تعطیلات نوروزی یک فرصت عالی برای فریلنسرها

تعطیلات نوروزی یک فرصت عالی برای فریلنسرها

تعطیلات و مسافرت همیشه برای کارمندان و افراد شاغل شیرین بوده است، این قضیه برای فریلنسرها نیز صدق میکند به نحوی که در برخی موارد تعطیلات فریلنسرها بسیار بهتر و پر منفعت تر است. با حامی ورکس همراه باشید تا بهتر با تعطیلات نوروزی که یک فرصت عالی برای فریلنسر ها و دورکار هاست، آشنا شویم. قبلا در مطلب چه کسانی میتونند فریلنسر باشد؟ در مورد فریلنسر و دورکار صحبت کرده ایم. پیشنهاد میکنیم آن مطلب را بخوانید.
تعطیلات در واقع فرصتی برای استراحت، مسافرت و در برخی موارد فعالیت های متفاوت و هیجان انگیز است. به صورت کلی افراد شاغل از چندین نوع تعطیلات بهره میبرند، یکی از آنها که تعطیلات آخر هفته بوده و معمولا در همه جای دنیا ثابت است. البته ممکن است تعداد روزها و ایام تعطیلات آخر هفته در برخی کشورها با یکدیگر متفاوت باشد. نوع دیگری از تعطیلات مربوط به مناسبتها و ایام خاص و ویژه است. نوع مهم تری از تعطیلات که تقریبا در همه کشورها وجود داشته، تعطیلات سال جدید می باشد. این تعطیلات در ایران به اسم تعطیلات نوروزی شناخته میشوند. اما با وجود این تعاریف، چرا تعطیلات نورزی یک فرصت عالی برای فریلنسرها است؟
این علت را میتوان در موارد زیر بدانیم. با حامی ورکس همراه باشید تا به شما بگوییم که تعطیلات چقدر میتواند برای یک فریلنسر مفید باشد.

کاهش خدمات دهی

مهم ترین علت این امر، کاهش میزات خدمات شرکت ها است. همان طور که میدانیم بخش اعظمی از پروژه ها و درخواست های کاربران توسط شرکت ها و دفاتر خدمات دانشجویی انجام میشود. بر همین اساس بعلت اینکه ما ایرانی ها ذاتا تعطیلات رو دوست داریم، در این زمان شرکت ها و این دفاتر تعطیل می باشند. دانشجوها و افراد دارای پروژه باید کسی را پیدا کنند تا بتواند برای آنها پروژه را انجام دهد، در این حین متخصص انجام پروژه کمتر در دسترس بوده و انجام پروژه به صورت فریلنسری و دورکاری بسیار مهم و حائز اهمیت است. اگر فریلنسر باشید در این مدت به راحتی میتواند چندین پروژه بر اساس تخصص خود قبول کنید و علاوه بر کسب تجربه و علم، به کسب درآمد از دورکاری بپردازید.

افزایش سرعت اینترنت

اینترنت برای یک فریلنسر یا دور کار بسیار حیاتی و ضروری است و در برخی موارد میتوان گفت که یک فریلنسر بدون اینترنت نمیتواند کارهای خود را به درستی و به موقع انجام دهد. در نتیجه نیاز به اینترنت پر سرعت امری ضرروی و مهم است اگر کمی دقت کرده باشید، در زمان تعطیلات مقداری سرعت اینترنت افزایش پیدا میکند. علت این امر کاهش بار ترافیکی شبکه ها و ISP ها می باشد. همچنین در زمان تعطیلات بسیاری از مراکز استفاده کننده از اینترنت، تعطیل بوده و عملا هیچ گونه استفاده ای از سرویس اینترنت انجام نمی دهند. یک دورکار با داشتن یک اینترنت پر سرعت به راحتی میتواند تمام سوالات خود را جستجو کرده و پاسخ آنها را پیدا کند. یک دورکار ممکن است در زمان انجام یک پروژه نیاز به یک نرم افزار مخصوص داشته باشد، با وجود اینترنت پر سرعت، در مدت زمانی کمی میتواند آن را دانلود کند. یک فریلنسر گاهی برای انجام پروژه نیازمند دیدن فیلم های آموزشی آنلاین است. با داشتن اینترنت پر سرعت به راحتی میتواند فیلم های مورد نیاز خود را دانلود کرده و یا حتی آنلاین مشاهده کند.

سکوت و آرامش بیشتر

فریلنسر ها اغلب در محیط خانه و اتاق خود کارها و پروژه های مشتریان را انجام میدهند، داشتن یک محیط آرام و به دور از هر گونه شلوغی سبب افزایش دقت و تمرکز می شود. به جرات میتوان گفت که سکوت و آرامش محیط اطراف یکی از مهم ترین ضرورت های یک فریلنسر و دورکار می باشد. از آنجایی که امروزه تقریبا همه کارها و پروژه ها به کمک کامپیوتر انجام میشوند، در هنگام کار با کامپیوتر نیازمند آرامش و تمرکز است. در هنگام تعطیلات، اعضای خانوده ها به مسافرت میروند، یا هر روز به سایر اعضای خانواده و فامیل سرکشی میکنند در این مدت زمان، با اتکا بر آرامش و سکوت به وجود آمده به راحتی میتوان پروژه های زیادی را با دقت و سرعت انجام داد. سرعت و دقت در انجام پروژه برای صاحب پروژه بسیار مهم و حائز اهمیت است.

