مدیریت زمان به سبک فریلنسرها

مدیریت زمان به سبک فریلنسرها

مدیریت زمان از جمله مهارت هایی است که در زندگی شخصی و کاری، اهمیت بسیار زیادی دارد و برای فریلنسرها یک مهارت حیاتی است. از مشکلات فریلنسرها حضور ممتد در خانه و درنتیجه آن، تلف کردن وقت با کارهای روزمره کوچک و یا تفریحات سرگرم کننده است.
عقب انداختن کارها و نداشتن مدیریت زمانی مناسب در نهایت به شب بیداری های طولانی و انجام پروژه ها در دقیقه نود و در شرایط استرس زا و ناخوشایند بدل می شود. قطعا داشتن برنامه زمانی مناسب به لذت بردن از شغل پرطرفدار و هیجان انگیز فریلنسری کمک شایانی خواهد کرد.

در این مقاله نکات کاربردی ای که باید برای چیدمان وقت با ارزشتان در نظر بگیرید، آورده شده است:

محل کار خانگی بساز

اولین قدم یک فریلنسر موفق، داشتن مکانی شخصی، به دور از کوچکترین مزاحمت ها است تا از آن به عنوان مکانی برای انجام پروژه استفاده کرد. چنین مکانی باید دارای ویژگی های مهمی همچون نور و تهویه مناسب باشد. پیشنهاد می شود یکی از اتاق ها یا گوشه های خانه را به اتاق کار انگیزه بخشی برای وظایفتان تبدیل کنید به صورتی که هر زمان وارد این مکان شدید، انرژی و انگیزه دهی آن شما را به ادامه کار وسوسه کند. بهتر است تلویزیونی در اتاق کارتان نباشد تا بطور متمرکز وظایفتان را انجام دهید و سپس بدون نگرانی و استرس به تفریح بپردازید.

محل کار خانگی بساز

پیشنهاد میکنیم مطلب "5 اشتباه مهلک در برون سپاری پروژه ها" را هم مطالعه کنید، موارد مهمی در این مطلب ذکر شده است.

پلن هفتگی درست کن

اینکه بدانیم در هفته پیش رو چه وظایف مهم و ضرب العجل هایی برای کارهایمان داریم تفاوت بسیاری بین گذران بدون هدف وقت و استفاده مفید از آن برای انجام پروژه ها ایجاد می کند. یک لیست کار ساده، اولین قدم به سمت منظم کردن روزمرگی های شماست و فراموش نکنید آن را جلوی چشم بگذارید. در پایان هرروز، لیست کارهای روز جدید را بروزرسانی کنید و کارهای انجام شده را خط بزنید. اینکار نه تنها باعث می شود که مسائل مهم از یادتان نرود و حس رضایت، اعتماد بنفس و انگیزه در شما بیدار شود بلکه موجب می گردد کارهایتان را در موعد مقرر انجام دهید و این شنبه و آن شنبه نکنید. درضمن، کارهای ساده ای همچون چک کردن ایمیل ها و انجام تماس های ضروری برای حفظ و بهبود جریان کاریتان الزامیست.

شریک کاری پیدا کن

شریک کاری پیدا کن

هر فردی در زندگی شغلی گاهی احساس ناتوانی در انجام کارهایش می کند. دراین مواقع بهتر است دنبال یک همکار باشید و یا کسی را استخدام کنید. جدا کردن بخش های ساده تر پروژه و سپردن آن به یک دوست همکار یا یک فرد تازه کار از سنگینی کارهای شما کم و به اتمام پروژه در زمان مشخص شده کمک می کند. همکاری، نتایج بسیار مطلوبی همچون به روز بودن در حرفه، گسترش شبکه افراد همکار و یافتن افرادی که همیشه در مواقع نیاز دستگیر شما هستند را در پی دارد.

قطعا مدیریت زمان، مهارتی نیست که یک شبه در آن ماهر شوید و باید به یاد داشته باشید که تمام انسان ها، از انیشتین تا استیو جابز، به میزان یکسانی در روز زمان دارند و تفاوت میان افراد موفق با دیگران در مدیریت زمان شخصی آن هاست. وقتی که مهارت کافی در مدیریت زمان خودتان کسب کنید متوجه می شوید که تمامی کارها، بدون اتلاف وقت و انرژی انجام می شوند و هیچ کار جا افتاده ای باقی نمی ماند و در نتیجه شما از شغل و زندگی فریلنسریتان لذت می برید.

شریک کاری پیدا کن

کلمات کلیدی:

  • مدیریت زمان
  • پلن کاری
  • فریلنسر
نگین اکرمی
نگین اکرمی
دانشجوی مهندسی شیمی، دبیر انجمن علمی مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی اصفهان، عضو اتحادیه مهندسی شیمی، نفت و پلیمر و مترجم و مدرس زبان انگلیسی هستم

پروژه ای برای انجام داری؟

تخصص انجام پروژه داری؟

دیدگاه خود را بیان کنید

1000 کاراکتر باقیمانده است