ایده هایی برای تولید محتوا

ایده هایی برای تولید محتوا

اهمیت تولید محتوا بر هیچکس پوشیده نیست. احتمالا این جمله ی معروف از بیل گیتس را شنیده اید که:" محتوا پادشاه است".این روزها تولید محتوا در هر فضایی بسیار مهم و حیاتی است، سایت ها، وبلاگ ها و شبکه های اجتماعی در صورت وجود محتوایی مناسب رونقی دوچندان خواهند یافت که این به نفع صاحبان سایت ها،‌ وبلاگ ها و شبکه های اجتماعی خواهد بود.ممکن است این سوال ایجاد شود که چطور یک محتوای مناسب به نفع کسب و کارها خواهد بود؟ و اصولا یک محتوای مناسب به چه محتوایی گفته می شود؟ در این نوشته به این سوالات پاسخ خواهیم گفت بعلاوه ایده هایی برای تولید محتوا به صورت روزانه نیز در اختیار شما قرار خواهیم داد.

چند نکته مهم جهت تولید محتوا بهتر

محتوای خوب به چه محتوایی گفته می شود؟

صرفا نظر از اینکه محتوای شما از چه نوعی است، باید نوعی حس ارزشمندی و مفید بودن در مخاطب ایجاد کند، به این معنی که در نهایت اطلاعات مفیدی به مخاطب منتقل کند و او را برای بررسی سایر محتواهای تولید شده توسط شما تشویق کند. افزون بر این موضوع در تولید یک محتوا بایستی اصول بهینه سازی موتورهای جستجو که به اختصار سئو (seo) نامیده می شود را رعایت کرده باشد.

برای مثال در محتوای متنی صرفا رعایت علائم نگارشی کافی نیست و متنی که می نویسید بایستی علاوه بر منطبق بودن بر اصول نگارش ادبی بر اصول سئو نیز منطبق باشد، چنین محتوایی در جستجوی کاربران در رده های بالای موتور جستجو یعنی در صفحه ی اول گوگل دیده شود و این دیده شدن تماما به نفع شما و کسب و کار شماست و ترافیک سایت و صفحه ی شخصی شما را تا حد زیادی بالا می برد وطبیعتا مشتریان و مخاطبان زیادی برای شما به همراه خواهد آورد.

پس به طور خلاصه یک محتوای خوب،‌ محتوایی ارزشمند برای مخاطب است که از قضا اصول بهینه سازی موتورهای جستجو را رعایت کرده است و منافع زیادی برای کسب و کار خود به همراه می آورد.

در چنین فضایی اهمیت یک محتوا نویس خوب بیش از پیش مشخص می شود. چنین شخصی همواره ایده هایی برای تولید محتوا دارد. یک محتوا نویس حرفه ای که بعنوان کارشناس محتوا برای سازمان ها و مجموعه ها تولید محتوا می کند، با تمامی اصول تولید محتوا آشناست و به اصول بهینه سازی یا سئو نیز مسلط است.

ایده هایی برای تولید محتوا

ممکن است بعنوان کارشناس تولید محتوا در استخدام مجموعه ای باشید و یا بعنوان فریلنسر تولید محتوا مشغول فعالیت باشید، در هر دو حالت و در هر سطحی از مهارت، شما بعنوان تولید کننده ی محتوا گاهی با کمبود ایده هایی برای نوشتن مواجه می شوید. این موضوع کاملا طبیعی است. در واقع در این مقاله سعی داریم ایده هایی کاربردی برای تولید محتوا در اختیار شما قرار دهیم تا در صورتیکه با کمبود ایده مواجه شدید، بتوانید از آنها بهره ببرید.

البته با توجه به بستری که برای آن تولید محتوا میکنید، اندازه ی محتوای تولید شده متفاوت است و بدیهی است که متن تولید شده برای سایت و وبلاگ بهتر است طولانی تر باشد، چرا که با این کار میزان حضور کاربر در سایت افزایش می یابد و این به نفع رتبه بندی سایت شما خواهد بود. به همان نسبت متون تولید شده برای شبکه های اجتماعی باید کوتاه باشد چرا که متون بلند از حوصله ی کاربران شبکه های اجتماعی مثل اینستگرام و توییتر خارج است.پس با توجه به پلتفرمی که برای تولید محتوا انتخاب میکنید از بین ایده های زیر مناسب ترین آن را انتخاب کنید.

idea

چند ایده برای تولید محتوا

  • نوشتن در مورد جزئیات کسب و کار خودتان

کاربران و مخاطبان شما علاقه ی زیادی به این موضوع دارند که در مورد شما و کسب و کارتان اطلاعات بیشتری کسب کنند. این موضوع شناخت بیشتری از کسب و کار شما در اختیار کاربرانتان قرار می دهد و این صمیمیت در آینده بسیار به کار شما خواهد آمد.

