل فریلنسینگ خود را پرورش می‌دهید، به شبکه خود به عنوان پایه‌ای فکر کنید که می‌توانید شغل خود را در آینده ایجاد کنید. سایت های فریلنسر ایرانی یکی از مواردی است که می‌تواند به شما در شبکه‌سازی کمک کند.
وقتی نوبت به تعریف شبکه شما و افرادی که در آن هستند، می‌رسد، خودتان را محدود نکنید. مخاطبین برای مشاغل آینده می‌توانند شامل هر کسی از همکاران حرفه‌ای گذشته گرفته تا خانواده، همسایه‌ها و دوستان واقعی و مجازی باشند.
ایجاد ارتباط با متخصصان در صنعت مورد نظر شما یک روش شبکه‌ای است که می‌تواند برخی از سرنخ‌ها را فراهم کند. یک راه عالی برای رسیدن به این هدف، شناسایی و پیوستن به انجمن‌های تجاری و صنعتی است که در آن می‌توانید با افراد همفکر خود ملاقات کنید.
رسانه‌های اجتماعی فیسبوک، لینکدین، توییتر، بهترین سایت های فریلنسری و دیگر کانال‌های رسانه‌های اجتماعی می‌توانند فرصت‌های خارق‌العاده‌ای برای استفاده از رسانه‌های اجتماعی در جستجوی شغل شما ارائه دهند. این روزها، اکثریت قریب به اتفاق شرکت ها از رسانه های اجتماعی برای یافتن بهترین کارمندان جدید استفاده می‌کنند. اگر رسانه‌های اجتماعی جایی است که متخصصان استخدام در حال معاشرت هستند، منطقی است که شما نیز آنجا باشید.
در سایت های فریلنسری همچنین می‌توانید نوع مشاغلی را که به دنبال آن هستید مشخص کنید تا به استخدام‌کنندگان کمک کنید شما را پیدا کنند و به ارتباطات اجازه دهید به شما کمک کنند. سایت‌های شغلی مکانی فوق‌العاده برای شروع جستجوی مشاغل فریلنسینگ است! بهترین سایت های فریلنسری می‌تواند یک جستجوی شغلی ایمن که عاری از کلاهبرداری‌های شغلی و فرصت‌های ماهیگیری است را تضمین کند.

چگونه می‌توانید یک فریلنسر شوید؟

بازار فریلنسری روز به روز در حال رشد است؛ اگر می‌خواهید رقابتی باشید، باید مطابق با آن آماده شوید. برای شروع این هفت مرحله را دنبال کنید.

مرحله 1: در نظر بگیرید که آیا فریلنسینگ برای شما مناسب است یا خیر؟

فریلنسینگ مزایا و معایب خود را دارد اما، به طور کلی، برای اینکه یک فریلنسر باشید باید ذهنیت خاصی داشته باشید. اگر منظم و قابل اعتماد باشید، رئیس خودتان بودن یک چیز عالی است.

فریلنسینگ به شما امکان می‌دهد برنامه خود را تنظیم کنید، بنابراین می‌توانید هر زمان که بخواهید یک روز مرخصی بگیرید اما برای آن زمان پولی به شما پرداخت نمی‌شود زیرا چیزی به نام مرخصی استحقاقی وجود ندارد.

اگر می‌خواهید یک فریلنسر باشید، باید یک روال کار روزانه را حفظ کنید، آماده باشید تا چندین پروژه را به طور همزمان انجام دهید و به طور مداوم به دنبال پروژه‌های جدید برای حفظ جریان کار ثابت باشید. یک سایت فریلنسر می‌تواند به شما برای یافتن پروژه‌های مناسب کمک کند.

اگر هنوز تمام وقت کار می‌کنید، فوراً کار خود را رها نکنید. در عوض، کار آزاد و تمام‌وقت را تا زمانی که مشتریان و ارتباطات کافی برای حمایت از خود به عنوان یک فریلنسر جمع آوری کنید، ترکیب کنید. کار کردن از یک مکان راحت با کار ثابت و درآمد مطمئن، محیط بسیار بهتری برای توسعه تجارت فریلنسینگ شماست.

مرحله 2: یک پلت فرم پیدا کنید

اکثر فریلنسرها از پلتفرم‌های فریلنسینگ یا سایت‌ های فریلنسری برای یافتن کار استفاده می‌کنند. در حالی که کانال‌های رسانه‌های اجتماعی مانند LinkedIn نیز می‌توانند منبع خوبی برای فریلنسرها باشند، بهترین سایت های فریلنسری ایران محبوب هستند زیرا به شما امکان می‌دهند بدون زحمت با مشتریانی که به دنبال فریلنسر هستند ارتباط برقرار کنید. همیشه شغل در این سایت‌ها وجود دارد.

همچنین، بیشتر این پلتفرم‌ها دارای سیاست‌هایی هستند و هم از افراد فریلنسر و هم از کسانی که استخدام می‌کنند محافظت می‌کنند.

