عکس پروفایل شما ویترین توانمندی های شماست

عکس پروفایل شما ویترین توانمندی های شماست

اعتماد، کلید سفارش پروژه توسط کارفرما به مجری (فریلنسر) می باشد. در بسیاری از مواقع علاوه بر توانمندی های فریلنسر، چهره نقش موثری در جلب اعتماد کارفرما دارد. روانشناسان معتقدند به صورت نسبی می توان بخشی از ویژگی های اخلاقی، روحی و روانی افراد را از طریق عکس پروفایلشان شناخت.
در دنیای مجازی، زمان خیلی کمی در اختیار دارید تا بهترین تصویر از خودتان را در ذهن طرف مقابل ثبت کنید. به همین خاطر باید تصاویری را برای پروفایل خود انتخاب کنید که این کار را به نحو احسن انجام دهند.

چگونه یک عکس پروفایل خوب و جذاب داشته باشیم؟!

"خالد خان" و "سمیر چادری" محققان دانشگاه تگزاس شمالی و دانشکده ی پزشکی و دندانپزشکی لندن چندین مطالعه را بررسی کردند و دریافتند که عکسی که در آن لبخند طبیعی و عمیقتان را نشان دهید جذابیتش چندین برابر می شود. شاید تا به حال فکر کرده اید که اگر عمیق بخندید یا لبخند واقعی بزنید حالت خوبی ندارد چون چشمهایتان را می بندد و آنها را باریک می کند. اما باید بدانید که این لبخند جذابیت دارد به خاطر اینکه شادی واقعی را نشان می دهد. در واقع اولین کلید طلایی در یک عکس پروفایل خوب البته بنا بر انتخاب شما یک لبخند طبیعی و لذت بخش است.

عکس مناسب پروفایل

نور زمینه مناسب انتخاب کنید و به دوربین نگاه نمایید

نوردهی خوب به سوژه عمق و فرم می‌دهد. تلاش کنید که از تاباندن نور مستقیم به آن پرهیز کنید و از نور طبیعی خورشید که لک و عیب و چروک صورتتان را بر طرف می کند استفاده نمایید . همچنین به دوربین نگاه کنید چرا که نگاه نکردن به دوربین این حس را القا میکند که درحال مخفی کردن چیزی هستید.

عکس مناسب پروفایل

نمای نزدیک انتخاب کرده ولی زوم نکنید

بهتر است عکس پروفایل شما از شانه به بالا باشد و صورت شما در عکس قابل تشخیص باشد. هیچوقت برای نشان دادن جزئیات یا فوکوس روی یک نقطه خاص از زوم استفاده نکنید. لنزهای قرار گرفته در اسمارتفون‌ها آنقدرها توانا نیستند که بتوانند با داشتن زوم، کیفیت تصویر را حفظ کنند، پس اگر دلتان می‌خواهد روی بخشی زوم داشته باشید، از فاصله دوربین تا سوژه بکاهید. بعلاوه با کمتر کردن فاصله می‌توانید کنترل بهتری روی نوردهی، تعادل رنگ‌ها در پس زمینه، سایه‌ها و غیره داشته باشید.

عکس مناسب پروفایل

اگر به هر دلیلی تمایل به استفاده از عکس شخصی خود ندارید، از عکسی استفاده نمایید که به خوبی خدمتی که ارائه می‌دهید را نشان‌دهد. به عنوان مثال اگر برنامه‌نویس هستید تصویر یک صفحه نمایش کامپیوتر پر از کد می‌تواند یک آواتار مناسب باشد. اگر طراح هستید می‌توانید از یکی از طرح‌های مورد علاقه‌تان یا یک کاریکاتور از خودتان را به عنوان عکس پروفایل قرار دهید.

کلمات کلیدی:

  • عکس پروفایل شما ویترین توانمندی های شماست
  • پروفایل
  • عکس پروفایل
  • دورکاری
  • فریلنسر
  • دورکاری
  • فریلنسری

دیدگاه خود را بیان کنید

1000 کاراکتر باقیمانده است