چگونه بدون سرمایه، پولدار شویم؟

چگونه بدون سرمایه، پولدار شویم؟

این سوالی است که خیلی ها به دنبال پاسخ آن هستند. شاید بهتر باشد ابتدا سرمایه را تعریف کنیم. بسیاری افراد در خیلی از موارد به جای کلمه پول، از کلمه سرمایه استفاده می کنند. در حالی که سرمایه تمام چیزهایی است که انسان ها برای رسیدن به اهدافشان در اختیار دارند. بنابراین در اینجا به دنبال پاسخ این سوال هستیم که بدون پول چطور پولدار شویم؟
خیلی ها معتقدند برای پولدار شدن باید پول داشته باشیم ولی باید بدانید این تنها راه پولدار شدن نیست. برای شروع هر کاری نیاز به سرمایه می باشد ولی منظور از این سرمایه پول های میلیاردی نیست. سرمایه های اصلی افراد پولدار و موفقی که این روزها در مورد آن ها می دانیم، هوش، ابتکار، تلاش، ریسک پذیری و زمان سنجی آن ها بوده است.
کارهایی متعددی وجود دارد که بتوان با سرمایه مالی کم، درآمدهای خوبی بدست آورد اما در اینجا می خواهیم مهمترین ابزاری که با استفاده از آن می توان درآمد کسب کرد را به شما معرفی کنیم.

اینترنت

اینترنت سامانه ای جهانی از شبکه های رایانه ای به هم پیوسته و در برگیرنده منابع اطلاعاتی و خدمات گسترده است که از اواسط دهه 1990 به صورت یک شبکه همگانی مورد استفاده قرار گرفت.
با استفاده از سایت های اینترنتی نه تنها صاحبان سایت ها می توانند درآمد کسب کنند بلکه بسیاری از کاربران آن ها می تواند کسانی باشند که به دنبال کسب درآمد هستند.
راه انداختن سایت های اینترنتی به پول زیادی نیاز ندارد اما می تواند درآمدهای فراوانی را به همراه داشته باشد. از جمله پر درآمد ترین این سایت ها می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

1- فروشگاه های اینترنتی

شاید معروف ترین سایت هایی که در این دسته قرار می گیرند سایت دیجی کالا است. کافی است محصول و یا خدماتی برای فروش در اینترنت داشته باشید. می توانید با ایجاد سایتی مشابه و یا تخصصی در یک زمینه و برند خاص، بازار فروش خود را بدست آورده و کسب درآمد کنید.

shop

2- سایت های خبری و سرگرمی

بی تردید پربازدید ترین سایت ها در اینترنت، سایت های خبری و سرگرمی هستند. این سایت ها با توجه به بازدیدکنندگان خود، درآمدهای فراوانی را از تبلغات بدست می آورند. کافی است محتوایی جذاب برای سایت خبر و یا سرگرمی خود داشته باشید. از نمونه سایت های پردرآمد در این دسته می تواند به سایت های خبری همچون ورزش سه، خبرآنلاین و یا فارس نیوز اشاره کرد.

3- بازاریابی و فروش

بازاریابی جزء آن دسته از کارهایی است که می توان بدون استفاده از اینترنت و برای محصولات دیگران انجام داد و به این ترتیب کسب درآمد کرد اما سایت های بزرگی نیز همچون شیپور و دیوار هستند که به همه اجازه می دهند آگهی تبلیغاتی خود را بر روی این سایت ها قرار داده تا دیگران آن را ببینند و به نحوی برای اجناس دیگران بازاریابی انجام می شود. این سایت ها نیز به جهت تبلیغات درآمدهای فوق العاده ای دارند.

4- شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتمای نیز بستر مناسبی برای رسیدن به درآمدهای زیاد و موفقیت های بزرگ است. شبکه های اجتماعی همچون کلوب و اینستاگرام از این جمله هستند که برای موفقیت در آن ها باید صبور بود.

5- آموزش و دورکاری

شاید باور این مطلب سخت باشد که آموزش جزء آن دسته از کارهایی است که در کسب و کارهای اینترنتی بسیار پردرآمد به حساب می آید. افراد بسیاری حاضرند برای استفاده از تخصص، تجربه و دانش شما هزینه پرداخت کنند. اگر راه اندازی چنین سایت هایی هزینه ای را به همراه داشته باشد قطعا استخدام شدن در این سایت ها جهت کسب درآمد از تخصصتان نیاز به پرداخت هزینه ندارد.
باید بدانید که بازار اینترنت بسیار بزرگ است و شما هر تخصصی که داشته باشید بازار مخاطب خود را پیدا خواهید کرد. از میان سایت های مهمی که در زمینه آموزش و انجام کارهای تخصصی کار می کنند می توان به فرادرس، حامی ورکس و ... اشاره کرد.

برخی سایت ها همچون فرادرس با ارائه محتواهای آموزشی و فروش آن ها به مشتریان درآمدهای زیادی برای متخصصین ایحاد می کنند و برخی دیگر همچون حامی ورکس و پارس کدرز با استفاده از دریافت کار و یا پروژ های تخصصی از کارفرمایان کسب درآمد می نمایند.
اصطلاحی که برای انجام کارهای تخصصی کارفرمایان از طریق اینترنت، استفاده می شود فریلنسری یا دورکاری است. فریلنسری یعنی بدون داشتن هیچ قید زمانی و مکانی و با انتخاب کارفرمای خود، کسب درآمد کنید. این شغلی است که شما بدون پرداخت هزینه می توانید با استفاده از تخصص خود کسب درآمد کنید. پس اگر تخصصی دارید همین حالا شروع کنید و برای خود برندی ایجاد کنید. در صورت تعلل بازار کار فریلنسری نیز اشباع شده و ورود و رقابت در این بازار نیز بسیار سخت تر خواهد شد.

کلمات کلیدی:

  • کسب درآمد
  • فریلنسری
  • فروشگاه

پروژه ای برای انجام داری؟

تخصص انجام پروژه داری؟

دیدگاه خود را بیان کنید

1000 کاراکتر باقیمانده است