در پلتفرم‌های فریلنسری، هر پروژه‌ای که به عهده می‌گیرید یک قرارداد کوچک است و هم شما و هم مشتری ملزم به رعایت شرایط آن هستید. انتخاب پلتفرم با مدلی که متناسب با نیازها و انتظارات دستمزد شما باشد، برای موفقیت شما بسیار مهم است. بسیاری از سایت های فریلنسری به اصطلاح «مسابقه به سمت پایین» را تشویق می‌کنند، جایی که فریلنسرها در ازای دریافت دستمزد کم، کار با کیفیت پایین ارائه می‌کنند. در نهایت، این به هیچ‌کس کمک نمی‌کند، خریداران نمی‌توانند با کیفیت خوب کار پیدا کنند و فریلنسرها نمی‌توانند به اندازه کافی درآمد کسب کنند.

مرحله 3: پروفایل خود را بسازید

شما مجبور نیستید یک رزومه کلاسیک تهیه کنید، زیرا اکثر سایت های فریلنسری دارای یک الگوی از پیش طراحی شده هستند که باید با اطلاعات خود پر کنید اما نباید نمایه فریلنسینگ خود را به عنوان یک تمرین چک باکس تلقی کنید.
برای ایجاد یک پروفایل قابل توجه که مشتریان بالقوه را در مورد تحصیلات، مهارت‌ها، تخصص و تجربه شما آگاه می‌کند، وقت بگذارید. لازم نیست رمان بنویسید، توضیحات را کوتاه و شیرین بنویسید.
مهارت‌ها، تجربیات، دستاوردهای خاص خود را فهرست کنید و توضیح دهید که چرا بهترین فرد برای این شغل هستید.

مرحله 4: پورتفولیوی خود را بسازید.

نمایه شما ممکن است نشان دهد که شما یک فضانورد هستید اما اگر سلفی خود را از ایستگاه فضایی بین‌المللی آپلود نکنید، مشتریان احتمالا شما را باور نمی‌کنند. بنابراین، هنگامی که یک نمایه ایجاد می‌کنید، مطمئن شوید که نمونه کارهایی را ارائه می‌دهید که مهارت‌ها و تجربه شما را نشان می‌دهد.
اگر در زمینه انتخابی خود مبتدی هستید، برای ایجاد نمونه کارهای خود زمان بگذارید. همچنین می‌توانید در سایت فریلنسری ایرانی چندین کار را به صورت رایگان یا باتخفیف انجام دهید تا از آن‌ها به عنوان تجربه و نمونه کار استفاده کنید.

مرحله 5: قیمت خود را تعیین کنید

در حالی که نرخ ساعتی یا قیمت پروژه شما به شدت به مجموعه مهارت و تجربه شما بستگی دارد، با قیمت بسیار پایین کار نکنید و برای زحمات خود ارزش قائل باشید.
البته اگر فقط چند سال تجربه داشته باشید، نمی‌توانید توقع داشته باشید که به اندازه فریلنسرها با یک دهه کار، نرخی را دریافت کنید. با این حال، اگر در نهایت می‌خواهید کار آزاد را به یک شغل تمام وقت تبدیل کنید، در صورت داشتن کار ثابت، صرف نظر از اینکه چقدر تجربه دارید، این نرخ باید هزینه‌های ماهانه شما را پوشش دهد.
سایت‌های فریلنسر در تعیین نرخ مناسب دستمزد پروژه‌ها به شما کمک قابل توجهی می‌کنند.

مرحله 6: کار پیدا کنید

اگر فعالانه به دنبال پروژه‌ها و مشتریان هستید، در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما در یافتن آن‌ها کمک می‌کند.
ابتدا، فقط برای مشاغلی که مطمئن هستید می‌توانید انجام دهید، درخواست دهید. هیچ فایده‌ای برای درخواست پروژه‌ای که نتوانید آن را به موقع با نتایج رضایت بخش تکمیل کنید، وجود ندارد. به عنوان یک فریلنسر، شما در حال ساختن شهرت خود از ابتدا هستید، و به خصوص در آغاز، کسب بازخورد مثبت بسیار مهم است. در سایت های فریلنسری اگر یک پروژه را به خوبی تحویل دهید، کارفرما به شما امتیاز مثبت می‌دهد و این امتیازات مثبت در اعتماد سایر کارفرمایان برای واگذاری پروژه به شما تاثیرگذار است.
هنگامی که برای یک شغل یا پروژه درخواست می‌دهید، مطمئن شوید که یک نامه توضیحات مرتبط تهیه کرده‌اید که توضیح دهد چرا بهترین انتخاب برای آن شغل یا پروژه خاص هستید.
مهارت‌ها و تجربه‌های مرتبط با الزامات را برجسته کنید. با گذشت زمان، پلتفرم‌های فریلنسر به فریلنسرهای دارای رتبه برتر با نشان‌ها، دستمزدهای کمتر و دسترسی به پیشنهادهای شغلی خاص پاداش می‌دهند، بنابراین به نفع شماست که مشتریانتان را راضی نگه دارید. برخی از فریلنسرها از بازارهای آنلاین اجتناب می‌کنند، زیرا هزینه‌هایی (معمولاً بین 5٪ تا 20٪ از درآمد شما) را به همراه دارند که می‌تواند تا پایان ماه افزایش یابد. در این صورت سعی کنید از گروه های مختلف فیسبوک و لینکدین برای یافتن کار استفاده کنید. با این حال، توجه داشته باشید که در این پلتفرم‌ها، هیچ قراردادی وجود ندارد و هیچ تضمینی وجود ندارد که هزینه کار را به خوبی دریافت کنید. سایت های فریلنسر ایرانی این مشکل را حل کرده‌اند و نگرانی برای دریافت هزینه کار وجود ندارد.