کاهش مسئولیت ها و کارها

اگر شما از آن دسته افرادی باشید که علاوه بر فریلنسری شغل دیگری نیز دارید، تعطیلات سبب میشود که بتوانید به راحتی و با آرامش فکری و روحی به انجام کارها بپردزاید. به عنوان مثال یک فرد شاغل که در زمان آزاد خود به فریلنسری مشغول است، در زمان تعطیلات فرصت بیشتری برای انجام کارها دارد. همچنین در برخی از مشاغل قبل از رفتن به محیط کار باید چند پرونده و کار نیز انجام دهید، به عنوان مثال بخشی از پرونده ها و کارهای مربوط به روز بعد را به منزل می آورید و باید آنها را انجام دهید، در تعطیلات خبری از این کارها و مسئولیت ها نیست و وقت شما تماما آزاد است. همچنین باید بدین نکته توجه داشته باشیم که در زمان تعطیلات، مراکز دولتی و آموزشی نیز تعطیل می باشند و افراد کمتر به این مراکز مراجعه کرده و در نتیجه شما هم بعلت اینکه جزئی از این افراد هستید، کمتر مراجعه کرده و وقت بیشتری در اختیار دارید. بعنوان مثال بردن فرزندان به مدرسه، انجام امور بانکی و ... .

خود مختاری کامل

فریلنسر یعنی هر زمانی که بخواهید میتوانید کار کنید، هر کاری که دوس داشته باشیدکار انجام دهید و هر زمانی که بخواهید کار نکنید! این مهم ترین ویژگی یک فریلنسر می باشد. پیشتر گفته شد که فریلنسر ها در خانه کار میکنند، هنگامی که سایر اعضای خانواده نیز حضور دارند ممکن است برخی برنامه ریزی های شما بهم بخورد. به عنوان مثال در زمان صرف ناهار یا شام، باید با خانواده سر میز بشینید و غذا بخورید و یا مواردی مانند این. حال به این نکته توجه کنید که ممکن است شخصی به شما پروژه ای فوری واگذار کند و بگوید یک ساعت برای انجامش فرصت دارید، در همین حین شما را برای صرف ناهار یا شام صدا کنند.در این زمان چه میکنید؟ قید پروژه را میزنید یا صرف غذا با خانواده؟ البته باید توجه کنید که ممکن است فردی که به شما کار داده است، کسی است که مدت زمان زیادی با او فعالیت میکنید. یا برای اولین بار است که با او کار میکنید، پس انجام این کار برای این دو دسته افراد بسیار مهم است. چه بسا انجام این پروژه این امکان را برای شما به وجود می آورد که در دفعات بعدی نیز پروژه ها و کارهای بیشتری از آن فرد دریافت کنید.

انجام کار ها و پروژه ها در مسافرت و تعطیلات

شاید بتوان گفت عدم وابستگی به مکانی مشخص و خاص یکی از مهم ترین مزیت های فریلنسر و دورکار باشد. یک فریلنسر میتواند در هر زمان و مکانی فعالیت خود را انجام دهد. او چه در اتاق خواب خودش باشد یا در هتل، درون قطار باشد یا در کنار ساحل به راحتی میتواند کارهای خود را انجام دهد. اینکه شما بتوانید حتی در زمان مسافرت و تعطیلات هم به شغل خود پرداخته و درآمد داشته باشید، یک مزیت عالی است که کمتر شغلی آن را دارا می باشد. شما به راحتی یا با اندکی تلاش میتوانید در هر جایی که باشید کارها و پروژه های مشتریان خود را انجام دهید.

موارد ذکر شده برخی از مهم ترین علت هایی است که نشان دهنده اهمیت تعطیلات برای فریلنسرها است. ناگفته نماند انسان نیازمند استراحت و تعطیلات است. حامی ورکس هدفش این نیست که به شما بگوید فرصت رفتن به تعطیلات را ندارید، بلکه هدفش این است که به شما بگوید در هر زمان و مکانی که هستید، می توانید به نحو درست و صحیح از آن استفاده کنید.

 

 

کلمات کلیدی:

  • تعطیلات نوروزی یک فرصت عالی برای فریلنسرها
  • تعطیلات نوروز
  • دورکاری
  • فریلنسر
  • دورکاری
  • فریلنسری
  • تعطیلات دورکارها
  • تعطیلات فریلنسرها
  • تعطیلات و دورکاری
  • تعطیلات و فریلنسر
  • کسب درآمد در تعطیلات
  • کسب درآمد در مسافرت و سفر
  • انجام کار در تعطیلات
  • انجام پروژه در سفر
امید علی محمدی
امید علی محمدی
کارشناس فناوری اطلاعات؛ کارشناس ارشد مهندسی نرم افزار، 5 سال سابقه فعالیت در زمینه مدیریت وب و فروشگاه های آنلاین، علاقه مند به یادگیری مباحث کامپیوتری مخصوصا حوزه وب.

پروژه ای برای انجام داری؟

تخصص انجام پروژه داری؟

دیدگاه خود را بیان کنید

1000 کاراکتر باقیمانده است