آینده فریلنسری و دورکاری چگونه خواهد بود؟

آینده فریلنسری و دورکاری چگونه خواهد بود؟

قبلتر در مورد فریلنسر مطالبی زیادی نوشته ایم، شما میتوانید سایر مطالب را در وبلاگ حامی ورکس مطالعه کنید. اکنون به سراغ آینده فریلنسری و دورکاری میرویم. اگر چه مدت زمانی کمی است که شغل فریلنسری و دورکاری در بین افراد جامعه رواج پیدا کرده است، اما شرکت های بروز و همگام با دنیا، به خوبی اهمیت و ارزش فریلنسرها و دورکارها را درک کرده اند. آنها به این اطمینان رسیده اند که یک نیروی فریلنسر چه مزایایی برای سازمان و اهدافش داشته و به خوبی از این فرصت به وجود آمده استقبال میکنند. با حامی ورکس همراه باشید.

افزایش رقابت بین فریلنسرها

وقتی یک شغل و حرفه تعداد زیادی متخصص داشته باشد، رقابت بین این افراد روز به روز بیشتر میشود. به زبان ساده رقابت یعنی تلاش و کوشش چند شخص برای پیشی گرفتن از همدیگر یا بدست آوردن یک امتیاز. در اینجا نیز رقابت بین فریلنسرها و دورکارها سبب به وجود آمدن مواردی هم چون افزایش سطح سواد فریلنسرها، افزایش تعداد فریلنسرها، افزایش جوامع فریلنسری و ... میشود. به عنوان مثال شما یک فریلنسر تایپیست هستید، دوست مجازی شما نیز تایپیست است. برای پیشی گرفتن و دریافت پروژه هر دو نفر شما باید سرعت، دقت و کیفیت قابل قبولی را به کارفرما ارائه دهید. به همین منظور رقابت سبب رشد اشخاص شده و در نهایت به نفع کارفرما میشود. رشد افراد فریلنسر سبب جذب این افراد به شرکت ها و سازمان های مختلف شده در نهایت رقابت سبب پیشی گرفتن فریلنسری و دورکاری از حضور در محل کار است.

future of freelance

نسل آینده و ارتباط آنها با تکنولوژی

علم و دانش اکتسابی است. به زبان ساده یعنی هر شخصی میتواند هر علم و دانشی را یاد گرفته و خود را رشد دهد. اما بد نیست بدانیم که بر اساس تحقیقات صورت گرفته توسط کارشناسان، محیط زندگی نقش بسزایی در فراگیری علم و دانش دارد. نسل نوجوانی که اکنون در حال رشد است، در دنیایی زندگی میکند که مملو از تکنولوژی و فناوری های جدید است. آنها از همان دوران کودکی با اینترنت و وسایل کامپیوتری آشنا شده و اصول استفاده از آنها را فرا میگیرند. همین نسل در دهه آینده جامعه ای از نیروهای متخصص در زمینه های مختلف هستند که به راحتی با اصول فناوری اطلاعات و تکنولوژی های روز دنیا آشنا بوده و مشکلی از این بابت ندارند. همین امر سبب میشد تا بر تعداد افراد فریلنسر و دورکار افزوده شده و نیاز به این افراد نیز بیشتر میشود.

پیشرفت تکنولوژی ها و فناوری ها

در گذشته برای انجام امور مختلف نیازمند صرف مدتها فعالیت و تحقیق بود، اما امروزه با پیشرفت های حاصل و همچنین رشد اطلاعات و اینترنت، سبب شده تا به راحتی انجام امور مختلف آسان شود. به عنوان مثال در گذشته برای طراحی یک شخصیت انیمیشنی باید چندین روز افراد متخصص این حوزه جهت ساختن این شخصیت کار مداوم و سخت انجام میداند، اما امروزه با رشد کامپیوترها، به راحتی و در مدت زمان بسیار کمی به راحتی میتوان این شخصیت ها را خلق کرد. این تسهیل امور سبب میشود تا به راحتی به امورات مختلف پرداخته و بتوان چندین کار در طول روز انجام داد.

