فریلنسر برنامه نویسی کیست؟

فریلنسر برنامه نویسی کیست؟

فریلنسر برنامه نویسی

فریلنسر شخصی است که یک یا چند مهارت و تخصص داشته و به صورت آزادانه با افراد مختلف همکاری میکند. البته قبلتر در مورد فریلنسر در حامی ورکس مطالب زیادی منتشر شده. اگر میخواهید در مورد فریلنسری بیشتر مطالعه کنید پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را مطالعه کنید.

در این مطلب سه موضوع برنامه نویسی، دستمزد برنامه نویس ها و معرفی 5 زبان برنامه نویسی پر کاربرد برای فریلنسرها را مورد نقد و بررسی قرار میدهیم.

فریلنسر برنامه نویس به زبان ساده شخص برنامه نویسی است که با توجه به تخصص و مهارتی که در زمینه های مختلف برنامه نویسی دارد، میتواند پروژه های مختلف برنامه نویسی را برای کارفرمایان و سایتهای فریلنسری انجام دهد. بد نیست شما اندکی با برنامه نویسی و زبان های برنامه نویسی آشنا شوید.

برنامه نویسی چیست؟

به زبان ساده برنامه نویسی یعنی فرآیند نوشتن، ساخت یا توسعه یک نرم افزار کامپیوتری یا غیر کامپیوتری (تلفن همراه، تبلت و ...)، ممکن است یک برنامه بسیار ساده مانند نرم افزار notepad (نوت پد) سیستم عامل ویندوز باشد؛ یا یک نرم افزار بسیار پیشرفته و سنگین مانند فتوشاپ (Photoshop) یا محیط توسعه Microsoft Visual Studio (مایکروسافت ویژوال استادیو). ممکن است یک بازی گرافیکی بوده و یا حتی ممکن است یک نرم افزار راه انداز قطعات و سخت افزارها باشد.

پیشنهاد میکنم اگر نیاز به سفارش پروژه برنامه نویسی و یا علاقه به کسب درآمد از برنامه نویسی را دارید اینجا کلیک کنید.

زبان برنامه نویسی چیست؟

 برای اینکه بهتر زبان برنامه نویسی را درک کنید برای شما مثالی ساده میزنیم. فرض کنید شما میخواهید با پدر خود صحبت کنید. از چه زبانی برای صحبت با او استفاده میکند. مسلما اگر شما ایرانی و فارسی زبان باشید، از زبان فارسی برای صحبت و تعامل با او استفاده میکنید. حال فرض کنید شما به کشور فرانسه میروید و میخواهید با شهروندی از این کشور صحبت کنید، منطقا باید از زبان فرانسوی برای ارتباط و تعامل استفاده کنید. حالا فرض کنید شما میخواهید با کامپیوتر ارتباط و تعامل داشته باشید. اکنون از کدام زبان استفاده میکنید؟ مثلا میخواهیم به تلفن همراه خود بگوییم هر زمان که کاربر دکمه power (روشن/ خاموش) تلفن همراه خود را فشار داد، تلفنش روشن یا خاموش شود. خب با زبان فارسی یا فرانسوی که نمیشود با تلفن همراه صحبت کرد. اکنون باید با چه زبانی به این تلفن بگویم خاموش یا روشن شو؟ جواب زبان های برنامه نویسی هستند.

زبان های برنامه نویسی این امکان را برای انسان فراهم کرده تا بتواند ارتباط و تعامل خود را با کامپیوتر برقرار کند. البته فقط کامپیوتر طرف صحبت ما نیست، بلکه هر وسیله الکترونیکی و هوشمندی میتواند طرف صحبت ما باشد. دستگاه ها و قطعات سخت افزاری با زبان های مختلفی کار میکنند. برخی از آنها از چند زبان مختلف پشتیبانی کرده، و برخی دیگر نیز تنها از یک زبان برنامه نویسی پشتیبانی میکنند. در اینجا سعی میکنیم برخی از مهم ترین زبان های برنامه نویسی را برای شما بیان کنیم.

1- پایتون (Python)

پایتون (Python) یک زبان برنامه‌نویسی تفسیری، سطح بالا، و همه منظوره است، که خیدو فان روسوم آن را طراحی کرده‌است و اولین بار در سال ۱۹۹۱ منتشر شده‌است. فلسفه اصلی طراحی پایتون «خوانایی بالای کد» می‌باشد و نویسه‌های فاصله خالی در آن معنادار هستند و مکرر استفاده می‌شوند. ساختار زبانی و دیدگاه شیءگرا در پایتون به گونه‌ای طراحی شده‌است که به برنامه‌نویس امکان نوشتن کد منطقی و واضح (بدون ابهام) را برای پروژه‌های کوچک و بزرگ می‌دهد.

