8 ویژگی شخصیتی برنامه نویسان موفق

برای یک برنامه نویس تسلط به زبان های برنامه نویسی مختلف مانند جاوا، CPP و پایتون لازم است ولی کافی نیست. برخی افراد به دلایلی همچون داشتن سبک زندگی خاص، سابقه شغلی، استعداد و شرایط محیط پیرامون در شغل برنامه نویسی موفق تر از دیگران ظاهر می شوند. ویژگی های مشترکی در بین برنامه نویسان موفق دیده می شود. اغلب این ویژگی ها اکتسابی هستند و با تمرین یا آموزش به دست می آیند و بهبود پیدا می کنند. در این مقاله به بررسی ویژگی های شخصیتی ای خواهیم پرداخت که به رشد روزافزون موقعیت شغلی شما کمک خواهند کرد.

8 ویژگی شخصیتی برنامه نویسان موفق

1. افرادی که عاشق معما و حل کردن آن هستند

اگر می خواهید شغل برنامه نویسی را شروع کنید اول از همه بهتر است بدانید که دشواری های زیادی در مسیر شما وجود خواهد داشت. این مشکلات احتمالی کاملا عادی هستند. همانطور که می دانید بخش اعظمی از کدنویسی به آزمون و خطا اختصاص دارد. بسیاری از افراد باور دارند که این کاری طاقت فرسا و پیچیده می باشد. برای هر برنامه نویس، حداقل یک بار پیش آمده که تا مرز خرد کردن صفحه کلید کامپیوترش برود، اما اگر شما عاشق چالش و حل معما هستید، برنامه نویسی بهترین انتخاب برای شماست.

2. افرادی که مداوم درحال یادگیری هستند

همانند دیگر شغل های مربوط به علوم کامپیوتر، برنامه نویسی هم دچار تغییر و تحولات بسیار سریعی می شود. این اتفاق فقط به تحول در صنعت تکنولوژی منحصر نیست و جهان می تواند در عرض فقط چند ماه دچار تغییر اساسی در تمامی جبهه های کاری شود. اگر شما در این زمینه مشغول به کار هستید حتما باید بدانید، یادگیری مسائل جدید، مهمترین بخش کاری شما است. پس برای اینکه یک برنامه نویس موفق باشید باید مرتبا مجموعه مهارت های خود را اصلاح و به روز کنید.

3. افرادی که ذهن کنجکاوی و پرسشگری دارند

کنجکاوی، برخلاف یادگیری که در بیشتر اوقات تنها یک تعهد صفر و یکی است، خصوصیتی است که علاقه و اراده ی شما را به چالش می‌کشد. موفقیت یک برنامه نویس خوب بر اساس چراها و چگونگی ها است به طوری که حتی اگر در نخستین تلاش، پروژه برنامه نویسی به نتیجه رسید، چرایی شدن ها و نشدن ها در ذهن او پدید می آید و دانش او از برنامه نویسی را به چالش می کشد.

4. افرادی که برای نظم شخصی جایگاه ویژه ای قائلند

به عنوان یک کدنویس، مدت زیادی را پشت سیستم خواهید گذراند پس بسیار اهمیت دارد که بتوانید تمرکز خود را حفظ کنید و کارتان را به طور جدی دنبال کنید. برای دستیابی به این امر باید خودتان را به رعایت نظم وادار کنید. سوال اصلی این است که آیا بنظرتان می توانید که برای رسیدن به اهداف طولانی مدت، انگیزه ذهنی مناسبی را ایجاد کنید؟ اگر پاسخ شما به این سوال بله است، می توانم به اطلاعتان برسانم که شما یکی از مهمترین ویژگی های برنامه نویسان، یعنی نظم ذهنی را دارا هستید.

دنبال پروژه می گردی؟

رایگان عضو سایت بشو و پروژه‌ها را با کمیسیون 0% درصد انجام بده.