آینده فریلنسری

افزایش هزینه شرکت ها و سازمان ها

شکی نیست که هزینه های سازمان ها و شرکت ها افزایش یافته است. این میزان افزایش هزینه باید از منابع فروش خدمات و سرویسها فراهم شود. افزایش قیمتها سرویس ها و خدمات نیز سبب کاهش فروش و حتی شکست میشود. یکی از متدوال ترین کارها برای این وضعیت، اخراج یا مرخصی اجباری و بدون حقوق کارمندان است. اما به صورت کلی این کار روش حل مسئله نبوده و درواقع پاک کردن مسئله است. یکی از مهمترین کارها برای خروج از این وضعیت، استخدام افراد دورکار یا آموزش به کارمندان در جهت اصول و مقدمات فریلنسری است. کارمندان فریلنسر به راحتی میتوانند وظیفه خود را انجام داده و حتی حقوق کمتری از شرکت خود دریافت کنند. حتی اگر حقوق آنها کمتر نباشد، کاهش هزینه های شرکت در قبال کارمندان، دلیلی محکمی برای استخدام و بکاری گیری فریلنسرها و دورکارها است.

افزایش جوامع فریلنسری و دورکاری

شاید در گذشته سایتها یا مکان های افراد فریلنسر یا دورکار انگشت شما بودند، اما امروز این سایتها روز به روز در حال افزایش هستند. با افزایش تعداد فریلنسرها، جوامعه مجازی نیز باید افزایش پیدا کند. از طرفی افزایش جوامعه فریلنسری سبب افزایش رقابت بین این جوامع و فریلنسرها میشود. تمام این موارد باعث میشود تا تعداد افراد فریلنسر و دورکار افزایش یافته و این تعدد سبب به وجود آمدن یک سیل عظیم از منابع انسانی متخصص میشود.

سهولت دسترسی به اینترنت و افزایش تعداد فریلنسرها

به جرات میتوان گفت که یکی از مهم ترین ملزومات یک فریلنسر، دسترسی به اینترنت است. بر اساس آمار های منتشر شده تنها 50% از جمعیت جهان به اینترنت دسترسی دارند. از جهت دیگر، این افراد نیز مشکلات زیادی دارند. از قوانین و مقررات سخت کشورهای مختلف گرفته تا سرعت و نحوه دسترسی به اینترنت سبب شده تا بسیاری از 50% نام برده شده نتوانند به درستی و آسانی به اینترنت دسترسی داشته باشند. حال به این نکته فکر کنید که اگر 100% مردم جهان به اینترنت دسترسی داشته باشند، تعداد افراد فریلنسر و دورکار چقدر خواهد بود؟ بدون شک افزایش دو و بیشتر از دو برابر پیش بینی میشود. شاید با خودتان بگوید که اگر تعداد افراد فریلنسر افزایش پیدا کند، شغل و پروژه نیز کاهش پیدا میکند. اما باید به شما بگوییم که این افراد که به دنیای اینترنت متصل شده، نیازمند سرویس دهی و خدمات مختلف دارند. از خدمات نرم افزاری و سخت افزاری گرفته تا آموزشات و اصول اولیه کارهای مختلف. همین امر سبب تقاضای شغل ها و خدمات مختلف میشود و در نهایت نیاز به نیروی فریلنسر افزایش پیدا میکند.

کاهش/ افزایش امنیت!

