با لباس راحتی تولید محتوا کنید و میلیونر شوید

با لباس راحتی تولید محتوا کنید و میلیونر شوید

شاید اغراق آمیز به نظر برسد ولی حقیقت این است که این روزها بازار کار برای تولید کنندگان محتوا حسابی داغ است و اگر با اصول و استراتژی های این زمینه ی کاری آشنا باشید و تا حدی هم خوش ذوق و خلاق، ساعتی پیدا نمی کنید که قلمتان بی کار باشد. با کمی تلاش و نظم در این زمینه یک فریلنسر تولید کننده ی محتوای حرفه ای می شوید.
فریلنسری به طور خلاصه به مدلی از اشتغال گفته می شود که در آن، پایبند شرکت و سازمانی مشخص و حتی زمان و مکانی دقیق نیستید و با داشتن کمترین امکانات (در حد یک لپ تاپ و اینترنت) می توانید با مهارت هایتان کسب درآمد کنید.

از طرفی تولید محتوا دانش فنی و دانش تخصصی زیادی نمی خواهد؛‌ کافیست نوشتن را آغاز کنید و روز به روز با مطالعه در زمینه های مختلف مهارت نوشتن خود را بهبود ببخشید. پس جای تعجب نیست که شغلی با عنوان "فریلنسر تولید محتوا" بوجود بیاید که از قضا بسیار هم پرطرفدار و به همان اندازه مهم و حیاتی است.

داستان تولید محتوا از کجا آغاز شد؟

تا چندین سال قبل اگر می خواستید در مورد موضوعی تحقیق کنید و اطلاعاتی بدست آورید، سریعترین راه کسب اطلاعات مراجعه به کتابخانه ی محل و جستجو بین تمامی کتاب های مرتبط با موضوع بود، که اگر خوش شانس بودید و مطلب مناسبتان را پیدا می کردید چند روزی از وقتتان گرفته می شد.

حقیقت آنکه امروزه دیگر از هیچ انسان اهل تحقیقی هم نمی توانید توقع داشته باشید که برای کسب اطلاعات در یک زمینه کتاب های زیادی را بررسی کند، علی الخصوص با وجود فضای مجازی و اینترنت که در دسترس همه است، قطعا سریعترین راه کسب اطلاعات سایت های اینترنتی و فضای مجازی است.

در این شرایط است که اهمیت تولید محتوای مناسب مشخص می شود. البته ناگفته نماند که منظورمان از تولید محتوا صرفا ردیف کردن تعدادی از جملات و کلمات نیست، بلکه در نهایت یک محتوا باید ارزشی به مخاطب منتقل شود، نکته ای بیاموزد و برایش مفید باشد.

تولید محتوا

چه نوع محتواهایی می توان تولید کرد؟

شاید در نگاه اول با شنیدن کلمه ی تولید محتوا، صرفا یک "نوشته" در ذهن تداعی شود که خوب نوشته شده و جذاب و مفید است. اما محتوا فقط به متن ختم نمی شود. انواع محتواهایی که می توان تولید کرد را بررسی می کنیم:

  • متن (‌text)

نیازی به توضیح "متن" نیست. همین نوشته ای که در حال خواندن آن هستید، با هدف تولید محتوای متنی تالیف شده است، که از یک سری اصول پیروی می کند: ساده و خواناست، غیرعلمی نیست، درپی آموزش نکته ای به شماست و بهینه سازی شده است. نکته ی مهم تر اینکه برای تولید چنین نوعی از محتوا نیازی به حضور فیزیکی در محلی خاص نیست و این یعنی فریلنسری در تولید محتوای متنی بی هیچ مشکلی قابل انجام است.

  • ویدئو (video)

سرعت پایین اینترنت در کشور، در گذشته چالشی بزرگ برای محتواهای ویدئویی بوده است، که این مشکل امروزه با وجود شبکه های اجتماعی و بسترهای اینترنت پر سرعت دیگر مطرح نیست. نوع ویدئویی محتوا به واسطه ی آن دسته از کاربرانی که حوصله ی خواندن متن های طولانی را ندارند، و یا مفاهیم را از طریق ویدئو راحت تر دریافت می‌کنند به شدت مورد استقبال قرار می گیرد. زمینه های زیادی هست که برای آموزش آنها از تولید محتوایی ویدئویی استفاده کنید و اینکار هم نیاز به تجهیزات خاصی فراتر از آنچه یک فریلنسر دارد، ندارد.

  • صدا‌ (‌voice)

برای انسان پر مشغله ی امروز که نه وقت خواندن مطلب دارد و نه فرصت دیدن فیلم، محتواهایی از نوع صدا که امروزه از آنها بعنوان پادکست یاد می‌شود، بهترین گزینه است. پادکست ها و علی الخصوص آنهایی که دنباله دار هستند، طرفداران زیادی دارد، چرا که مخاطبان در هر حالتی که باشند می توانند محتوای مورد علاقه ی خورد را بشنوند: در حین استراحت و در زمان رانندگی. اگر بعنوان یک فریلنسر که تولید محتوا می‌کند، صدای گیرایی هم دارید بیشتر از این معطل نکنید، پادکست می‌تواند بازخوانی یک کتاب معروف، آموزش نکات کاربردی در یک مبحث و تمام مطالبی از این دست باشد.

