دستور العمل سبک زندگی سالم مخصوص فریلنسرها

دستور العمل سبک زندگی سالم مخصوص فریلنسرها

فریلنسر بودن بیشتر شبیه به حمل همزمان 10 شمشیر تیز و برنده است. بازاریابی، مدیریت مالی، گسترش کار، تبلیغات و غیره، جزوی از این شغل پردردسر می‌باشد. همواره این احساس وجود دارد اگر در مسیر، پایتان بلغزد، حرفه فریلنسری شما نابود خواهد شد. ناگفته نماند بعضی از این شمشیرها خطرناکتر و برنده‌تر از باقی آن‌هاست. یکی از مهمترین و نابودکننده‌ترین این شمشیرها، سلامت شماست. تندرستی و تناسب اندام، شما را از بیماری دور می‌کند، انرژی بیشتری به شما می‌بخشد و در باانگیزگی شما تاثیر بسزایی دارد.

در این مقاله به بررسی سه راه حل کلیدی برای بهبود بخشیدن به سبک زندگی فریلنسری شما می‌پردازیم.

1- محیط کار

تاثیر محیط کار بر روی سلامت شما، اولین و مهمترین موضوعی است که باید به آن پرداخته شود. به عنوان یک فریلنسر، شما زمان زیادی را در دفتر خود، که اغلب خانه شماست، سپری خواهید کرد. هیچ کارمندی وظیفه‌ی نظافت محیط کاری شما را برعهده ندارد، در واقع هیچ کارمندی وجود ندارد! پس شما خودتان باید سختی نظافت محیط کار را به دوش بکشید.
صندلی، قطعا یکی از ارکان مهم محیط کار شماست. تهیه یک صندلی اداری مرغوب و راحت، به پرداخت هزینه زیاد آن می‌ارزد، چرا که به طور مثال، یک صندلی راحت، از ستون فقرات شما محافظت می‌کند.

علاوه بر این، فاصله مناسب را با مانیتورتان رعایت کنید. مطالعات نشان می‌دهد بهترین فاصله میان چشم و مانیتور باید حدود 30 اینچ، معادل 75 سانتی‌متر، باشد.

‌همچنین نوردهی اتاق شما نیز مهم است. دیوارهایی با رنگ روشن و به طور کلی محیطی پرنورتر، باعث افزایش انگیزه می‌شوند.

پیشنهاد میکنم مقاله "بهترین زبان برنامه نویسی از نظر برنامه نویسان" مطالعه کنید

 دستور العمل سبک زندگی سالم مخصوص فریلنسرها

2- ورزش

واضح است که تندرستی شما فقط به ایجاد محیط کار مناسب وابسته نیست. محیط کار خوب، جسم شما را از شر فشارهای فیزیکی مضر نجات می‌دهد اما آن را قوی‌تر نمی‌کند. به این منظور، بهتر است ورزش را در برنامه روزانه خود بگنجانید. خوشبختانه، امروزه یافتن یک برنامه‌ی ورزشی مناسب دردسر زیادی ندارد. با جست‌و‌جو در گوگل و یوتیوب، به راحتی می‌توانید ویدیوهای بسیاری برای داشتن یک برنامه ورزشی بیابید. همچنین اپلیکیشن های زیادی در گوگل استور وجود دارد که قابلیت ایجاد یک برنامه ورزشی شخصی سازی شده را در اختیار شما قرار می‌دهند.
همچنین، شما می‌توانید روش قدیمی پیاده روی را نیز درپیش بگیرید. به خصوص در روزهای گرم تابستانی، لذت بردن ازهوای آزاد به مدت 20 تا 30 دقیقه تغییر خارق العاده‌ای در بدن و روحیه شما ایجاد خواهد کرد. پس به طور خلاصه، ورزش کنید! دیدن تاثیرات فیزیکی آن، شما را شگفت زده خواهد کرد.

دنبال پروژه می گردی؟

رایگان عضو سایت بشو و پروژه‌ها را با کمیسیون 0% درصد انجام بده.

3- سالم غذا خوردن

توجه به خورد و خوراک، آخرین و سخت‌ترین قسمت از تندرستی است. لازم نیست عادات غذایی خود را سخت‌گیرانه کنترل کنید یا کالری دریافتی روزانه خود را به طور دقیق محاسبه کنید تا سالم بمانید. فقط کافی است که پرخوری نکنید، به آرامی غذا را بجوید و به محض سیر شدن دست از خوردن بردارید. مرتب و سروقت غذا بخورید، صبحانه کامل را فراموش نکنید و چند دستورالعمل ساده آشپزی را یاد بگیرید. یکی از مزایای انجام پروژه فریلنسری، دورکاری است پس در نتیجه، شما می‌توانید به جای سفارش دادن فست فودهای تکراری از دستپخت خانگی لذت ببرید. تناسب اندام و تندرستی همیشه ترسناک، پردردسر و زمانبر به نظر می‌آید اما زمانی که به آن عادت کنید، دیگر زندگی بدون آن برایتان غیرقابل تصور است.

این مقاله را به خاطر بسپارید و با رعایت کردن این نکات طلایی کوتاه، تغییری هیجان انگیز در زندگیتان ایجاد کنید.‌

نگین اکرمی
نگین اکرمی
دانشجوی مهندسی شیمی، دبیر انجمن علمی مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی اصفهان، عضو اتحادیه مهندسی شیمی، نفت و پلیمر و مترجم و مدرس زبان انگلیسی هستم

پروژه ای برای انجام داری؟

تخصص انجام پروژه داری؟

دیدگاه خود را بیان کنید

1000 کاراکتر باقیمانده است