چگونه یک فریلنسر عالی شویم؟

چگونه یک فریلنسر عالی شویم؟

صنعت توسعه وب و اینترنت به میزان بسیار زیادی رو به رشد است. بر طبق آمار و ارقام موجود و پیش‌بینی‌های انجام شده، انتظار می رود تا سال 2020 زمینه توسعه وب تا 15% رشد پیدا کند. این امر شاید برای فریلنسرها مفید باشد، اما نقاط منفی خود را نیز دارد؛ چرا که وقتی حرف از فریلنسر بودن می شود، اغلب به این معنی است که باید با فریلنسرهای دیگری که خدمات مشابه ارائه می دهند رقابت کنید. کارفرمایان در حال حاضر این حق انتخاب را دارند که از آن سوی دنیا، یک فریلنسر توسعه دهنده وب استخدام کنند که با قیمت خیلی کمتری کار آنها را انجام می دهد. بنابراین برای اینکه تبدیل به کالا نشوید و به راحتی با دیگر فریلنسرها قابل جایگزین نباشید، باید چه کارهایی انجام دهید؟ راه حل این کار، ساخت برند شخصی و به زبان دیگر ایجاد هویت و شخصیت برای خود می باشد.

چگونه یک فریلنسر عالی شویم؟ فریلنسرهای موفق فقط به فکر کسب درآمد صرف در انجام امور خود نیستند بلکه در بسیاری از موارد کسب درآمد را بر اجرای کار با کیفیت ترجیح می‌دهند. همین امر سبب پیدایش کارفرمایان و پروژه‌های جدید در اثر تبلیغات شفاهی کارفرمایان می‌شود. فریلنسرهای موفق معمولاً بر وجه تمایز خود با بقیه فریلنسرها کار می‌کنند و سعی در بهبود آن دارند. کار کردن با مشتری‌های خاص و لوکس نیز یکی دیگر از ابعاد ایجاد هویت در دنیای کار فریلنسری است.

چگونه یک فریلنسر عالی شویم؟

لذا در ادامه نکاتی که جهت فعالیت بعنوان یک فریلنسر عالی با برند شخصی مورد نیاز است؛ آورده شده است.

1) شناسایی مشتریان ایده‌آل

شناسایی مشتری ایده‌آل برای هر فریلنسر امری حیاتی است. این کار کمک شایانی به ساختن برند شخصی فریلنسر می‌کند. در این شرایط نام شما به عنوان یک فریلنسر عالی همیشه بازگو خواهد شد و مورد قبول مخاطب هدف خواهید بود. اولین راه برای انجام این کار ایجاد یک شخصیت خریدار است. این شخص یک نماینده نیمه تخیلی از مشتری ایده آل شما است. او براساس تحقیقات کامل بازار و فرضیه های علمی است. بیشتر فریلنسرها این کار را با تحلیل آمارگیری های نفوس شخصی مانند سن، جنسیت، درآمد، اندازه کسب و کار و صنعت انجام می دهند. این عمل یک شروع خوب است، اما برای ساخت یک برند شخصی قوی، باید بیشتر تلاش کنید.
ایجاد موقعیت فروش و یا USP (Unique Selling Proposition) چیزی است که یک فریلنسر می تواند به مشتری های خود ارائه دهد تا به آنها کمک کند از دیگران متمایز باشند. این کار پاسخی برای چالش خاصی است که مشتری شما با آن درگیر است. چالش این است که شما می توانید همه چیز را به طرز استثنائی به خوبی حل کنید.

2) داستان خود را به اشتراک بگذارید

یکی دیگر از نکات مهم در ایجاد برندینگ شخصی اشتراک داستان کاری خود است. این گزینه احتمالا چالش برانگیزترین گزینه است. از این نظر چالش برانگیز است که شما باید روراست و صادق باشید و این امر آسیب پذیری شما را بالا می رود. همزمان از نظر من انجام این کار ضروری نیست، اما در بعضی از موارد می تواند سودمند باشد.

