نحوه ی دریافت پروژه ی کسری خدمت

نحوه ی دریافت پروژه ی کسری خدمت

شنیدن نام خدمت سربازی توسط افراد مختلف، احساسات متفاوتی را در هر فرد بر می انگیزاند. علی رغم این تفاوت، به نظر می رسد کسانی که به هر دلیلی از این خدمت معاف هستند، از دید عموم جامعه، افراد خوش شانسی به حساب می آیند. اگر شما در حال جستجو برای راه های دریافت پروژه ی کسری خدمت هستید، به احتمال زیاد شامل یکی از این دو دسته می شوید: یا سرباز هستید و یا مشمول. از طرفی هم ممکن است در حال تحصیل یا فارغ التحصیل یکی از مقاطع تحصیلات عالیه باشید و به دانستن مراحل دریافت پروژه کسری خدمت، علاقه مند باشید.

نجوه دریافت پروژه کسری خدمت

برای اینکه بدانید پروژه ی کسری خدمت چیست؟ و شرایط دریافت آن چگونه است؟ ابتدا مشخص کنید جز کدامیک از دسته بندی های بالا هستید. سپس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا به مهم ترین سوال ها در خصوص این موضوع و انجام پروژه کسری خدمت پاسخ بدهیم.

پروژه ی کسری خدمت چیست؟

در ابتدای توضیحات لازم است بگوییم که پروژه کسری خدمت تنها شامل کسانی می شود که دارای تحصیلات عالیه هستند. یعنی یا فارغ التحصیل و یا در حال تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و یا دکتری می باشند. البته این نوع از دریافت پروژه با شرایطی که در ادامه بررسی می کنیم، برای مقطع کارشناسی نیز قابل انجام است. این پروژه جز زمان خدمت شما حساب می شود و مدتی که مشغول انجام پروژه بوده اید، در کارت پایان خدمت شما درج خواهد شد.

امکان اخذ پروژه ی کسری خدمت برای تمامی رشته های دانشگاهی وجود دارد و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد. نوع دانشگاه شما و اعتبار علمی آن و البته معدل شما، در موضوع پروژه کسری خدمت، هیچ نقشی ندارد. موضوعی که برای پروژه ی شما انتخاب می شود تنها به سازمانی که برای اخذ پروژه به آن مراجعه میکنید، بستگی دارد.

اینکه پروژه ی کسری خدمت چه میزان از خدمت شما را کم می کند، در ابتدا مشخص نمی شود. بسته به کیفیت پروژه ای که انجام میدهید،‌ نظر داوران ناظر و نحوه ی همکاری شما تا سقف 19 ماه کسری خدمت ممکن است شامل شما شود. نحوه ی دریافت پروژه کسری خدمت، شامل شرایط و مراحلی است که در  بخش های بعدی به آن اشاره میکنیم.

مزایای دریافت پروژه ی کسری خدمت چیست؟

اهمیت و مزیت های دریافت پروژه ی کسری خدمت، زمانی برای شما قابل درک خواهد بود که آینده ی شغلی شما به واسطه ی رفتن به خدمت سربازی، در خطر باشد. در چنین حالتی کم شدن حتی یک روز از سربازی به نفع شما خواهد بود. علاوه بر این، پروژه ی کسری خدمت را می توانید در حین تحصیل خود انجام دهید و پس از فارغ التحصیلی وقت و انرژی کمتری را صرف آن کنید.

مزایای پروژه کسری خدمت

تمامی مشمولین سربازی حاضر در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری و یا فارغ التحصیلان آن می توانند پروژه ی کسری خدمت دریافت کنند. مهمترین شرط دریافت این پروژه نداشتن غیبت غیر موجه است بنابراین پیش از غیبت غیر مجاز برای دریافت این پروژه اقدام کنید. البته نا گفته نماند در صورتیکه غیبت غیر موجه دارید، مطابق قوانین و مقررات می توانید نسبت به موجه کردن آن اقدام کنید و سپس پروژه کسری خدمت بگیرید.

پیشنهاد میکنم این مطلب را نیز مطالعه کنید: اصول پروپوزال نویسی

نحوه ی دریافت پروژه ی کسری خدمت

برای دریافت پروژه ی کسری خدمت باید به یکی از مکان های زیر مراجعه کنید:

  • سازمان های ارائه دهنده ی پروژه

در مراجعه به این سازمان ها دو راه پیش روی شماست: یا خودتان پروژه ای به این سازمان ها ارائه دهید یا ایشان بررسی کنند که مطابق رشته ی شما پروژه ای موجود است یا خیر؟ در هر دو صورت بعد از تایید پروژه، با ارائه ی مدارک، به عضویت بنیاد علمی نخبگان در می آیید. زمان پروژه ی کسری خدمت شما از آن پس آغاز می شود. این روش به نسبت موردهای بعدی روش ساده تری در اخذ پروژه ی کسری خدمت است.

موسسه ی آموزش صنایع دفاعی، سازمان صنایع دریایی و سازمان توسعه ی صنایع انرژی نمونه هایی از سازمان های ارائه دهنده ی این پروژه ها هستند که در صورت نیاز می توانید به آن ها مراجعه کنید.