مرحله 7: روی روابط مشتری تمرکز کنید

روابط با مشتریان شما مهم‌ترین بخش فریلنسری است. با حفظ ارتباط خوب با مشتریان فعلی خود و ارائه کار باکیفیت، به احتمال زیاد در آینده مشاغل ثابت‌تری خواهید داشت. اطمینان حاصل کنید که تمام ضرب‌الاجل‌ها را رعایت کرده‌اید، به دستورالعمل‌ها گوش می‌دهید، هر گونه ویرایش لازم را انجام داده و به طور موثر با مشتریان خود ارتباط برقرار می‌کنید.

در حالی که شما به ساعات تعیین شده وابسته نیستید، همچنان باید در صورت داشتن هرگونه سوال، درخواست یا نگرانی در دسترس مشتریان خود باشید. علاوه بر این، شما می‌خواهید سبد خود را برای جذب مشتریان جدید بسازید. شهرت خوب به عنوان یک فریلنسر بسیار مهم است، بنابراین مطمئن شوید که بهترین کار خود را ارائه می‌دهید و نظرات و رتبه‌بندی بالایی در بهترین سایت های فریلنسری کسب می‌کنید. شما می‌توانید خدمات خود را در رسانه‌های اجتماعی و وب سایت خود تبلیغ کنید که باید به طور مرتب به روز شود.

بهترین راه برای شروع فریلنسری

اگر با تمام توصیفات بالا تصمیم گرفتید که زندگی حرفه ای خود را با فریلنسری ادامه بدهید،‌ فقط باید یک کار انجام بدهید؛‌ سری به سایت های فریلنسری بزنید!

نگران نباشید ما در ادامه لیستی از 5 سایت برتر فریلنسری ایرانی حوزه و خدماتی که ارائه می دهند برای شما آماده کرده ایم، با در نظر گرفتن مهارتهایتان می توانید از آنها استفاده کنید:

چگونه به عنوان یک فریلنسر کار پیدا کنیم؟

 نکته اصلی این است که فریلنسینگ در حال رشد است. بیایید به نحوه یافتن کار و بهترین روش‌های استفاده بپردازیم.

شبکه سازی یکی از بهترین روش‌ها برای یافتن پروژه‌های متنوع است. شبکه‌تان را از مشاغل گذشته و مخاطبین حرفه‌ای استخراج کنید. همانطور که شغل فریلنسینگ خود را پرورش می‌دهید، به شبکه خود به عنوان پایه‌ای فکر کنید که می‌توانید شغل خود را در آینده ایجاد کنید. سایت های فریلنسر ایرانی یکی از مواردی است که می‌تواند به شما در شبکه‌سازی کمک کند.

 وقتی نوبت به تعریف شبکه شما و افرادی که در آن هستند، می‌رسد، خودتان را محدود نکنید. مخاطبین برای مشاغل آینده می‌توانند شامل هر کسی از همکاران حرفه‌ای گذشته گرفته تا خانواده، همسایه‌ها و دوستان واقعی و مجازی باشند.

ایجاد ارتباط با متخصصان در صنعت مورد نظر شما یک روش شبکه‌ای است که می‌تواند برخی از سرنخ‌ها را فراهم کند. یک راه عالی برای رسیدن به این هدف، شناسایی و پیوستن به انجمن‌های تجاری و صنعتی است که در آن می‌توانید با افراد همفکر خود ملاقات کنید.

رسانه‌های اجتماعی فیسبوک، لینکدین، توییتر، بهترین سایت های فریلنسری و دیگر کانال‌های رسانه‌های اجتماعی می‌توانند فرصت‌های خارق‌العاده‌ای برای استفاده از رسانه‌های اجتماعی در جستجوی شغل شما ارائه دهند. این روزها، اکثریت قریب به اتفاق شرکت ها از رسانه های اجتماعی برای یافتن بهترین کارمندان جدید استفاده می‌کنند. اگر رسانه‌های اجتماعی جایی است که متخصصان استخدام در حال معاشرت هستند، منطقی است که شما نیز آنجا باشید.

در سایت های فریلنسری همچنین می‌توانید نوع مشاغلی را که به دنبال آن هستید مشخص کنید تا به استخدام‌کنندگان کمک کنید شما را پیدا کنند و به ارتباطات اجازه دهید به شما کمک کنند. سایت‌های شغلی مکانی فوق‌العاده برای شروع جستجوی مشاغل فریلنسینگ است! بهترین سایت های فریلنسری می‌تواند یک جستجوی شغلی ایمن که عاری از کلاهبرداری‌های شغلی و فرصت‌های ماهیگیری است را تضمین کند.

