فریلنسرهای موفق چه ویژگی هایی دارند؟

فریلنسرهای موفق چه ویژگی هایی دارند؟

اصطلاح فریلنسر اولین بار در قرن هجدهم توسط «سر والتر اسکات» در رمان مشهور ایوانهو به کار برده شد در تعریف واژه فریلنسر بصورت ساده می‌توان گفت که فریلنسر شخصی است که بصورت پروژه‌ای و پاره وقت و در محلی غیر ثابت به انجام کار می‌پردازد. به بیان دیگر یک نفر، فریلنسر شخصی است که بدون اینکه به یک سازمان، شخص یا کسب و کار و شرکت مشخص متعهد شود، فعالیت تخصصی خود را برای مجموعه‌های مختلف انجام می‌دهد و بسته به نیاز و پروژه‌های در دسترس، کارفرمای خود را تغییر می‌دهد. فلذا جهت انجام فعالیت، یک فریلنسر موفق نیازمند مهارتهایی است تا بتواند از تخصص خود بهترین استفاده را ببرد و کسب درامد کند. در این نوشتار 10 مورد از ویژگی‌های فریلنسرهای موفق معرفی می‌گردد.

دنبال پروژه می گردی؟

رایگان عضو سایت بشو و پروژه‌ها را با کمیسیون 0% درصد انجام بده.

ویژگی یک فریلنسر موفق چیست؟

1) برنامه ریزی دقیق

برخلاف تعریف عنوان شده از فریلنسر و یا ترجمه آن به معنی آزاد کار؛ یک فریلنسر شاید بیش از افراد دیگر تحت استرس و محدودیت زمانی در انجام امور قرار گیرد که استرس ناشی از عدم رعایت برنامه ریزی دقیق میتواند سلامت جسم و روان فریلنسر را تحت تأثیر قرار دهد. یک فریلنسر تا زمانیکه نخواهد کارفرما نخواهد داشت و در عین حال کارفرمایان یک فریلنسر در یک زمان مشخص می‌توانند متعدد باشند فلذا برنامه ریزی مناسب جهت به سرانجام رساندن امور بسیار حائز اهمیت است. داشتن دفترچه یادداشت و ثبت منظم امور در آن بسیار مهم است. اپلیکیشن‌های برنامه ریزی در موبایل نیز بسیار در این زمینه مفید هستند.

freelanering

2) دارا بودن مهارت‌های ارتباطی مناسب

یکی از رموز ماندگاری و حیاتی در انجام کار فریلنسری دارا بودن مهارتهای ارتباطی مناسب از جانب فریلنسر است. این نکته وقتی اهمیت خود را نشان می‌دهد که یک فریلنسر با کارفرمایان مختلف و با سلایق و خصوصیات اخلاقی متفاوت کار می‌کند که توانمندی برآورده کردن خواسته‌های کارفرما به میزان زیادی به درک متقابل کارفرما و فریلنسر وابسته است.

3) تمرکز بر ایجاد هویت و شخصیت

فریلنسرهای موفق فقط به فکر کسب درآمد صرف در انجام امور خود نیستند بلکه در بسیاری از موارد کسب درآمد را بر اجرای کار با کیفیت ترجیح می‌دهند. همین امر سبب پیدایش کارفرمایان و پروژه‌های جدید در اثر تبلیغات شفاهی کارفرمایان می‌شود. فریلنسرهای موفق معمولاً بر وجه تمایز خود با بقیه فریلنسرها کار می‌کنند و سعی در بهبود آن دارند. کار کردن با مشتری‌های خاص و لوکس نیز یکی دیگر از ابعاد ایجاد هویت در دنیای کار فریلنسری است.

4) مطالعه و بروز بودن

شاید بتوان گفت ثابت ترین اصل دنیای امروز تغییر است. فریلنسر موفق در عین کار بر روی وجوه تمایز خود با بقیه سعی در گسترش دامنه کاری خود در محدوده تکنولوژی ها و موارد جدید در فیلد کاری خود است چرا که ممکن است بازار کار در یک زمینه که اکنون مناسب است در چند سال یا چند ماه آینده نا مناسب گردد. به قول معروف تمام تخم مرغ‌ها را نباید در یک سبد گذاشت.

