چگونه مشتری ها را جذب کنیم؟؟

چگونه مشتری ها را جذب کنیم؟؟

این روزها، کمپانی های مختلف در پروژه های خود از برون سپاری استفاده می کنند. این کار از جهات مختلفی همچون یافتن متخصصانی باتجربه و سختکوش، جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه، دریافت نقطه نظرها و ایده های جدید و غیره، به رشد کسب و کار شما کمک می کند.

برای آن‌ دسته از شرکت هایی که به کمک گرفتن از نیروی کار غیراستخدامی عادت ندارند، با وجود نکات بیان شده، برون سپاری، کاری دشوار و چالش برانگیز است.

وظیفه شما به عنوان یک فریلنسر، قانع کردن این افراد برای اعتماد کردن به شماست تا بتوانید علاوه بر کمک به کسب و کار خود، باری را هم از روی دوش آن ها کم کنید.

به دلایل زیر، برون سپاری پروژه به یک فریلنسر بسیار مقرون به صرفه است:

  • هزینه کمتر نسبت به استخدام تمام وقت یک کارمند
  • عدم نیاز به صرف وقت، هزینه و انرژی برای آموزش
  • واگذاری مسئولیت مالیات و مزایای کارمندان دیگر به فریلنسر
  • استخدام یک متخصص مطمئن و ماهر

این روزها، می توانید شاهد افزایش چشمگیر برون سپاری پروژه ها در شرکت ها باشید. پس بهتر است شما هم خودتان را در لیست فریلنسرهایی قرار دهید که می خواهند با ترغیب کارفرمایان، به کسب و کار خود رونق دهند.

توصیه هایی برای ترغیب کارفرما به استخدام شما:

  1. نشان دهید با کارشان آشنایی کامل دارید.
  2. مزایای کارتان را برایشان شرح دهید.
  3. نمونه کار بفرستید.
  4. تخصص خود را نشان دهید.
  5. ریسک را به حداقل برسانید.
  6. خلاصه صحبت کنید.
  7. نگرانی های مالی آن ها را شناسایی کنید.
  8. ضرب الاجل های خود را تعیین کنید.
خلاقیت

1. نشان دهید با کارشان آشنایی کامل دارید

ارتباط اولیه بسیار مهم است. مشتری های شما همکاری با یک متخصص و کسی که تحقیقات لازم در یک زمینه مشخص را برای تعالی بخشیدن به کسب و کار آن ها انجام داده است، ارج می نهند.
درمورد کسب و کار مشتری ها تحقیق کنید ودریابید که اصول کلی و اهداف آن ها چه می باشد.
درمورد نحوه کمک کردن به آن ها برای دستیابی به اهدافشان بیندیشید و به دنبال جنبه هایی از کارتان باشید که آن ها در آن خطا دارند.

اگر شما متخصص هستید، از روراستی با مشتریان نهراسید. برای مثال به آن ها بگویید: «وبسایت شما به طراحی مجدد نیاز دارد و عملکرد رضایت بخشی ندارد.»

2. مزایای کارتان را شرح دهید

بعد از شناسایی نیازها و پتانسیل های مشتری لازم است به آن ها درمورد مزایای کارتان توضیح دهید. اطلاعات دقیقی درمورد نحوه کار و نتایج قابل سنجش، ارائه دهید. بطور مثال بگویید: «با انجام کار X در کنار Y، سایت شما بهبود می یابد و در موتورهای جست و جو بهتر دیده خواهید شد.»
بیشتر شرکت ها دلیل برون سپاری و استخدام فریلنسر را می دانند اما شما می توانید همیشه یک قدم جلوتر باشید، چگونه؟ با اضافه کردن نکات و نشان دادن ایراداتی که خود شرکت ها از وجودشان بی اطلاع بودند. اگر کارفرما قانع شود که سرمایه گذاری کوتاه مدت، با استخدام شما، در طولانی مدت برای آن ها سودآور خواهد بود، به سختی شما را رد خواهد کرد.