یکی از راه های تشخیص پر کاربرد بودن زبان های برنامه نویسی میزان سرچ آنها در گوگل است، در ادامه نمودار میزان سرچ زبان برنامه نویسی python از سال 2004 تا کنون اورده شده است، همانگونه که مشاهده میکنید بجز سال 2021 روند سرچ آن رو به رشد بوده است.

python

2- جاوا (Java)

جاوا زبانی است شی گرا که در سال 1991 توسط شرکت سان مایکروسیستمز خلق شد. جاوا یک زبان فراگیر بوده و در بسیاری از مکان ها استفاده میشود. شعار زبان برنامه نویسی جاوا این است: یک بار بنویس، همه جا اجرا کن

در ادامه نمودار میزان سرچ زبان برنامه نویسی JAVA از سال 2004 تا کنون اورده شده است، همانگونه که مشاهده میکنید استقبال و یا میزان سرچ جاوا رو به کاهش است.

java

3- جاوا اسکریپت (JavaScript)

دانش برنامه نویسی را می‌توان یکی از کاربردی ترین و موثر ترین دانش‌ها در دنیای امروز دانست، به گونه‌ای که اگر پیشرفت و گسترش دانش برنامه نویسی نبود، بسیاری از پیشرفت‌‌های دنیای امروز در زمینه‌های مختلف اتفاق نمی‌افتاد. برنامه نویسی یکی از پر درآمد ترین شغل‌ها در دنیا محسوب می‌شود و زبان‌های متنوعی دارد که یکی از محبوب‌ترین آنها جاوا اسکریپت Javascript است، در این متن قصد داریم توضیح مختصری در مورد این زبان کاربردی، خدمت شما ارائه کنیم.

در ادامه نمودار میزان سرچ زبان برنامه نویسی JavaScript از سال 2004 تا کنون اورده شده است، همانگونه که مشاهده میکنید استقبال و یا میزان سرچ جاوا اسکریپت رو به کاهش است.

javascript

4- پی اچ پی (PHP)

پی اج پی یک زبان برنامه نویسی شی گرا است که برای طراحی صفحات وب و ساختارهای مبتنی بر وب ایجاد شده است. این زبان در سال 1995 ساخته شده و تاکنون چندین نسخه مختلف از این زبان رونمایی شده است.

در ادامه نمودار میزان سرچ زبان برنامه نویسی PHP از سال 2004 تا کنون اورده شده است، همانگونه که مشاهده میکنید استقبال و یا میزان آن رو به کاهش است.

php

5- سوئیفت (Swift)

زبان برنامه نویسی سویفت توسط شرکت اپل در سال 2014 ارائه شد. این زبان برنامه نویسی برای توسعه نرم افزارها و استفاده از سخت افزاری های شرکت اپل ساخته شده است.

در ادامه نمودار میزان سرچ زبان برنامه نویسی Swift از سال 2004 تا کنون اورده شده است.

Swift

البته ناگفته نماند که زبان های برنامه نویسی بسیار زیادی وجود دارند، اما حامی ورکس سعی کرده مهم ترین و پر استفاده ترین این زبان ها را برای شما به مختصر بیان کند. اکنون که شما با زبان های برنامه نویسی و برنامه نویسی آشنا شده اید با هم به سراغ فریلنسری برنامه نویسی میرویم.

آیا شما یک فریلنسر برنامه نویسی هستید؟

وظایف یک برنامه نویس فریلسر چیست؟

یک فریلنسر برنامه نویس باید یک سری وظیفه را دانسته و آنها را به بهترین و صحیح ترین شکل ممکن انجام دهد. از جمله مهم ترین این وظایف عبارتند از:

  • آشنایی با یک یا بیش از یک زبان برنامه نویسی
  • توانایی حل مسئله
  • خلاقیت و قوه تخیل
  • ریاضیات متوسط رو به بالا
  • توانایی تست نرم افزار
  • مهارت درک تمام خواسته های مشتری و کارفرما
  • خطا یابی نرم افزار و کدهای نوشته شده
  • تحویل به موقع

کلمات کلیدی:

  • فریلنسر برنامه نویسی
  • درامد برنامه نویس فریلنسر
  • فریلنسری برنامه نویسی
  • برنامه نویس فریلنسر چیست
  • برنامه نویس فریلنسر
  • برنامه نویسی فریلنسری
  • درآمد فریلنسری برنامه نویسی
  • فریلنسر برنامه نویس
  • دورکاری برنامه نویسی
امید علی محمدی
امید علی محمدی
کارشناس فناوری اطلاعات؛ کارشناس ارشد مهندسی نرم افزار، 5 سال سابقه فعالیت در زمینه مدیریت وب و فروشگاه های آنلاین، علاقه مند به یادگیری مباحث کامپیوتری مخصوصا حوزه وب.

پروژه ای برای انجام داری؟

تخصص انجام پروژه داری؟

سلام و ممنون از مطالب خوبتون می خواستم بگم که من به تازگی کار فریلنسری رو شروع کردم و چون خودم برای دریافت پروژه نداشتم توی سایتای فریلنسری مختلف عضو شدم.
0

دیدگاه خود را بیان کنید

1000 کاراکتر باقیمانده است