  • کتاب الکترونیکی (e-book)

کتاب های الکترونیکی مخاطبان زیادی دارد، چرا که عنوان "کتاب" به نوشته ها اعتبار می بخشد. این نوع از محتوا که بیشتر آن ها را در فرمت pdf دیده ایم، به خصوص در فضای مجازی با استقبال زیادی روبرو شده است. تاجایی که وسیله ای به اسم کتابخوان به صرف اجرا کردن این فرمت از محتوا تولید شده است. بدیهی است که نوع محتوای کتاب بیشتر متن است و این متن، همراه با تصاویر جذاب، نمودارها، فهرست ها، اینفوگرافیک ها، اطلاعاتی جامع و قابل استناد است. و نیازی به گفتن نیست که برای یک فریلنسر تولید محتوا، نوشتن یک کتاب الکترونیکی هم بسیار جذاب است.

  • وبینار (webinar)

"وبینار" لغت نسبتا جدید و البته ناآشنایی در زبان فارسی است. که به همان دلیلی که محتوای ویدئویی با مشکل مواجه بود، وبینار هم از کندی سرعت اینترنت رنج می برد. وبینار که از ترکیب دو کلمه ی "سمینار" و "وب" تشکیل شده، به سمینار یا کنفرانسی گفته می‌شود که در بستر وب برگزار می شود؛ بدون آنکه نیازی به اجاره ی سالن و جابجایی حاضرین در بعد مسافت باشد. کافیست کسانی که برای شرکت در وبینار اعلام حضور کرده اند راس یک ساعت مشخص آنلاین باشند. وبینار جذابیت بسیار بیشتری از ویدئو دارد و راهی برای برگزاری کلاس های آموزشی به صورت مجازی و یا تبلیغ یک محصول است و البته راهی برای کسب درآمد یک فریلنسر تولید کننده ی محتوا!

دنبال پروژه می گردی؟

رایگان عضو سایت بشو و پروژه‌ها را با کمیسیون 0% درصد انجام بده.

چگونه با تولید محتوا کسب درآمد کنیم؟

با توصیفاتی که در مورد انواع تولید محتوا به صورت فریلنسری شد، یکبار دیگر به عنوان; اصلی این مقاله نگاه کنید، آیا اغراق آمیز به نظر می رسد؟ قطعا نه! کافیست کمی وقت صرف کنید، بازار هدفتان را بشناسید، با استراتژی های بهینه سازی و اصول سئو (اصول بهینه سازی موتورهای جستجو) آشنا باشید و البته صبور و خلاق باشید و خوش قول. با یک حساب سرانگشتی می بینید که رویای کسب درآمد از این طریق دور از ذهن نیست.

بد نیست این مطلب را نیز مطالعه کنید "چه کسانی میتونند فریلنسر باشند؟"

تولید محتوا را از کجا شروع کنیم؟

ممکن است تولید محتوا به صورت فریلنسری را از مدت ها قبل شروع کرده باشید و این مقاله را خواندید که دلتان قرص شود کاری که انجام می دهید، جز حیاتی ترین و جذاب ترین کارهای این روزهاست. از طرفی ممکن است در ابتدای این راه باشید و همه ی نوشته های بالا را قبول داشته باشید ولی ندانید که قدم بعدی چیست؟

اگر جز دسته ی دوم هستید و عزمتان را جزم کرده اید که از این راه درآمد کسب کنید، باید پروژه های تولید محتوای سایت‌ها و شبکه های اجتماعی را بر عهده بگیرید و با نکاتی که آموختید و البته مهارت هایی که دارید، بهترین نوشته ها و محتواهای خود را به آنها تحویل بدهید و همواره رضایت مشتری را مدنظر داشته باشد. برای اینکار کافیست سری به سایت های فریلنسری بزنید و نگاهی به پروژه های تولید محتوا که از سوی کارفرمایان مختلف در آن قرار داده شده است، بیندازید و اگر موردی پیدا کردید که توانایی انجامش را دارید، به خودتان اعتماد کرده و قبول مسئولیت کنید، به مرور که تجربه ی بیشتری کسب کنید، مشتریان بیشتری جذب خواهید کرد.

ما بهترین سایت های ایرانی در این حوزه را در یک مقاله ی دیگر برایتان آماده کرده ایم و شرایط کار در هر یک را مفصل توضیح دادیم، توصیه می شود سری به مقاله "5 سایت برتر فریلنسری ایرانی" بزنید. اگر در زمینه های گفته شده تخصص و تجربه ای دارید که فکر می‌کنید برای دیگران مفید است، آن را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

کلمات کلیدی:

  • تولید محتوا
  • کسب درامد با تولید محتوا
  • تولید محتوا در مورد لباس
  • تولید محتوا پوشاک زنانه
  • تولید محتوا برای لباس زنانه
  • بازار کار تولید محتوا
  • کتاب در زمینه تولید محتوا
  • ایده تولید محتوا لباس
  • تولید محتوا برای پوشاک
  • تولید محتوا برای پیج لباس
  • تولید محتوا دورکاری
  • درآمد سایت های تولید محتوا
بهناز نوجوان
بهناز نوجوان
من یک مهندس کامپیوتر هستم و علاقمند به همه ی حوزه های مربوط به کامپیوتر و تکنولوژی:) در حال حاضر با تمام وجود مشغول طراحی سایت، طراحی گرافیک و تولید محتوا هستم.

پروژه ای برای انجام داری؟

تخصص انجام پروژه داری؟

دیدگاه خود را بیان کنید

1000 کاراکتر باقیمانده است