3. نمونه کار بفرستید

یکی از روش های موثر در جلب اعتماد مشتری، فرستادن نمونه کار می باشد. این یک استراتژی جهانی بازاریابی است که برای انجام پروژه فریلنسری نیز قابل اجرا است. یک نمونه پیش آماده و یا پروژه انجام شده مشابه، نسبت به ده ها خط توضیح راجب کارتان بسیار موثرتر می باشد. بهتر است بدانید اعمال شما بیشتر از حرف هایتان تاثیر گذارند.

یکی از مهم ترین ابزارهای یک فریلنسر، هنگام پیدا کردن مشتریان، داشتن رزومه قوی همراه با نمونه کار می باشد.

4. تخصص خود را نشان دهید

بسیار اهمیت دارد که بتوانید کارفرماها، به خصوص آن هایی که هرگز با یک فریلنسر کار نکرده اند را قانع کنید که پروژه آن ها را بصورت تخصصی انجام می دهید. تخصص حتما باید در تمامی جنبه های کار شما از جمله نحوه ارتباط، روش مشخص کردن ایرادات و ظاهر صفحه شما در شبکه ها اجتماعی و غیره، مشخص باشد.

داشتن رفرنس و توصیه نامه می تواند برای شما یک امتیاز باشد. دیدن رضایت دیگر مشتریان باعث می شود تا افرادی که تازه در مسیر برون سپاری پروژه ها قدم نهاده اند متوجه شوند که شما قابل اعتماد هستید.

دنبال پروژه می گردی؟

رایگان عضو سایت بشو و پروژه‌ها را با کمیسیون 0% درصد انجام بده.

5. ریسک را به حداقل برسانید

اصلی ترین نگرانی کارفرمایانی که درحال تجربه اولین تجربه ی کار با فریلنسر هستند درمورد ریسک برون سپاری پروژه ها می باشد. این ریسک ها شامل موارد زیر می‌شود:

  • پرداخت هزینه بالا در برابر کیفیت کار پایین
  • پرداخت هزینه به فرد و تحویل نگرفتن کار
  • ارتباط ضعیف
  • بی توجهی به ضرب العجل ها

درحقیقت، این لیست بی پایان است و مهمترین کاری که شما باید انجام دهید این است که به مشتری نشان دهید این خطرات درهنگام همکاری با شما متوجه آن ها نیست.

بهتر است شخصا با آگهی های کار خودتان ارتباط بگیرید و یک پیام منحصر بفرد که حاوی لینک های صفحات اجتماعی شماست ارسال کنید.

کل فرآیند انجام پروژه فریلنسری از قرارداد بستن با مشتری تا گرفتن پرداختی ها را حرفه ای پیش ببرید. از بین بردن تمامی این ریسک ها باعث می‌شود مشتری در اولین تجربه کار با فریلنسر بسیار احساس راحتی  و اعتماد کند.

6. خلاصه صحبت کنید

با اینکه نکات ذکر شده بسیارمفصل هستند اما شما می توانید تمامی آن ها را در یک ایمیل کوتاه به کار ببرید.

اگر می خواهیید فرد را قانع کنید تا پروژه را به شما بسپارد رقبای شما کارهای کوچک و بزرگیست که موجب پرت شدن حواس او می شوند و قطعا یک ایمیل بلند از طرف یک فرد غریبه چندان جالب و توجه برانگیز نخواهد بود.

با کوتاه و خلاصه بودن شانس دیده شدن خود را افزایش دهید.

7. نگرانی‌های مالی آن ها را شناسایی کنید

برای کارفرمایی که تا کنون هرگز برون سپاری انجام نداده است، بودجه، یک نگرانی کلیدی می باشد.

درهنگام کار کردن نسبت به بودجه حساس باشید علاوه بر حفظ استانداردهای مالی خود، بودجه مشتری را قربانی نکنید. به مشتری یادآوری کنید که با استخدام شما به جای یک کارمند تمام وقت، چه مقدار  از صرف هزینه های اضافی پرهیز کنند.

نشان دادن هزینه های دریافتی رقبا نیز می‌تواند به مشتری این اطمینان خاطر را بدهد که مبلغ دریافتی شما برای انجام پروژه فریلنسری منصفانه است.