 

دنبال پروژه می گردی؟

رایگان عضو سایت بشو و پروژه‌ها را با کمیسیون 0% درصد انجام بده.

3) ایجاد یک پوشه شخصی آنلاین و یا وبلاگ در زمینه تخصص‌های خود

این گزینه نیز یکی از مهم ترین ابزارها در ایجاد برند مناسب برای فریلنسر است. استفاده از سایت با رنگ‌بندی و جلوه مناسب، ایجاد لوگو و نام اختصاصی برای خود، نمایش کارها و پروژه‌های قبلی انجام گرفته، پاسخگویی و ارتباط سریع و مناسب با کارفرمایان از نکاتی است که میبایست مد نظر قرار گیرد.

4) درخواست رضایت نامه و توجه ویژه به آن و بجاگذاری سابقه خوب

علی رغم بالا رفتن سرعت تبلیغات مجازی و اینترنتی، هنوز هم تبلیغ زبانی خصوصاً در کار فریلنسری یکی از مهم ترین ابزارهای پیشرفت در کار فریلنسری است. برای این منظور نمره دهی از جانب کارفرما در انجام امور میابیست توسط فریلنسر مجدانه پیگیری شود چرا که اخذ نمره بالا به معنای رضایت و تبلیغ کار فریلنسر توسط کارفرمای ذکر شده است. ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که فریلنسر موفق و حرفه ای هر کاری را قبول نمیکند و به پروژه های بسیاری “نه” میگوید. چرا که قبول کردن پروژه ای که در آن تخصص کافی ندارد به معنای ارائه کاری بی کیفیت و بر باد رفتن سابقه کاری است. اگر پروژه ای به شما پیشنهاد می شود و از انجام آن رضایت ندارید، توصیه می شود که قبولش نکنید. دلایل بسیاری می تواند مانع از پذیرش یک پروژه باشد از جمله کمبود زمان، کمبود دانش، عدم مهارت و غیره.

5) مرتباً برای خود هدف گذاری کنید و چراهای خود را دوباره بررسی کنید

اینکه به یاد داشته باشید چرا تصمیم گرفته اید یک فریلنسر توسعه دهنده وب شوید، در ساخت برند شخصی شما بسیار حائز اهمیت است. این کار به شما هدف وسیع تری نسب به پول در آوردن می دهد. برای کاری که انجام می دهید به شما انگیز می دهد و به شما کمک می کند انگیزه دار باقی بمانید و همیشه دقت داشته باشید. یک فریلنسر همواره برای خود ایجاد انگیزه می‌کند. فریلنسر موفق همواره برای خود چالش جدید و هدف گذاری ایجاد می‌کند. از خصوصیات بارز یک فریلنسر حرفه ای و خوب، تصمیم برای کارآفرینی، آن هم به بهترین شکل ممکن و با در نظر گرفتن تمامی شرایط مؤثر در کار است. این یکی از رازهای موفقیت فریلنسرهاست.

کلمات کلیدی:

  • فریلنسر عالی
  • دورکاری
  • فریلنسر
  • دورکاری
  • فریلنسری
بهناز نوجوان
بهناز نوجوان
من یک مهندس کامپیوتر هستم و علاقمند به همه ی حوزه های مربوط به کامپیوتر و تکنولوژی:) در حال حاضر با تمام وجود مشغول طراحی سایت، طراحی گرافیک و تولید محتوا هستم.

پروژه ای برای انجام داری؟

تخصص انجام پروژه داری؟

img
رویا محمودی
من خودم دوره ثبت نام کردم چون نسبت به بقیه جاها قیمتش خیلی مناسبتر بود رفتم آموزش دیدم ولی هیچ وقت فکر نمیکردم به درآمد برسم علاوه براینکه به درآمد رسیدم تونستم به راحتی با یه موبایل توی خونه درآمدم رو افزایش بدم و حتی درآمد و ایده ها و مهارتمم با گرفتن هر پروژه بیشتر میشه.
0

دیدگاه خود را بیان کنید

1000 کاراکتر باقیمانده است