تمام پیش بینی ها در عرصه فریلنسری بیان کننده این است که آینده در دستان فریلنسر ها است. حتی اگر این پیش بینی درست از آب در نیاید، درصد بسیار زیادی از نیروی کاری و منابع انسانی هر سازمان را افراد دورکار و فریلنسر تشکیل میدهند. از یک جهت شرکت و سازمانهایی که با افراد فریلنسر کار میکنند سبب کاهش امنیت اطلاعات خود و مشتریان خود میشوند. به عنوان مثال در یک شرکت خدمات اینترنتی، پروژه و کارهای مشتریان را بین فریلنسرها و دورکارها پخش میکنند. هر فریلنسر به صورت جداگانه روی پروژه محوله بر رایانه شخصی خود فعالیت میکند، در این حالت تمام پروژه مشتریان بر روی کامپیوترهای فریلنسرها ذخیره شده و اگر مسائل امنیتی از جانب فریلنسر رعایت نشود، اطلاعات کارفرمایان به خطر افتاده و زیان های زیادی را مشمول می شوند. به زبان ساده تر اگر کارمندان به صورت فیزیکی در محل شرکت فعالیت کنند، تمام پروژه ها بر روی کامپیوتر شرکت و واحد های اطلاعاتی و امنیتی ذخیره و محافظت میشوند، در نتیجه دسترسی به این اطلاعات سخت و در مواردی غیر ممکن خواهد بود. حال اگر از دیدگاه دیگری به این قضیه نگاه کنیم، انجام امور مشتریان به صورت فریلنسری سبب افزایش امنیت میشود. به زبان ساده، دسترسی یک نفوذگر به یک کامپیوتر راحت تر است تا دسترسی به دها و صدها کامپیوتر در نقاط مختلف دنیا، با سیستم های مختلف نرم افزاری و سخت افزاری؟ طبیعتا و منطقا دسترسی به یک سیستم واحد به مراتب راحت تر است. در نتیجه از این دیدگاه فریلنسری میتواند سبب افزایش امنیت شود.

نتیجه گیری

به جرات میتوان گفت در آینده ای نه چندان دور، بخش اعظمی از نیروهای انسانی شرکت ها و سازمانها را افراد فریلنسر و دورکار تشکیل می دهند. فریلنسرها و دورکاران به راحتی میتوانند در هر نقطه جغرافیایی در کره زمین وظیفه خود را انجام دهند. در آینده این فریلنسرها هستند که با اتصال به اینترنت، بخش بزرگی از کارها و نیازات مردم را انجام میدهند. با حامی ورکس همراه باشید. ما علاوه بر اینکه شما را به عنوان یک فریلنسر آموزش میدهیم، محیطی برایتان فراهم کرده ایم تا بتوانید به راحتی به کسب درآمد و افزایش سطح تجربه و سواد خود بپردازید.

کلمات کلیدی:

  • فریلنسر
  • دورکار
  • دورکاری
  • فریلنسری
  • حامی ورکس
  • آینده فریلنسر
  • آینده دورکار
  • آینده فریلنسرها
  • آینده دورکارها
امید علی محمدی
امید علی محمدی
کارشناس فناوری اطلاعات؛ کارشناس ارشد مهندسی نرم افزار، 5 سال سابقه فعالیت در زمینه مدیریت وب و فروشگاه های آنلاین، علاقه مند به یادگیری مباحث کامپیوتری مخصوصا حوزه وب.

پروژه ای برای انجام داری؟

تخصص انجام پروژه داری؟

img
احمد رضا احمدی
سلام لطفا سایت های زیادی معرفی کنید در زمینه فریلنسری مثلا سایت پونیشا ، دوری جاب ، کاریشه و... در داخل و خارج ایران معرفی کنید و بهمون بگید نقطه قوت و ضعفشون چیه
0
img
hamiworks تایید شده
پیشنهاد میکنم جهت معرفی با سایت های دیگر این لینک را هم مشاهده کنید https://hamiworks.com/blog/top-5-iranian-freelancering-websites
و یا عبارت "5 سایت برتر ایرانی برای دورکاری یا فریلنسری" در گوگل سرچ کنید.

0

دیدگاه خود را بیان کنید

1000 کاراکتر باقیمانده است