فریلنسینگ یا شغل تمام وقت برای شما مناسب است؟

فریلنسینگ یا شغل تمام وقت برای شما مناسب است؟

فریلنسر شدن، می تواند یک راه ایده آل برای درآمدزایی افراد جویای کار باشد، زیرا این نوع از اشتغال، متناسب با وقتتان بوده و همچنین، شما خودتان در حقیقت رئیس خود هستید و بطور کاملاً مستقل، کار می کنید. یک فریلنسر برای کسب درآمد، هیچ وقت مجبور به انجام دادن کارهای بسیار مشکل و خلاف میل خود نیست. درحقیقت کسی نمی تواند یک فریلنسر را مجبور به انجام کاری در قالب یک شغل کند که مطابق با علایقش نیست. همه انسان ها توانایی فریلنسر شدن را ندارند و این مسئله، برای آن ها، چندان هم بد نیست چون انتخاب یک شغل تمام وقت نیز، مزایای خودش را دارد. در این متن بطور کلی، تفاوت های بین فریلنسرینگ و شغل تمام وقت را در سه مورد اصلی 1-درآمد فریلنسر 2-تجربه 3-ثبات و نظم که دو راه عمده کسب درآمد هستند، تشریح خواهیم کرد تا به شما راهنمایی کند که آیا فریلنسر بودن، می تواند یک راه درآمدزایی مناسب برای شما باشد یا خیر.

درآمد فریلنسر

صرف نظر از ایده آل های ذهنی، میزان درآمد، اصلی ترین معیار سنجش انتخاب شغل است. خیلی ها اعتقاد دارند که فریلنسر بودن بسیار بهتر از داشتن یک شغل ثابت و تمام وقت برای کسب درآمد است، ولی همیشه هم این اعتقاد، درست نیست. اولاً، اگرچه ممکن است که فریلنسرها درآمد بیشتری داشته باشند ولی در مقایسه با شغل تمام وقت، آن قدرها هم، که افراد فکر می کنند اختلاف درآمدی زیاد نیست. دوماً، کارمند تمام وقت بودن نیز مزایای خودش را دارد که هرگز یک فریلنسر نمی تواند داشته باشد، مزایایی مثل بیمه، کمک هزینه مسافرت و مرخصی هنگام بیماری. بعلاوه، مزایای اجتماعی آن را نیز نباید دست کم گرفت. درحقیقت کارمند تمام وقت بودن این فرصت را به شما می دهد تا با همکاران خود دائماً در ارتباط باشید که این مسئله سبب می شود که شما مانند فریلنسرها، شخصیت اجتماعی تک بعدی نداشته و مانند آن ها، گوشه نشین نباشید. البته یک فریلنسر هم راه کارهایی برای مرتفع کردن مشکل ذکر شده، دارد. اما بطورکلی، اگر شما از لحاظ روحی و اجتماعی، خیلی وابسته به همکاران و دوستان خود هستید، احتمالاً فریلنسر بودن، راه مناسبی برای کسب درآمد نیست. اگر بخواهیم جمع بندی کنیم، فریلنسرها، پتانسیل کسب درآمد بیشتر نسبت به شاغلین تمام وقت را با گرفتن پروژه های متعدد دارند ولی هیچ گونه تضمینی در آن نیست.

درامد فریلنسر

تجربه

یک مورد کلیدی دیگر، که باید مورد توجه شما باشد در تعیین اینکه شما می خواهید یک فریلنسر شوید یا یک شغل تمام وقت انتخاب کنید، بحث تجربه است. درحقیقت یک باور اشتباه وجود دارد مبنی بر اینکه می توان با تجربه کم نیز یک فریلنسر موفق شد، درحالی که فریلنسر شدن، پدیده ای نیست که بتوان براحتی و بعد از مدت کوتاهی، با مشکلات آن کنار آمد و درآمد خود را بشدت افزایش داد. بلکه برای موفقیت در این راه، نیاز به تجربه، دانش اقتصادی و مهارت های بازاری است، مواردی که یک کارمند تمام وقت، در حین انجام شغل خود و نه قبل از شروع به کار، می تواند بدست آورد. درواقع بهتر است بگوییم که اگر شما یک فریلنسر باشید مهارت های مذکور، از طریق هزینه زیاد از جیب خودتان و با شرکت در سمینارها و دوره های آموزشی بدست می آید، درحالی که یک کارمند با هزینه شرکت بکارگیرنده، می تواند چنین دوره هایی را بگذراند بدون اینکه نیازی به پرداخت هزینه از جیب خود داشته باشد. درمجموع می توان گفت که اگر شما می خواهید یک فریلنسر موفق شوید باید در ابتدا، چند سال، کسب تجربه کنید تا به موفقیت و کسب درآمد زیاد برسید.            

دنبال پروژه می گردی؟

رایگان عضو سایت بشو و پروژه‌ها را با کمیسیون 0% درصد انجام بده.

ثبات و نظم

آخرین اما نه مهم ترین تفاوت اساسی که بین سبک زندگی افراد با شغل تمام وقت (کارمندی) و فریلنسرها وجود دارد، ثبات درآمدی آن ها است. درحقیقت، کارمندهای تمام وقت، مقدار درآمد ثابتی در ماه دارند و با خیال راحت می توانند روی آن، حساب باز کرده و برای نحوه خرج کردن آن، برنامه ریزی کنند، درحالی که درآمد یک فریلنسر وابسته به مقدار تلاش خودش در انجام پروژه ها است. قابل ذکر است که اگر یک فریلنسر، اشتباهی در انجام پروژه داشته باشد، هرگز روی کمک همکار یا دوستی نمی تواند حساب باز کند و از طرفی با ناملایمت هایی از طرف کارفرما روبرو خواهد شد. این نکته نیز قابل توجه است که وظیفه اصلی یک کارمند، انجام یک سری کارهای تکراری و روتین است، درحالی که یک فریلنسر، ممکن است برای انجام هر پروژه با چالش های جدیدی روبرو شود که تابحال، با آن مواجه نشده است. درحقیقت، موضوع نبود ثبات درآمد در فریلنسر بودن، یک مشکل جدی است، به همین دلیل، خوداشتغالی و فریلنسر بودن برای همه افراد نمی تواند یک گزینه مناسب برای کسب درآمد باشد. با توضیحاتی که بیان شد، قطعاً شما تفاوت های فریلنسر بودن و شغل تمام وقت داشتن را بخوبی متوجه شده اید و می توانید با دیدگاهی روشن تر، راه مناسب برای کسب درآمد را انتخاب کنید.

کلمات کلیدی:

  • در آمد فریلنسرها
  • ثبات و نظم در آمد
  • مقایسه کارمند و فریلنسر
بهزاد کاظمیان‌فر
بهزاد کاظمیان‌فر
مهندس مکانیک هستم. علاقه مند به حوزه‌های طراحی قطعات صنعتی و تحلیل بارگذاری وارد بر آن‌ها هستم. در حال حاضر هم مشغول به تحقیق درباره قطعات کامپوزیت صنعتی هستم.

پروژه ای برای انجام داری؟

تخصص انجام پروژه داری؟

img
hamitest
بسیار عالی بود، من پیشنهاد میکنم افرادی که شغل ثابت دارن تو وقت های آزادشون برای استفاده بهینه از توانمندیشون به انجام کسب و کارهای فریلنسری رو بیارن. مطمئنن نتیجه می گیرند
0

دیدگاه خود را بیان کنید

1000 کاراکتر باقیمانده است