5 اشتباه مهلک در برون سپاری پروژه ها

5 اشتباه مهلک در برون سپاری پروژه ها

برون سپاری پروژه‌ها برای یک کسب و کار فریلنسری که به ثبات رسیده است می‌تواند بسیار مفید باشد. شما به‌ عنوان فردی که صاحب یک بیزینس شخصی است می‌توانید با واگذاری کارهایتان به چند نفر به‌طور کامل روی هدف اصلیتان، یعنی ثبات کسب و کار تمرکز کنید. برون سپاری به کارآمدتر شدن نتایج پروژه‌هایتان می‌انجامد و از هدر رفت بیهوده وقت جلوگیری می‌کند. همچنین، یکی از مزایای همکاری با دیگران آشنایی با ایده های جدیدی است که کارتان را بهبود می‌بخشد. اگرچه لازم به ذکر است بی دقتی در برون‌سپاری موجب ضررهای به‌مراتب بیشتری خواهد شد. پس بخاطر داشته باشید در انتخاب موضوع و فردی که می‌خواهید برای همکاری در پروژه انتخاب کنید، محتاطانه عمل کنید.  در این مقاله پنج اشتباه رایج در برون‌سپاری را بررسی خواهیم کرد.

1- برون سپاری جزو گزینه های شما نیست

عدم توجه به برون سپاری، رایج ترین اشتباه فریلنسر‌ها است. اگر دنبال دلیل موجهی برای برون‌سپاری  می‌گردید به این فکر کنید که چقدر زمان بر سر قسمتی از پروژه که فرد دیگری می‌تواند آن را به سادگی آب خوردن انجام دهد تلف می‌کنید. شما در هفته زمان زیادی را بر سر حسابداری، سئو، شبکه‌های اجتماعی و پاسخ دادن به ایمیل ها صرف می‌کنید. حال، فرض کنید تمام این زمان را به بخش های اصلی کسب و کارتان مانند تغییر استراتژی، تولید محصولات جدید یا تلاش برای پیشرفت تخصیص دهید. پس می‌توان نتیجه گرفت برون سپاری به شما در تمرکز بر روی اهداف اصلی و مهم که موجب رشد کسب و کارتان می‌شود، کمک می‌کند.

پیشنهاد میکنم مطلب "دستور العمل سبک زندگی سالم مخصوص فریلنسرها" از دست ندین.

2- نمی‌دانید چه مواردی را برون‌سپاری کنید

اینکه چه چیزی را برون‌سپاری کنید تصمیمی است که نباید آن را سرسری بگیرید. در انتخاب خودتان باید دو عامل مهم را در نظر داشته باشید: یکی ارزش کاری و دیگری قابلیت های فردی.

هرچه در انجام یک بخش از پروژه مهارت کمتری داشته باشد باید اولویت بیشتری در برون‌سپاری آن کار قائل شوید. بطور مثال، اگر در فتوشاپ مبتدی هستید و ساعت‌ها طول می‌کشد تا بتوانید یک تصویر مناسب برای ارائه کسب و کارتان طراحی کنید باید قبول کنید که بهتر است اینکار را به فردی که توانایی‌های لازم را دارد بسپارید. البته در نظر داشته باشید هرچه یک پروژه عاملی سازنده‌ تر برای کسب و کار شما باشد اهمیت بیشتری درد و برون سپاری آن حساس‌تر خواهد بود پس بهتر است اگر می‌توانید آن را خودتان انجام دهید.

3- افراد اشتباهی را برای برون‌سپاری انتخاب می‌کنید

بعد از بررسی دلایل و اولویت های برون‌سپاری، نوبت آن است که بدانیم چه کسانی بهترین انتخاب برای این کار هستند. اینکه افراد کم دستمزد یا دم‌دست را برای کارتان پیدا کنید به هیچ‌وجه تصمیم درستی نیست. بهتر است افراد مورد اعتمادی را که تجربه کافی دارند انتخاب کنید. در نظر داشته باشید چند روز کار آزمایشی به شما دید کافی درمورد قابلیت‌های دستیار جدیدتان و نوع ارتباط کاری شما با او می‌دهد.

دنبال پروژه می گردی؟

رایگان عضو سایت بشو و پروژه‌ها را با کمیسیون 0% درصد انجام بده.

4- دائما بر انجام برون‌سپاری نظارت می‌کنید

برای فریلنسرها کنار آمدن با برون‌سپاری مسئله ای سخت است چون همیشه عادت دارند که کارها را خودشان برعهده بگیرند. لازم نیست که هر لحظه بر کار دستیارتان نظارت داشته باشد و مطمئن شوید که حتما طبق دلخواه شما کار می‌کنند. قرار است از زمان اضافه‌ای که با برون‌سپاری به دست آورده‌اید کارهای به مراتب مهمتری انجام دهید، نه کنترل کردن دستیار خود!

5- کارهایی را که در آن سررشته ای ندارید برون سپاری می‌کنید

برون‌سپاری کارهایی که در آن هیچ تجربه و سررشته ای ندارید می‌تواند خطرناک باشد. اینکه باید این نوع کارها را برون‌سپاری کنید به این معنی نیست که نباید اطلاعاتی درمورد آن‌ها کسب کنید. به هر حال این کسب و کار شماست و بهتر است در مواقع نیاز قادر باشید آن را در بهترین مسیر پیش ببرید.

نگین اکرمی
نگین اکرمی
دانشجوی مهندسی شیمی، دبیر انجمن علمی مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی اصفهان، عضو اتحادیه مهندسی شیمی، نفت و پلیمر و مترجم و مدرس زبان انگلیسی هستم

پروژه ای برای انجام داری؟

تخصص انجام پروژه داری؟

دیدگاه خود را بیان کنید

1000 کاراکتر باقیمانده است