معرفی راه های کسب و ارتقای مهارت

معرفی راه های کسب و ارتقای مهارت

در مطالب قبلی اشاره شد که، اولین قدم برای فریلنسر شدن کسب مهارت کاربردی و یا ارتقا دادن مهارت‌هایی که داریم، است و از آنجایی که این مسئله از اهمیت بالایی برخوردار است و بسیاری از دوستان در رابطه با راه‌های کسب و ارتقای مهارت، از ما سوال می‎‌کنند، برآن شدیم تا در این مطلب، چند سایت مطرح در زمینه آموزش را به شما را معرفی کنیم تا بتوانید از آنها بهره ببرید و به یک فریلنسر موفق تبدیل شوید.

البته ناگفته نماند که راه‌های زیادی برای کسب مهارت وجود دارد و همانگونه که مشخص است، استفاده از سایتهای آموزشی تنها راه نیست. شما می‌توانید از طریق تحصیل در دانشگاه، شرکت در کلاس‌های آموزشی، مطالعه کتاب، جستجو در سایت‌های اینترنتی و .... نیز، مهارت‌های مورد نیاز خود را کسب کنید. اما از آنجایی که سایت‌های آموزشی نسبت به دیگر روشها در دسترس‌تر هستند و معرفی آنها می‌توانند برای افراد بیشتری مفید باشد، ما این مطلب را به این موضوع اختصاص داده‌ایم.

سایت یوتیوب

یوتیوب بزرگترین مرجع ویدئو در دنیا است و اولین سایتی است که استفاده از آن را به شما توصیه می‌کنیم. ویدئوهای این سایت همه مسائل را پوشش می‌دهد به گونه‌ای که از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را می‌توانید در آن پیدا کنید. برای استفاده از این سایت، شما به یک اینترنت مناسب با سرعت بالا و یک VPN خوب نیاز دارید و با داشتن این دو مورد، به راحتی می‌توانید از آموزش‌های این سایت بهره ببرید. وارد یوتیوب شوید، موضوع مورد نظر خود را جستجو کنید، آموزش‌های مرتبط را پیدا کنید و بدون تردید کسب مهارت را شروع کنید.

نمونه ایرانی این سایت، سایت آپارات است، که نسبت به یوتیوب مرجع کوچکتری محسوب می‌شود و اما کارایی مناسبی دارد و کار شما را راه می‌اندازد. اگر از مشکل اینترنت برخوردارید و یا کار با VPN برای شما مشکل است، آپارات گزینه مناسب‌تری برای شما می‌باشد بنابراین توصیه می‌کنم، ابتدا موضوع مد نظر خود را در این سایت جستجو کنید و در صورت نیافتن آموزش مناسب، سراغ یوتیوب بروید.

youtube

سایت فرادرس

فرادرس، یکی از معتبرترین سایت‌های آموزش تخصصی از طریق ویدئو، است و از مخاطب مناسبی نیز بهره مند می‌باشد. از آنجایی که این سایت، بسیاری ویدئو آموزشی رایگان و دارای هزینه را در اختیار مخاطب قرار داده است، احتمال انکه آموزش مورد نیاز خود را در این سایت پیدا کنید، بسیار زیاد است. فرادرس ، به مناسبت فرارسیدن مراسم‌های مختلف تخفیف‌های قابل توجهی بر روی قیمت ویدئوهای اموزشی خود اعمال می‌‌کند که این مسئله می‌تواند کمک شایانی در کم کردن هزینه‌های آموزش، به شما بکند.

سایت فرادرس با رویکرد آموزش‌های دانشگاهی بنا شده و هدف اصلی ان کمک به دانشجویان است اما مسائل دیگر را نیز به خوبی پوشش می‌دهد و برای مثال آموزش‌های مناسبی در زمینه‌های برنامه نویسی، تولید محتوا، طراحی گرافیکی، طراحی سایت و سئو و ... دارد. اگر شما مهارتی دارید که می‌توانید آن را به دیگران آموزش دهید، می توانید به مجموعه فرادرس درخواست همکاری داده و از این راه نیز کسب درآمد داشته باشید.

faradars

دنبال پروژه می گردی؟

رایگان عضو سایت بشو و پروژه‌ها را با کمیسیون 0% درصد انجام بده.

سایت فرانش

فرانش، مانند فرادرس یک سایت آموزشی مبتنی بر بارگذاری ویدئو است و آموزش‌های مورد نیاز و کاربردی را به صورت رایگان و یا در قبال دریافت هزینه، در اختیار شما قرار می‌دهد. اما فرانش با فرادرس تفاوت دارد و برخلاف فرادرس که آموزش‌های مرتبط با رشته‌های مهندسی را کامل پوشش می‌دهد،  فرانش بیشتر بر آموزش مهارت متمرکز است و تمرکز کمتری بر دروس دانشگاهی دارد.

از حوزه‌های فعالیت این سایت می‌توان به کسب و کار، برنامه نویسی، گرافیک، زبان خارجه و .... اشاره کرد.

faranesh

سایت W3schools

برنامه نویسی و شغل‌های مرتبط با وب، از مهم ‌ترین حوزه‌های فعالیت فریلنسرینگ‌ها محسوب می‌شوند و بسیاری به فریلنسرها به کار در این زمینه علاقه مند هستند. البته ناگفته نماند که این شغل‌ها معمولا از در آمد مناسبی نیز برخوردار هستند. اهمیت این حوزه و پرطرفدار بودن آن، موجب شد تا ما سایت مفید و کاربردی دبلیو تری سکولز را خدمت شما معرفی کنیم.
دبلیو تری سکولز یک تارنمای اطلاعاتی در رابطه با گسترش وب است. این سایت را می‌توان معروفترین وبسایت آموزش برنامه نویسی برای برنامه نویسان یا افراد علاقه مند به برنامه نویسی دانست. بنابراین توصیه می‌کنیم اگر به کسب مهارت در زمینه برنامه نویسی علاقه مندید، حتما به این سایت سر بزنید.

w3schools

به جز سایت‌های معرفی شده، چه سایت آموزشی معتبری را می‌شناسید؟ نظرات خود را با ما اشتراک بگذارید.

فائزه حق شناس
فائزه حق شناس
من یک مهندس مکانیک هستم. از وقتی یادم میاد عاشق نوشتن بودم و در حال حاضر با تمام وجود مشغول تولید محتوا هستم.

پروژه ای برای انجام داری؟

تخصص انجام پروژه داری؟

دیدگاه خود را بیان کنید

1000 کاراکتر باقیمانده است