کارلنسر

کارلنسر (Karlancer)، یک سایت فریلنسینگ و دورکاری اینترنتی در ایران است که با هدف فراهم ساختن یک فضای کاری حرفه ای بین کسب و کارها و متخصصین حرفه ای ایجاد شده است. کارلنسر کمک می‌کند تا کارفرمایان، بهترین فریلنسرهای مرتبط با پروژه خود را به سادگی پیدا کنند. متخصصین فریلنسر قادرند بدون محدودیت‌های معمول مکانی یا زمانی، با ارایه خدمات خود به صورت آنلاین و اینترنتی، کسب درآمد نمایند. ضمنا کارآفرینان و صاحبان کسب و کار، با امکان دسترسی به بانک اطلاعاتی بزرگی از متخصصین از تمامی نقاط‌‌ می‌توانند خدمات حرفه ای مورد نیاز خود را با کیفیت بهتر و قیمت مناسب تری تحویل بگیرند و بهره وری و رقابت پذیری خود را افزایش دهند.

این خدمات ‌‌می‌تواند شامل طراحی وبسایت، برنامه نویسی، دیجیتال مارکتینگ و سئو، ساخت اپلیکیشن موبایل، طرحی UI و UX، مدیریت شبکه های اجتماعی، طراحی لوگو، بنر، بروشور و کاتالوگ، طراحی چهره، کارتون و کاریکاتور، تهیه و تولید محتوای متنی و تصویری، ساخت تیزر تبلیغاتی، عکاسی و فیلم برداری، روتوش عکس و تدوین فیلم تایپ و ترجمه، دستیار مجازی، آهنگسازی، صداسازی و دوبله، پروژه های مهندسی، معماری، بازاریابی و حسابداری و سایر خدمات حرفه ای باشد.

کارلنسر هیچ کمیسیون و حق عضویتی بابت خدمات خود از کارفرمایان دریافت نمی‌کند. ایجاد پروژه هم رایگان است. در طرف دیگر فریلنسرها می‌توانند با ارتقای سطح عضویت خود، از ارسال پیشنهادهای ماهانه بیشتری (bid) نسبت به پلن رایگان، حق کمیسیون کمتر و مزایای بیشتر بهره‌مند شوند.

karlancer

حامی ورکس

به جرأت می‌توان سایت معتبر و کارآمد حامی ورکس را به عنوان یکی از بهترین سایت‌های فریلنسری ایران معرفی کرد. این سایت یکی از بزرگترین سایت‌های فریلنسری در ایران است که پروژه‌های متنوعی مانند برنامه‌نویسی، تولید محتوا، ترجمه، تایپ، طراحی و سئو سایت و پروژه‌های فنی و مهندس را در خود جای داده است.

این سایت ویژگی‌های مفید زیادی دارد که می‌توانند به فریلنسرها برای داشتن یک تجربه کاری مطمئن و مفید کمک کند. برخی از این ویژگی‌ها عبارتند از:

  • کمیسیون صفر درصد
  • اطلاع رسانی پروژه‌ها به صورت پیامکی
  • سیستم چت پرقدرت
  • سیستم پرداخت امن
  • سیستم ضمانت انجام پروژه
  • تضمین حداقل هزینه انجام پروژه
  • پشتیبانی 24 ساعته

Hamiworks

پونیشا

سایت پونیشا به گفته ی صاحبان سایت "یک کارخانه ی آنلاین است که با گردهم آوردن انسان های با انگیزه کمک می کند تا جهان به جای بهتری برای زندگی تبدیل شود" و معتقد است " کارآفرینان و فریلنسرهای موفق می تواننددنیای بهتری خلق کنند". پونیشا در نظر دارد با بوجود آوردن یک پلتفرم معتبر برای دورکاری باعث شود که متخصصان وکسب و کارها از وقت خود بهترین استفاده را بکنند و با کم کردن رفت و آمد های غیرضروری کمکی به بهبود محیط زیست کرده باشند.

طراحی گرافیک، برنامه نویسی وب و موبایل، نویسندگی، دستیاری مجازی، پشیبانی تلفنی، فروش و بازاریابی و حسابداری و مشاوره همگی از زمینه های فعالیت دورکاران در این سایت است.

رابط کاربری پونیشا نیز کاربرپسند و اصولی است؛ گرچه ممکن است کار کردن با پنل آن در ابتدا کمی مشکل به نظر بیاید. تا زمان نوشتن این مقاله 264 هزار کاربر در پونیشا فعالیت می کنند و حدودا 84 هزار پروژه نیز با موفقیت به اتمام رسیده است.عضویت در پونیشا و 5 پیشنهاد اول روی پروژه های آن رایگان است اما برای ارتقا حساب کاربری خود و همچنین استفاده از بعضی امکانات سایت باید هزینه ای را پرداخت کنید و در ضمن مثل اکثر سایت های ایرانی 10 درصد درآمد فریلنسر متعلق به سایت است.

