5 ترفند افزایش درآمد برای یک فریلنسر تولید محتوا

5 ترفند افزایش درآمد برای یک فریلنسر تولید محتوا

امروزه با توجه به شرایط اجتماعی و وضعیت اقتصادی، علاقه مندی به کار کردن به صورت دورکاری یا فریلنسری افزایش قابل توجهی یافته است . از جمله ارزشمندترین کارهایی که در حوزه دورکاری نیاز به تخصص دارد تولید محتوا می باشد. تولید محتوا به مصابه چاقو دو لبه عمل می کند بدین معنی که اگر در انجام دادن آن تبحر پیدا نمایید می توانید مشتریان خود را جذب نمایید و در غیر اینصورت علاوه بر آنکه به چیزی دست پیدا نمی کنید ممکن است افسرده و بی انگیزه شود. در نتیجه اصلی ترین مشکلی که فریلنسرهای تولید محتوا با آن مواجه اند چگونگی افزایش درآمد در این حرفه می باشد که در ذیل به 5 ترفند افزایش درآمد فریلنسر تولید محتوا اشاره می نماییم.

5 ترفند افزایش درآمد برای یک فریلنسر تولید محتوا

  • شناسایی نیاز مخاطب در تولید محتوا

امروزه مردم هنگام مواجهه با هر سوال، اولین اقدامی که انجام می دهند جستجو در اینترنت می باشد لذا همواره کاربران ساعات زیادی از وقت خود را صرف چرخیدن در فضای اینرنت به منظور دستیابی به نیاز محتوایی خود می نمایند لذا شما به عنوان یک فریلنسر با ذکاوت باید محتوایی را تولید کنید که نیاز های آنها، مسائل روزانه و تمامی ویژگی هایی که به دنبال آن هستند را مورد پوشش قرار دهد. به بیان دیگر شما به عنوان فریلنسر تولید محتوا باید کاری کنید که مشتریان برای شما صف بکشند. اگر شما بتوانید نیازهای اصلی آنها را از طریق تولید محتوا تامین نمایید، میتوانید به عنوان یک مرجع معتبر نیز معرفی گردید.

2- به روز بودن از لحاظ محتوا و ویراستاری

با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، راهکارهای ارائه مطالب نیز تغییر می کند، لذا به منظور افزایش رضایت مخاطب باید همواره نسبت به این تغییرات مطلع بوده و تمامی اطلاعات مرتبط با محتوای مورد نظر را بدانید و در اصطلاح، خود را به روز نگه دارید. چه بسا شما بخواهید در مورد محتوایی علمی صحبت کنید در صورتیکه همان موضوع در گذشته مطرح و از لحاظ اعتباری رد و یا راهکارهای ساده تری ارائه شده باشد . همچنین نوع ویراستاری از لحاظ محتوا و فرم نیز می تواند خیلی تاثیرگذار باشد به طور مثال نوع فونت های مطالب و نحوه بیان یک مطلب می تواند نظر یک مخاطب را جلب و یا او را از ادامه مطالعه آن زده نماید.

3- افزایش تمرکز

شاید بتوان گفت که یکی از معایب دورکاری، عدم وجود تمرکز هنگام انجام دادن کار است. شاید تا بحال شده که شما هم در هنگام انجام کار، با دیدن یک شیء و یا مطلبی، به فکر فرو رفته و وقتی به خود آمده اید متوجه شدید که زمان زیادی از کار خود را از دست داده اید. در واقع هنگامی که شما در محیطی خارج از محل کار فعالیت می نمایید هرچیزی ممکن است باعث از بین رفتن تمرکز شما گردد. عدم تمرکز مناسب تاثیر بسزایی در خروجی فرآیند کار بالاخص تولید محتوا دارد لذا توصیه می شود در محیطی آرام و خلوت به انجام فعالیت های خود بپردازید.

4- به عنوان یک شغل به آن نگاه گردد

یکی از ساده تری ترفندهای افزایش درآمد این است که به عنوان یک کسب و کار به فریلنسری نگاه کنید و این کار را فقط در اوقات فراغت خود انجام ندهید. در واقع خود را مدیر عامل شرکت فریلنسری خود بدانید. طبیعتا به عنوان یک مدیرعامل، مسئول خیلی از قضایا هستید. . از این رو به تمام آداب کاری یک مدیرعامل پای‌بند باشید.

در جریان کار فریلنسری شما، روزهایی باشد که کاری برای انجام دادن نداشته باشید، اگر به عنوان شغل به فریلنسرینگ نگاه نشود باعث از بین رفتن انگیزه شده و در نتیجه ممکن است در ابتدای کار از انجام دادن آن دلسرد شوید.

5- داشتن یک صفحه شخصی

وقتی کارفرما بخواهد کار تولید محتوای خود را به شخصی واگذار کند قطعا به دنبال نمونه کار او خواهد بود. اگر شما به عنوان یک فریلنسر، یک صفحه شخصی داشته باشید می توانید به عنوان یک رزومه بسیار عالی و مناسب به کارفمایان ارائه نموده و اعتماد آنان را جلب نمایید. از دیگر مزایای داشتن یک صفحه شخصی این است که می توان نظرات مخاطبان نسبت به محتوای مطالبی که ارائه می دهید را ببینید و با بهره گیری از بازخورد آنان، نسبت به اصلاح و بهبود توانایی های خود اقدام کنید. همچنین نوشتن مطلب در صفحه شخصی می تواند توانایی شما در تحریر تولید محتوای کارفرمایان را افزایش دهد.

کلمات کلیدی:

  • فریلنسر
  • دورکاری تولید محتوا
  • تولید محتوا در منزل
  • فریلنسر تولید محتوا
  • تولید محتوا فوری
  • تولید محتوا

پروژه ای برای انجام داری؟

تخصص انجام پروژه داری؟

دیدگاه خود را بیان کنید

1000 کاراکتر باقیمانده است