8. ضرب العجل های خود را تعیین کنید

اگر می خواهید مشتری جدیدتان بعدها نیز برای برون سپاری به شما مراجعه کند بهتر است کار آن ها را در اولویت قرار دهید. اولویت قرار دادن به این معنی است که ضرب العجل هارا رعایت کنید و برای شناسایی ایرادات در دسترس باشید.

دنبال پروژه می گردی؟

رایگان عضو سایت بشو و پروژه‌ها را با کمیسیون 0% درصد انجام بده.

چگونه یک ایمیل مناسب برای جذب مشتری بنویسیم؟

هنگامی که شما در حال ترغیب یک مشتری جدید برای استخدام خود هستید، لحن و محتوای ایمیل شما بسیار حائز اهمیت است. نکات زیر به شما در نگارش یک ایمیل جذاب و چشم‌گیر کمک می‌کند:

  • مشخص کنید که ایمیل شما دقیقا در مورد چه چیزی است و چرا آن را ارسال می کنید. (به عنوان مثال: شما در ارسال این ایمیل هستید زیرا می توانید به مشتری خود در کاهش وقت، پول و انرژی کمک کنید(.
  • به مشتری خود نشان دهید که آن ها چرا به شما نیاز دارند. مشکلات و پیشرفت هایی را که در مشاغل آن ها پیدا کرده اید، به آن ها نشان دهید و بیان اینکه چگونه می توانید به آن ها در این موارد کمک کنید، ایجاد یک پیوند به پروژه های گذشته، به شما کمک می‌کند تا از این ادعاها پشتیبانی کنید.
  • فکر کنید: چه چیزی ممکن است آن ها را از استخدام فردی مثل شما منصرف کند؟ آیا آن ها در مورد استخدام نیروهای خارجی مطمئن نیستند؟ آیا آن ها نیاز به اطلاعات بیشتری از مهارت های شما دارند؟ آیا بودجه و مسائل مالی مهمترین نگرانی آن ها است؟ فکر کنید و به بررسی و حل بزرگترین و محتمل ترین نگرانی های آن ها بپردازید تا مشتری شما هیچ دلیل و تردیدی برای استخدام نکردن شما نداشته باشند.
  • ایمیل خود را متناسب با هر مشتری به طور مناسب شخصی سازی کنید. اگرچه شما در تمامی ایمیل ها و برای تمامی مشتریان، باید خود و مهارت های خود را معرفی کنید، اما بهتر است این را در نظر داشته باشید که مهمترین نکته‌ای که باید در نگارش یک ایمیل رعایت کنید، شخصی‌سازی مناسب آن ایمیل، وابسته به مشکلات و نیازمندی های آن مشتری است. چرا که در غیر این صورت و تنها با ارسال یک ایمیل گسترده و تکراری، قادر نخواهید بود مشتریتان را به استخدام خود ترغیب کنید.

از چه الگوهای آماده‌ای برای نگارش ایمیل استفاده کنیم؟

بیایید تصور کنیم که موقعیتی که شما به دنبال آن هستید، هم برای یک کارمند تمام وقت و هم برای یک فریلنسر آزاد مناسب است. صرف نظر از تصمیم مشتری مبنی بر استخدام نیرو به صورت فریلنسر یا کارمند تمام وقت، درخواست شغلیتان را با تمرکز بر نیروی انعطاف بالا و صرفه‌جویی خود در هزینه‌ها، به طور مثال به صورت زیر، ارسال می‌کنید.

با سلام و ادب؛

من به آگهی شغلی طراحی UI شما در [نام وبسایت]، برای ایجاد front-end وبسایت شما برخوردم و علاقه مندم تا در صورت صلاح دیدتان در وبسایت شما به کار مشغول شوم. برخی از کارهای بنده را می توانید در [پیوند به نمونه کارهای خود] مشاهده کنید.