سایت فریلنسری پونیشا

انجام میدم

انجام میدم به نقل از سایتش، به عنوان یک مجموعه دانش بنیان، بستری را فراهم کرده است تا همه‌ی افراد در هر نقطه از ایران و حتی از سرتاسر جهان، بتوانند تخصص ها، استعداد ها، مهارت ها و توانمندی های خود را شناسایی کرده و آنها را در قالب مجموعه ای از خدمات برای فروش ارائه بدهند.در حقیقت "انجام میدم" ویترینی برای ارائه ی بسته های خدماتی است که از آنها بعنوان "کاره" یاد می شود.

مدل کارکرد سایت انجام میدم با سایر سایت های فریلنسری ایرانی کمی متفاوت است،‌ شما بعنوان فریلسنر مهارت های خود را تحت عنوان "کاره" و با رعایت اصول قیمت گذاری در سایت منتشر می کنید، کارفرمایان با جستجو در سایت کاره ی شما را مشاهده می کنند و در صورت تمایل با تعریف پروژه ای اختصاصی کار را به شما می سپارند.

تبلیغات و بازاریابی، تایپ، ترجمه و نویسندگی، گرافیک، برنامه نویسی، دستیار مجازی، انیمیشن سازی، موسیقی و صدا، آموزش و مشاوره ، حتی بازی و سرگرمی و سایر خدمات همگی در "انجام میدم" و توسط فریلنسرهای آن ارائه می شوند.

"انجام میدم" ظاهری دلچسب و کاربرپسند دارد و کارکردن با آن تقریبا راحت است. تاکنون 144 هزار پروژه در آن به ثبت رسیده و تقریبا 20 درصد درآمد فریلنسر متعلق به سایت است که به نسبت سایر سایت ها بیشتر است، اما خبر خوب اینکه در صورت تحویل به موقع پروژه و خوش قولی 5 تا 8 درصد از کمیسیون کسر می گردد و برای عضویت در سایت و یا اشتراک ماهانه نیازی به پرداخت هزینه نیست.

anjammidam

دورکار

سایت دور کار به تعبیر صاحبان سایت، در راستای فراهم کردن بستری امن و مطمئن جهت برون سپاری پروژه ها برای فارسی زبانان سراسر دنیا راه اندازی شده است.کارآفرینان و عموم مردم از سراسر ایران می توانند پروژه هایی که قابلیت دورکاری دارند به متخصصانی از سراسر ایران بسپارند.

پروژه هایی که امکان انجام آن ها در "دورکار" وجود دارد عبارتند از: برنامه نویسی در حوزه ی وب و اپلیکیشن، نگارش و ترجمه ، طراحی گرافیک، کارهای پژوهشی و تحقیقاتی.

تا زمان نوشتن این متن حدود 15 هزار فریلنسر در سایت دورکار فعالیت می کنند و 2500 پروژه نیز در آن با موفقیت به اتمام رسیده است. "دورکار" رابط کاربری جذاب و آسانی دارد و ثبت نام و ارسال پیشنهاد بر روی پروژه ها در آن رایگان می باشد، در ضمن نیازی نیست هزینه ی اشتراک ماهانه را پرداخت کنید و تنها 10 درصد پروژه های موفق بعنوان کمیسیون به سایت تعلق می گیرد که به نسبت سایر سایت های مشابه تماما به نفع فریلنسرهاست.

doorkar

تایپیران

عنوان "اولین و بزرگترین مرکز تخصصی تایپ در ایران" متعلق به سایت تایپیران است.به نقل از این سایت: تایپایران بخشی از مجموعه سایت های کارایران است که جهت انجام پروژه های تایپ به صورت تخصصی و کارآفرینی تایپیست های مختلف از سراسر کشور برای انجام پروژه ها به صورت دورکاری می باشد. تخصصی بودن سایت در این زمینه باعث وجود امکانات و قابلیت های تخصصی می شود که سایت با برپایی آزمون های آنلاین تخصصی و سایر معیارهای اعتبارسنجی و راستی آزمایی در به انجام رساندن پروژه های تایپ با حداکثر نتیجه گام بردارد.

تایپ در نرم افزار ورد، تایپ فایل های صوتی، طراحی و ایجاد اسلاید شوها در پاورپوینت، ورود داده به اکسل، صفحه آرایی، انجام تحقیق و مقاله ، رسم نمودار و چارت و پروژه های آماری spss از فعالیت هایی است که در این سایت به انجام می رسد.

در تایپیران مبلغی توسط مجری بعنوان حسن انجام کار و مبلغی بعنوان بیعانه توسط کارفرما در گرو سایت قرار می گیرد.مبلغ در نظر گرفته شده برای کمیسیون سایت در تایپیران 15 درصد است. تایپیران نیز رابط کاربری جذاب و به روزی دارد و عضویت در سایت و شرکت در آزمون های آنلاین آن که به منظور ارائه ی گواهینامه ی دیجیتال ارائه می شود برای بار اول رایگان است.

typiran

پارسکدرز

پارسکدرز عنوان "اولین بازار کار آنلاین ایران" را به خود اختصاص داده است، چرا که بیشتر از 11 سال است که از آغاز فعالیت این سایت می گذرد. روش کار پارسکدرز بر مبنای " گروگذاری وجه مالی طرفین" است به این صورت که مبلغی از طرف کارفرما در گرو سایت قرار می گیرد و این تضمینی برای فریلنسر است که در صورت انجام صحیح پروژه حتما مبلغ را دریافت می کند.