5) نظم در تهیه آرشیو از پروژه‌ها

فریلنسرهای موفق دارای آرشیو کامل و منظم از پروژه‌های انجام داده خود دارند. این امر سبب می‌شود در پروژه‌های جدید، از پروژه‌های قدیمی کمک گرفته شود و علاوه بر بالا بردن سرعت در انجام کار؛ پروژه‌ها به مرور کامل‌تر می‌گردند.

6) سرعت در انجام کار

در دنیای رقابتی امروز، یکی از فاکتورهای ایجاد موفقیت اجرای سریع کار است. ای بسا که کارفرمایی بعلت محدودیت زمانی فرلنسر با قیمت بالاتری که سرعت تحویل بیشتری در انجام کار دارد را ترجیح دهد.

7) ایجاد انگیزه برای خود

یک فریلنسر همواره برای خود ایجاد انگیزه می‌کند. فریلنسر موفق همواره برای خود چالش جدید و هدف گذاری ایجاد می‌کند. از خصوصیات بارز یک فریلنسر حرفه ای و خوب، تصمیم برای کارآفرینی، آن هم به بهترین شکل ممکن و با در نظر گرفتن تمامی شرایط مؤثر در کار است. این یکی از رازهای موفقیت فریلنسرهاست. بسیاری از افراد موفق و سرشناس دنیا، کار خود را در منزل و به تنهایی آغاز کردند و به نوعی خودشان کارآفرینی کردند تا توانستند به موقعیت رؤیایی کنونی برسند. برای کارآفرینی لازم نیست برای شروع گروه تشکیل دهید، بلکه می توانید کار را به تنهایی آغاز و در ادامه اگر نیاز به افزایش افراد بود، اقدام به جذب دیگر نفرات کنید. این مسائل به خوبی توسط یک فریلنسر قابل هضم است.

8) انعطاف پذیری

انعطاف پذیری در انجام کار فریلنسری که همچنان که اشاره شد دارای محدودیت‌های زمانی است امری مهم بشمار می‌رود. در برخی موارد کارفرما و فریلنسر دچار سوء تفاهم می‌شوند که انعطاف پذیری فریلنسر در به ثمر نشاندن پروژه و نیز ایجاد برند شخصی برای فریلنسر (همچنان که در بالا نیز اشاره شد) میتواند مؤثر باشد.

9) استقامت

تقریباً آغاز هر کاری نیازمند استقامت است. هر کاری برای به ثمر نشستن و ایجاد درآمد و رضایت در ابتدا نیازمند استقامت است و کار فریلنسری نیز از این قاعده مستثنی نیست.

10) کار در مکان‌های ایده‌آل

فریلنسرهای موفق در مکان‌های ایده‌آل خود به انجام کار می‌پردازند. ایا گرچه کار فریلنسری می‌تواند در داخل خانه انجام شود با این حال، فریلنسرهای دارای یک اتاق مجزا جهت انجام امور خود هستند. این امر سبب تمایز بین زندگی و کار می‌تواند باشد و از نظر روانی به انجام امور می‌تواند کمک شایانی کند.

بد نیست این مطلب را نیز مطالعه کنید "چه کسانی میتونند فریلنسر باشند؟"

سوالات متداول

فریلنسرهای موفق چه ویژگی هایی دارند؟

فریلنسر موفق 10 ویژگی مهم دارد که عبارت است از:
1) برنامه ریزی دقیق
2) دارا بودن مهارت‌های ارتباطی مناسب
3) تمرکز بر ایجاد هویت و شخصیت
4) مطالعه و بروز بودن
5) نظم در تهیه آرشیو از پروژه‌ها
6) سرعت در انجام کار
7) ایجاد انگیزه برای خود
8) انعطاف پذیری
9) استقامت
10) کار در مکان‌های ایده‌آل
توضیحات دقیق هر بخش داخل مقاله آورده شده است

کلمات کلیدی:

  • فریلنسر موفق
  • ویژگی فریلنسر
  • دورکاری
  • فریلنسر
  • دورکاری
  • فریلنسری

پروژه ای برای انجام داری؟

تخصص انجام پروژه داری؟

دیدگاه خود را بیان کنید

1000 کاراکتر باقیمانده است