موضوعاتی که در این دسته جای میگیرند می توانند شامل موارد زیر باشند:

  1. روایت تاریخچه ی شرکت یا کسب و کارتان
  2. روایت داستان هایی از موفقیت هایتان
  3. معرفی اعضای تیم و سابقه ی آن ها
  • نوشتن در مورد موضوعات داغ روز

پرداختن به این نوع از نوشته ها این حس را به مخاطبانتان منتقل میکند که با کسب و کاری به روز و آگاه به وقایع زمانه طرف هستند و این حس خوبی را به آنها منتقل میکند. البته در این زمینه این نکته را مدنظر داشته باشید که نیاز نیست به تمامی بحث های روز بپردازید، بلکه باید آن دسته از موضوعات را در نظر بگیرید که با کسب و کار شما و طبعا جامعه ی هدف شما بیشترین همخوانی را دارد.

  • نوشتن در مورد موضوعات عمومی در حوزه ی کسب و کارتان

هر از گاهی در لابلای مطالبتان بهتر است به موضوعات عمومی در زمینه ی کسب و کارتان بپردازید.نمونه نوشته هایی که با هدف آگاهی بخشی به مخاطبانتان تولید می شوند، آنها را کمی از فضای اصلی کاری شما مثل فروش محصولات دور میکند و این به نفع شماست چرا که این حس به مخاطب القا می شود که شما برای آگاهی آنها ارزش قائل هستید و طبعات این حس خوب به شما برخواهد گشت.

موضوعاتی که بعنوان ایده هایی برای تولید محتوا در این دسته جای میگیرند به شرح زیر هستند:

  1. ارائه لیست های چندتایی از یک موضوع (مثلا:‌ 5 سایت برتر فریلنسری ایرانی)
  2. مطالب الهام بخش و نکات مفید برای زندگی
  3. آموزش گام به گام یک موضوع مرتبط با کسب وکارتان
  • نوشتن در مورد تعاملات کاربران با کسب و کار

اینکه کاربران احساس کنند نقش مهمی در محتوای تولید شده داشته اند باعث اعتماد بیشتر آنها به کسب و کار شما می شود. و در دفعات بعدی تعامل آنها با شما بیشتر می شود. برای مثالی از موضوعاتی که در این دسته جای میگیرند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. نوشتن در مورد موضوعی که کاربران زیادی در بخش نظرات به آن اشاره کرده اند.
  2. نوشتن در مورد موضوعات بحث برانگیز ماه های گذشته
  3. نوشتن در مورد محصولی که نظر کاربران بیشتری را به خود جلب کرده
  4. بازگو کردن خاطرات و داستان های موفقیت کاربران برتر
  5. پاسخگویی به متداول ترین سوالات کاربران در حوزه ی کسب و کارتان

به مهمترین مواردی که می توانند به عنوان ایده هایی برای تولید محتوا به حساب بیایند اشاره کردیم، طبعا می توان این لیست را موارد بیشتری تکمیل کرد؛ مثلا می توانید از مهمترین مطالبی که تابحال تهیه کرده اید پادکست و ویدئو منتشر کنید یا می توانید نظر سنجی در این رابطه بین کاربرانتان راه بیاندازید.در هر حالت در هنگام تولید محتوا یک موضوع را که در متن به آن اشاره کردیم مدنظر داشته باشید:" سعی کنید با محتوای تولید شده حس ارزشمندی به مخاطبتان منتقل کنید". کلید موفقیت یک محتوا نویس در این نکته نهفته است.

اگر فریلنسری را بعنوان حرفه ی خود انتخاب کردید، سری به صفحه ی پروژه های تولید محتوای سایت حامی ورکس بزنید و شروع به کسب در آمد کنید.

کلمات کلیدی:

  • فریلنسر
  • ایده‌هایی برای تولید محتوا
  • موضوعاتی برای تولید محتوا
  • ایده های تولید محتوای اینستگرام
  • ایده های تولید محتوای وبلاگ
  • ایده برای تولید محتوا
بهناز نوجوان
بهناز نوجوان
من یک مهندس کامپیوتر هستم و علاقمند به همه ی حوزه های مربوط به کامپیوتر و تکنولوژی:) در حال حاضر با تمام وجود مشغول طراحی سایت، طراحی گرافیک و تولید محتوا هستم.

پروژه ای برای انجام داری؟

تخصص انجام پروژه داری؟

دیدگاه خود را بیان کنید

1000 کاراکتر باقیمانده است