در حال حاضر سی هزار پروژه ی موفق در پارسکدرز به انجام رسیده و 105 هزار متخصص نیز در آن فعالیت می کنند که جامعه آماری قابل توجهی است. طراحی وب، برنامه نویسی به تمامی زبان ها، گرافیک دوبعدی و سه بعدی،‌ تولید محتوا، بهینه سازی و سئو،‌ تایپ، ترجمه و ویرایش و حتی حوزه ی آموزش و رفع اشکال درسی همگی در پارسکدرز انجام می شوند.

رابط کاربری پارسکدرز بسیار کارپسند و آسان طراحی شده است. عضویت در آن رایگان و کارمزد سایت 8 تا 10 درصد در نظر گرفته شده است، در ضمن برای ارتقای عضویت در سایت نیز باید هزینه ای پرداخت شود.

سایت فریلنسری پارسکدرز

پارس فریلنسر

یکی دیگر از سایت‌هایی که برای برون سپاری انواع پروژه و ارتباط میان کارفرما و فریلنسر از آنها استفاده می‌شود، سایت پارس فریلنسر است. این سایت امکانات زیادی را برای راحتی فریلنسر و کارفرما فراهم آورده است اما به دلیل وسعت برنامه‌ها و امکانات موجود در سایت پارس فریلنسر، ممکن است فضای سایت برای افراد تازه وارد کمی گیج کننده باشد بنابراین برای حل این مشکل، پارس فریلنسر، یک راهنمای کوتاه در سایت خود قرار داده اس تا راهگشای کاربران باشد و بهره‌مندی از امکانات سایت را برای آنان ممکن سازد.

در ادامه مطلب برخی از سیاست های کاری پارس فریلنسر، که می‌تواند شما را در استفاده از این سایت و بهره‌مندی از امکانات آن یاری کند را می‌آوریم:

  • هزینه ثبت پروژه در این سایت 6550 تومان می‌باشد، هم چنین سفارش خدمات محلی رایگان و هزینه انتشار آگهی استخدام 10000 تومان است.
  • کمیسیون پرداختی 2 درصد از مبلغ پرداخت امن می‌باشد. و در صورت پرداخت به روش صدور فاکتور، کمیسیون دریافت نمی‌شود.
  • ارسال پیشنهاد روی پروژه‌های منتشر شده بر روی سایت، رایگان است.
  • ارتباط با کارفرما در سیستم خدمات محلی، نیازمند پرداخت هزینه و تهیه اعتبار است.
  • در صورت لغو پروژه هزینه‌ی انتشار آن به حساب کارفرما برگشت داده می‌شود.

سایت پارس فریلنسر

 

سان تایپ

سایت فریلنسری سان تایپ نیز همانند سایت تایپایران (که در همین مطلب معرفی شده است) یکی از سایت‌های تخصصی فریلنسینگ در خصوص ترجمه، تایپ و ویراستاری است. شیوه فعالیت این سایت کاربردی تا حدودی با دیگر سایت‌های فریلنسری متفاوت است. برای گرفتن پروژه و انجام آن ابتدا، باید در سایت سان تایپ عضو شوید. شیوه عضویت به این صورت می‌باشد که شما در ابتدا فرم عضویت را پر کرده و ارسال می‌کنید سپس ایمیلی برای شما ارسال خواهد شد که شامل سوالاتی است که مهارت شما را می‌سنجد، پس از تکمیل و ارسال سوالات، کارشناسان سان تایپ در اسرع وقت، قبولی یا عدم قبولی برای عضویت در این سایت را به اطلاع شما خواهند رساند.
در صورت قبولی و عضویت در سان تایپ، در هنگام تقسیم سفارشات، پیامکی برای شما ارسال می‌شود و از شما می‌پرسد که آیا آماده انجام پروژه هستید؟، شما در صورت تمایل کلمه بله و در صورت عدم تمایل کلمه خیر را ارسال می‌کنید. در صورت ارسال کلمه بله، اطلاعات پروژه برای شما ایمیل شده و شما می‌توانید آن را بررسی کرده و با شرایط خود تطبیق دهید و انجام پروژه را بپذیرید، یا آن را رد کنید.

سایت فریلنسری suntype

طراح ایران

سایت فریلنسری طراح ایران یکی از سایت‌های فریلنسری ایرانی می‌باشد که به صورت تخصصی در زمینه طراحی فعالیت می‌کند و تنها امکان برون سپاری انواع پروژه طراحی در این سایت وجود دارد و همانطور که مشخص است این سایت فریلنسری، تنها برای طراحان مناسب است. سایت طراح ایران امکان ثبت انواع پروژه طراحی مانند طراحی‌های چاپی، انواع طراحی وب و طراحی اپلیکیشن، طراحی لگو و لگو تایپ، طراحی سه بعدی و ...... را فراهم آورده‌است.
سایت فریلنسری طراح ایران بستری امن برای ارتباط میان کارفرما و فریلنسر و انجام پروژه‌های طراحی به صورت امن و سریع می‌باشد. ثبت پروژه در این سایت برای کارفرما رایگان بوده و پس از ثبت پروژه توسط کارفرما، مدیران سایت به سرعت آن را تایید کرده و پروژه برای مجریان فعال در سایت قابل مشاهده خواهد بود. طراح ایران با انتشار معیارهایی مانند سوابق، آمار پروژه‌ها و رزومه مجریان، به کارفرما در انتخاب مجری کمک می‌‌کند و تجربه کاری مناسبی برای شما رقم می‌زند.