پروژه کسری خدمت چیست

  • دریافت پروژه با پایان نامه تحصیلی

نظر به اینکه پروژه های مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری ذاتا پژوهش محور هستند، می توانند به عنوان پروژه ی کسری خدمت مورد استفاده قرار بگیرند. البته این پروژه ها و پایان نامه ها و همچنین روزمه ی دانشجو باید به قدر کافی قوی باشد. باقی مراحل مانند مورد اول است؛ پروژه باید در بنیاد نخبگان ثبت شود. در نهایت زمانی را باید منتظر بمانید تا پروژه بررسی شده و میزان کسری خدمتی که به شما تعلق می گیرد مشخص شود.

  • بنیاد علمی نخبگان نیروهای مسلح

با مراجعه به بنیاد علمی نخبگان نیروهای مسلح،‌ درخواست شما مبنی بر دریافت پروژه کسری خدمت ثبت می شود. سپس سوابق علمی و روزمه ی شما توسط این سازمان بررسی می شود. بعد از آن در صورت داشتن شرایط لازم به عضویت بنیاد علمی نخبگان در می آیید. در نهایت توسط این سازمان به نهادهای ارائه دهنده ی پروژه معرفی می شوید. این پروژه مرتبط با رشته ی تحصیلی شما خواهد بود.

بنیاد علمی نخبگان

در این قسمت تلاش کردیم تا آنچه که برای دریافت پروژه ی کسری خدمت لازم است بدانید در اختیار شما قرار دهیم. اما همه چیز به دریافت پروژه ختم نمی شود. کار شما با دریافت پروژه آغاز می شود. بعد از دریافت، اگر مهلت پروژه ی شما بیش از 6 ماه باشد و پروژه در دسته ی ساخت قرار بگیرد، بایستی هر سه ماه گزارشی به صورت جلسه ی دفاعی برگزار کنید. ناظران بنیاد نخبگان و استاد راهنمای شما نیز در این جلسه دفاعی حضور خواهند داشت و بر کار شما نظارت می کنند. بدیهی است که برای پروژه های کوتاه مدت تر،‌ جلسه ی دفاع مانند جلسه های دفاع از پایان نامه خواهد بود.

پروژه ی کسری خدمت برای مقطع کارشناسی

دانشجویان مقطع کارشناسی نیز می توانند از پروژه ی کسری خدمت بهره مند شوند. اگر این دانشجویان جز محصلین برتر و فناور باشند،‌ می توانند دوره ی سربازی خود را با انجام پروژه ی کسری خدمت، در شرکت های پژوهشی طی کنند و با انجام پروژه کسری خدمت در مقطع لیسانس، تعداد ماه های خدمت سربازی خود را کاهش دهند.

پروژه کسری خدمت

سخن نهایی

در نهایت و پس از تکمیل پروژه کسری خدمت،‌ پژوهشگران مشمول با گذراندن دو ماه دوره ی آموزشی، کارت پایان خدمت خود را دریافت خواهند کرد. بدیهی است که در هر مقطع در صورت تحویل ندادن به موقع پروژه،‌ وضعیت از سمت سازمان نظام وظیفه ملغی خواهد شد و زحمات شما به هدر خواهد رفت،‌ مگر آنکه در مهلت مقرر نسبت به تمدید آن اقدام کرده باشید. اگر در حین خدمت باشید و یا از زمان فارغ التحصیلی شما مدت معینی مطابق قوانین گذشته باشد،‌ نمیتوانید از مزایای پروژه ی کسری خدمت استفاده کنید.

در این نوشته سعی داشتیم اطلاعات لازم درمورد پروژه ی کسری خدمت را در اختیار شما قرار دهیم و امیدواریم مطالعه آن برای شما مفید باشد. توصیه می شود اگر مطابق مواردی که شرح آن گذشت، واجد شرایط دریافت این پروژه هستید، با مراجعه به نهادهای مربوطه نسبت به دریافت آن اقدام کنید. در صورتی که پروژه کسری خدمت را دریافت کردید و برای انجام آن به کمک نیاز داشتید می توانید از متخصصان فعال در سایت حامی ورکس کمک بگیرید و کیفیت پروژه خود را افزایش دهید.

کلمات کلیدی:

  • نحوه ی دریافت پروژه ی کسری خدمت
  • پروژه ی کسری خدمت
  • مراحل دریافت پروژه ی کسری خدمت
  • پروژه ی کسری خدمت در مقطع لیسانس
  • پروژه ی کسری خدمت در حین سربازی
بهناز نوجوان
بهناز نوجوان
من یک مهندس کامپیوتر هستم و علاقمند به همه ی حوزه های مربوط به کامپیوتر و تکنولوژی:) در حال حاضر با تمام وجود مشغول طراحی سایت، طراحی گرافیک و تولید محتوا هستم.

پروژه ای برای انجام داری؟

تخصص انجام پروژه داری؟

دیدگاه خود را بیان کنید

1000 کاراکتر باقیمانده است