5. افرادی که روابط اجتماعی مناسبی دارند

برنامه نویسان برای انجام پروژه های فریلنسری با افراد زیادی خارج از زمینه تخصصی خود کار می کنند. ارتباطات یک برنامه نویس شامل صحبت با مشتریان، سازمان های مختلف و یا همکارانی که در موضوعات دیگری تخصص و تجربه دارند می شود. اینکه بتوانید یک توضیح مفید و عاری از اشتباه را درباره روش حل خود ارائه دهید، بسیار حائز اهمیت می باشد.

6. افرادی که با شرایط به بهترین شکل سازگار می شوند

در دنیای برنامه نویسی، یافتن پروژه ای که مسیر مشخصی را از روز اول تا آخر دنبال کند و هیچ تغییری در آن پدید نیاید، بسیار نادر است. اهداف و نیازهای یک پروژه در طول زمان تغییر می کند. مدیریت سریع پروژه کاملا به سازگاری شما نسبت به تغییرات شرایط اطرافتان بستگی دارد. شما به عنوان یک برنامه نویس باید بتوانید که با این مسئله به خوبی کنار بیایید.

7. افرادی که عملکرد ذهنی منطقی دارند

برنامه نویسی گاهی ممکن است بسیار کلافه کننده و فرسایشی به نظر برسد، اما توسعه دهنده ای که بتواند با فرار از این دام، به شکلی منطقی به حل مشکلات بپردازد و با درک درست از شرایط، چالش ها را پشت سر بگذارد، به موفقیتی مثال زدنی دست خواهد یافت.

8. افرادی که عاشق تکنولوژی هستند

برنامه نویسان موفق بسیار نسبت به استفاده از تکنولوژیهای مختلف مشتاق هستند. البته این ویژگی ای نیست که با آن متولد شده باشند. شاید در کودکی عاشق تعمیر کردن وسایل بودند یا از آن سری دانش آموزانی بودند که همیشه سیستم امنیتی کامپیوترهای مدرسه را دور می زدند. ریشه های این ویژگی شخصیتی هرچه که بوده، موجب شده است که این افراد علاقه زیادی به فهم عمیق تکنولوژی داشته باشند. جمله‌ی « به دنبال علاقه هات برو» برای برنامه نویسان موفق، فقط یک شعار نیست، بلکه سبک زندگیشان است.

نگین اکرمی
نگین اکرمی
دانشجوی مهندسی شیمی، دبیر انجمن علمی مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی اصفهان، عضو اتحادیه مهندسی شیمی، نفت و پلیمر و مترجم و مدرس زبان انگلیسی هستم

پروژه ای برای انجام داری؟

تخصص انجام پروژه داری؟

سلام وقت بخیر دوستانی که میخان برنامه نویس بشن و تازه اول راه هستند باید به یه سری نکات توجه داشته باشن
1 - در ابتدای راه ممکنه برنامه نویسی سخت به نظر برسه این بخاطر نا آشنا بودن شما با مسیر برنامه نویسی هست پس اگر اندک علاقه دارید شروع کنید و نگران مسیر یادگیری نباشید
2 - هرگز سعی نکنید از گروه های تلگرامی و ... بعنوان منبع استفاده کنید اکثر اعضای اونا هم مثل شما مبتدی هستن پس ممکنه حرفی که میگن اشتباه باشه
3 - در یادگیری نظم و استمرار داشته باشید بدون استمرار نتیجه نخواهید داشت
4 - برنامه نویسی واقعا حوصله میخاد اگ کم حوصله هستید روی تمرکز و حوصله کار کنید
5 - از یه دوره ی آموزشی خوب برای شروع استفاده کنید تا مسیر شما رو کوتاه تر بکنه من دوره ی 12 قدم شروع برنامه نویسی مهندس نیکزاد رو پیشنهاد میدم.
6 - تمرین کردن و قرار گرفتن درون پروژه های مختلف را فراموش نکنید تجربه کسب کردن خیلی مهمه

0

دیدگاه خود را بیان کنید

1000 کاراکتر باقیمانده است