سایت فریلنسری طراح ایران

doit

سایت فریلنسری doit یکی دیگر از سایت‌هایی که در این مطلب توضیح مختصری در رابطه با آن، ارائه می‌گردد. سایت doit یک سایت تعاملی میان فریلنسر و کارفرما است که تلاش می‌کند تا پروژه کارفرما به بهترین نحو برون سپاری شده و تکمیل گردد و هم چنین فریلنسرهای فعال در سایت نیز، بتوانند متناسب با مهارت خود از درآمد مناسبی برخوردار شوند. در صورتی که شما در این سایت فریلنسری عضو شوید و مهارت‌های خود را وارد کنید، پروژه‌های مرتبط با مهارت‌های شما برای شما ایمیل می‌شود. این امکان موجب می‌شود نگرانی افراد بابت از دادن یک فرصت شغلی مناسب، از بین برود.
شما از دو طریق می‌توانید از طریق سایت doit کسب در آمد داشته باشید. راه اول، مانند دیگر سایت‌های فریلنسری، ارسال پیشنهاد برای پروژه‌های ثبت شده در سایت و انجام آنها می‌باشد و راه دوم، معرفی سایت doit به دیگران و دریافت پورسانت به ازای هر ارتقای حساب کاربری و یا پرداخت، توسط افراد دعوت شده به وسیله لینک یا بنر معرفی شما، می‌باشد.

سایت فریلنسری doit

کاریشه

یکی دیگر از سایت‌های فریلنسری ایرانی که در این مطلب، خدمت شما معرفی می‌کنیم، سایت فریلنسری کاریشه (Karishe) است. این سایت با ارائه امکانات مناسب به فریلنسرها و کارفرمایان، از محبوبیت مناسبی در میان آنان برخوردار شده است و این محبوبیت موجب شده تا فریلنسرها و کارفرمایان زیادی را جذب کرده، و با آنان همکاری نماید. سایت فریلنسری کاریشه، مانند دیگر سایت‌های فریلنسری از امکان پرداخت امن استفاده می‌کند بنابراین در صورت استفاده از این سایت، با مشکلی در زمینه پرداخت و دریافت دستمزد، مواجه نخواهید شد.
زمینه‌های فعالیت این سایت فریلنسری بسیار متنوع و گسترده است که از میان آن می‌توان به مواردی مانند طراحی تیزر، طراحی و ساخت انیمیشن، برنامه نویسی وب‌سایت، برنامه نویسی موبایل، ترجمه، تایپ، تولید محتوا، طراحی تجربه کاربری (UX) و رابط کاربری (UI)، طراحی گرافیک، طراحی بنر و لوگو و ...... اشاره کرد. از مزایای مهم سایت فریلنسری کاریشه (Karishe) می‌توان به سیستم داوری و حل اختلاف این سایت اشاره کرد. این سیستم موجب می‌شود تا در صورت بروز هرگونه مشکل در میان کارفرما و فریلنسر، امکان بررسی و داوری میان آنها وجود داشته باشد و حقوق هیچ کدام از طرفین ضایع نگردد. البته کاریشه مرجع قضایی نیست و تنها برای حل مشکل میان کارفرما و فریلنسر، بر اساس مستنداتی که طرفین ارائه می‌کنند، این امکان را به وجود آورده است. در صورتی که از قصد استفاده از داوری این سایت را داشته باشید، در ابتدا باید متعهد شوید که نتیجه را در هر صورت خواهید پذیرفت و به آن عمل خواهید کرد.

ترجمه ایران

سایت فریلنسری ترجمه ایران، یکی دیگر از سایت‌های فریلنسری است که، به صورت تخصصی فعالیت می‌کند و بر انجام انواع پروژه ترجمه، متمرکز است. این سایت فریلنسری محیطی مناسب و کاربردی را برای مترجمان فراهم آورده است تا بتوانند از طریق مهارت‌های خود کسب درآمد داشته باشند و از مزایای کار کردن در یک محیط معتبر بهره مند شوند. امکان برون سپاری و ثبت انواع پروژه مرتبط با حوزه ترجمه مانند ترجمه متون، ترجمه صوتی و تصویری، ترجمه وبسایت، ترجمه کتاب، ترجمه مقاله و ... در سایت ایران ترجمه وجود دارد.