اگرچه ممکن است استخدام یک فریلنسر در نگاه اول بسیار جالب نباشد، اما با بررسی پروژه اخیر بنده به نشانی: [پیوند به وبسایت ها و پروژه های مشتری های اخیرتان] و نتایج به دست آمده از طراحی مجدد اینجانب: [نتایج خوب به دست آمده از پروژه های اخیرتان - به عنوان مثال: رشد 10 درصدی در نرخ تبدیل وبسایت آن ها]، می توانید از مهارت و صلاحیت من برای کار در این موقعیت شغلی اطمینان حاصل بفرمایید. همچنین با استخدام یک فریلنسر علاوه بر افزایش انعطاف‌پذیری در ساعت و شرایط کاری، می توانید در هزینه‌های کلی به شکل قابل توجهی صرفه‌جویی کنید.

باعث افتخار و خوشنودی بنده است که بتوانم در اسرع وقت و در زمان پیشنهادیتان، ایده های خود را در مورد وبسایتتان با شما در میان بگذارم.

با تشکر؛

[نام و نام خانوادگیتان]

همچنین می‌توانید به شکل زیر، مشتری مورد نظرتان را به همکاری و استفاده از خدمات خود ترغیب کنید:

با عرض سلام و خسته نباشید؛

در طی 6 ماه گذشته، من در حال استفاده از خدمات متنوع [وب سایت مشتری] بودم و باید اعتراف کنم که [توصیف یک عملکرد خوب] بسیار جذاب و جالب توجه است.

اما باید خاطر نشان کنم که وبسایت شما، امکان دسترسی مناسبی را از طریق تلفن همراه در اختیار کاربران قرار نمی‌دهد.

بنده یک فریلنسر مستقل و یک متخصص در بخش [زمینه ی کاریتان] هستم و در N سال گذشته بر روی پروژه های بسیاری در این زمینه کار کردم. اعتقاد بنده بر این است که با توجه به دلایل زیر، اینجانب نیروی کار مناسبی برای کار در وبسایت شما می باشم؛

هزینه – اینجانب از سیستم نرخ ثابت، برای تمام مشتریانم استفاده می کنم و در نتیجه با استخدام بنده، هزینه های مربوط به حق بیمه، نگهداری و تجهیزات به صفر می رسد.

انعطاف پذیری – بنده با کار کردن فراتر از چارچوب معین ساعت کاری، می توانم علاوه بر کاهش هزینه های شما، به افزایش سرعت انجام پروژه ها کمک کنم.

در صورت صلاحدید شما، علاقه مندم تا در اسرع وقت، ایده های خود را با شما در میان بگذارم.

با سپاس از بزرگواری شما؛

[نام و نام خانوادگیتان]

اگر در طی 4 یا 5 روز پس از ارسال ایمیل اول پاسخی دریافت نکردید، می توانید با ارسال ایمیلی مانند نمونه ی زیر، موقعیت کاری خود را پیگیری کنید:

موضوع: پاسخ: پیشنهاد [عنوان پروژه]

[نام مشتری] عزیز،

درصورت علاقه مندی شما، مایلم تا در مورد ایمیل آخرم با شما صحبت کنم. بنده ایده های خوبی برای وبسایت شما دارم که دوست دارم آن ها را با شما در میان بگذارم.

در صورت تمایل، وقت ملاقاتی را برای این هفته تنظیم کنید.

 [فریلنسر]

آیا تا به حال با مشتریانی که برای اولین بار اقدام به برون سپاری می کنند، کار کرده‌اید؟ داستان ها، ایده ها و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

کلمات کلیدی:

  • چگونه مشتری ها را جذب کنیم؟؟

  • نوشتن یک ایمیل مناسب برای جذب مشتری

    الگوهای آماده‌ای برای نگارش ایمیل

نگین اکرمی
نگین اکرمی
دانشجوی مهندسی شیمی، دبیر انجمن علمی مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی اصفهان، عضو اتحادیه مهندسی شیمی، نفت و پلیمر و مترجم و مدرس زبان انگلیسی هستم

پروژه ای برای انجام داری؟

تخصص انجام پروژه داری؟

دیدگاه خود را بیان کنید

1000 کاراکتر باقیمانده است