ثبت پروژه در این سایت رایگان است و کارفرما پس از عضویت در سایت به راحتی می‌تواند پروژه خود را ثبت کرده و در سایت انتشار دهد تا فریلنسرهای فعال در سایت آن را مشاهده کنند. شیوه پرداخت و گرو گذاری مبلغ پروژه در ایران ترجمه به صورت گرو گذاری دو طرفه می‌باشد به این معنا که فریلنسر مبلغ ضمانتی که کارفرما تعیین کرده است را به عنوان حسن انجام کار گرو گذاری کرده و کارفرما نیز بیعانه در خواستی فریلنسر را گرو گذاری می‌کند و پس از اتمام پروژه کارفرما می‌تواند با پرداخت تمام مبلغ دستمزد، کار را تحویل بگیرد و مبالغ گرو گذاری شده نیز، آزاد خواهند شد.

  • در صورت لغو پروژه هزینه‌ی انتشار آن به حساب کارفرما برگشت داده می‌شود.

سایت فریلنسری ترجمه ایران

 

لیست سایت های فریلنسری ایرانی

در ادامه لیست سایت های فریلنسری ایرانی به صورت فایل پی دی اف قرار داده شده است، این لیست به صورت ماهانه بروزرسانی می گردد.

در ادامه کلیپی از خانم عسل کاوسی که به در خصوص سایت های فریلنسری ایرانی صحبت کردن نمایش داده می شود. در این مقاله سعی کردیم بهترین های فریلنسرینگ ایرانی را به شما معرفی کنیم. در صورتیکه مقاله ابرای شما مفید بود آن را با دوستانتان به اشتراک بگذارید و اگر تجربه فعالیت در هر یک از این سایت ها را دارید آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

سایت فریلنسری چیست؟

سایت هایی که با دریافت پروژه و سپردن به کارشناس ها (فریلنسر) به صورت دورکاری کار آفرینی می کنند، پیشنهاد میکنیم جهت دریافت توضیحات کامل محتوای درج شده در لینک زیر را مطالعه کنید

https://hamiworks.com/blog/freelancer

کلمات کلیدی:

  • 5 سایت برتر فریلنسری
  • 5 سایت برتر دورکاری
  • سایت فریلنسری ایرانی
  • سایت های فریلنسری
  • سایت های فریلنسری ایرانی
  • سایت فریلنسر ایرانی
  • فریلنسری در ایران
  • سایت فریلنسری
  • فریلنسر ایرانی
  • بهترین سایت های فریلنسری ایران
  • سایت های دورکاری
  • سایت های فریلنسر ایرانی
  • سایت های فریلنسری ایران
  • سایت فریلنسر
  • فریلنسر projaws
بهناز نوجوان
بهناز نوجوان
من یک مهندس کامپیوتر هستم و علاقمند به همه ی حوزه های مربوط به کامپیوتر و تکنولوژی:) در حال حاضر با تمام وجود مشغول طراحی سایت، طراحی گرافیک و تولید محتوا هستم.

پروژه ای برای انجام داری؟

تخصص انجام پروژه داری؟

img
نیما
با تشکر از محتوای عالی. در صورت صلاحدید سایت پل را نیز درج فرمایید
0
img
نیما
بسیار عالی و مفید
در صورت صلاحدید سایت پل دیزاینرز را نیز در لیست درج فرمایید، سایت پل مختص فربلنسرهای هنر و گرافیک
موفق باشید .

0
img
سبحان رضایی پور
سلام یک سایت هم من داخلش پروژه ثبت کردم اسمش حامی پروژه بود کیفیت خوبی داشت پروژه که بهم تحویل دادن بنظر من دوستان میتونند از این سایت استفاده کنند
0
img
najafi1
با سپاس از شما که به معرفی پلتفرم های فریلنسینگ پرداختید
0
img
گندم1
من بدترین تجربه رو با پونیشا داشتم! به شدت پولی هستن و حتی وقتی خودشون پروژه رو کنسل میکنن پولتو با بدبختی بهت پس میدن!!!
1
img
رایاپروژه
سلام بسیار عالی بود ممنون از مقاله خوبتون
0
img
رضا1
اگه از سایت parscoders پروژه سفارش دادین مواظب باشید مجری رو به دقت انتخاب کنید اگه کارتون به داوری کشید یه 20% پولتو بهتون برمیگردونند
0
img
hamiworks تایید شده
با تشکر از توضیحاتتون، موفق باشید
0
img
امیر اف
سلام
نمیدونم چرا ولی من یک ساله که به صورت فریلنسر دارم کار میکنم و فقط از پارس کدرز تونستم کار بگیرم و خیلی خوبه ولی سایت های دیگه رو متاسفانه نتونستم. با پونیشا که اصلا مشکل دارم چون حتما اول باید حق عضویت بدی تا بتونی پیشنهاد رو پروژه بزاری (حق عضویت هم که میزاری پروژه نداره). بیشتر پروژه هاش هم فیک هستش. به نظر من این سایت اگر روی واقعیت کار کنه مثل پارس کدرز خیلی موفق تر خواهد بود

1
img
hamiworks تایید شده
مهارتتون چی هست؟ حتما تو مهارت شما این سایت بیشتر پروژه داره.
0

دیدگاه خود را بیان کنید

1000 کاراکتر باقیمانده است