مهمترین مشکلات یک فریلنسر چیست؟

مهمترین مشکلات یک فریلنسر چیست؟

افراد موفق آن هایی هستند که قبل از ورود به هر حرفه ای، مخاطرات و مشکلات آن حرفه و علل و راه حل های رفع آن را شناسایی می کنند. امروزه با توجه به مزایای شغل فریلنسری، تعداد فریلنسرها روز به روز در حال افزایش است بنابراین دانستن مشکلات این شغل و علل آن برای فریلنسرها ضروری است. در این بخش قصد داریم مهمترین مشکلات فریلنسرها را برای شما بیان کنیم.

مهمترین مشکلات یک فریلنسر چیست؟

1- عدم توانایی در بازاریابی

بازاریابی یکی از مهمترین مشکلاتی است که فریلنسرها با آن روبرو هستند. این مسئله زمانی نگران کننده تر می شود که بدانیم سرعت رشد تعداد فریلنسرها در مقایسه با سرعت رشد پروژه هایی که به فریلنسرها واگذار می شود بسیار بیشتر است.
آمارها نشان می دهند در تمام سایت های فریلنسری، اکثر مجریان هرگز موفق به دریافت پروژه نمی شوند. اما دلایل این اتفاق چه می تواند باشد؟

الف) از بین رفتن اعتماد کارفرمایان

متاسفانه بسیاری از فریلنسرها برای پروژه هایی که در انجام آن تخصص ندارند درخواست ارسال کرده و آن ها را با قیمت های بسیار پایین می پذیرند. بدین ترتیب پس از ارائه پروژه نامطلوب به کارفرما، نه تنها سابقه خود را خدشه دار می کنند بلکه اعتماد کارفرمایان به سایر فریلنسرها را نیز از بین می برند.

ب) عدم تنظیم رزومه مناسب

اگر بگویم تمامی کارفرمایان قبل از واگذاری پروژه خود، از فریلنسرها رزومه درخواست می نمایند اغراق نکرده ایم. بسیاری از فریلنسرها که به تازگی این شغل را انتخاب کرده اند در خصوص ارائه رزومه جذاب از توانایی های خود با مشکل مواجه می باشند.

ج) عدم تلاش برای برجسته شدن

از میان فریلنسرها تنها افرادی که به طور حرفه ای این شغل را انتخاب کرده اند زمان نسبتا زیادی را برای فعالیت در شبکه های اجتماعی، وبلاگ و ... صرف می نمایند تا خود را به عنوان یک متخصص سرشناس در حوزه مورد نظرشان معرفی نمایند. این اقدام را می توان با برند سازی مشابه دانست. اکثر این افراد بسیار موفق هستند و درآمدهای مناسبی را از این شغل دریافت می کنند.

دنبال پروژه می گردی؟

رایگان عضو سایت بشو و پروژه‌ها را با کمیسیون 0% درصد انجام بده.

2- درآمد غیر مطمئن

درآمد در کسب و کار فریلنسری متغیر می باشد. این ویژگی علی رغم آنکه می تواند جذاب باشد ولی از طرفی برای بسیاری از فریلنسرها به عنوان یک چالش مطرح است. شما تا زمانی که پروژه ای در دست اجرا دارید می توانید درآمد داشته باشید و اگر به هر دلیل چند هفته ای نتوانید کار کنید حقوقی هم دریافت نخواهید کرد. این اتفاق برای بسیاری افراد نگران کننده است.
مهمترین دلیل در نامطئن بودن درآمد این شغل، همان عدم توانایی در بازاریابی می باشد که همانطور که گفته شد باید راهکارهای مناسبی برای حل این مشکل اتخاذ کرد.
اما از دلایل دیگر این اتفاق می توان مجددا به افزایش بیش از حد فریلنسرها اشاره کرد که با وجود کارهای محدود درآمد فریلنسرها به طور میانگیرن کاهش یافته است.
پیش از این مسائلی همچون عدم پرداخت کارفرما پس از آماده شدن پروژه نیز به عنوان دلیلی برای این افاق مطرح بوده است که در اکثر سایت های فریلنسری به ویژه در سایت حامی ورکس این مشکل با مسئله گروگذاری حل شده است.

freelanceing problems

3- از بین رفتن سلامت

شاید به نظر باورکردنی نباشد ولی برخی فریلنسرها درآمدها بسیاری دارند و به دلیل تجربه و تخصصی که دارند پروژه های زیادی به آنها رجوع شده و با قبول انجام آن خود را در شرایط کاری بسیار پراسترس و پرفشار قرارداده و در برخی موارد سلامت جسمی و روحی خود را به خطر می اندازند.

4- عدم پذیرش جامعه

بزرگترین چالشی که کسب و کارهای اینترنتی به ویژه فریلنسری با آن روبرو است آن است که فرهنگ عمومی جامعه به آن به عنوان یک شغل نگاه نمی کند. اصولا از نظر ما ایرانی ها، شغل به خدماتی می گویند که مکان، زمان و درآمد مشخصی داشته باشد. این طرز فکر درون خانواده ها، امکان انتخاب این شغل را از افراد خانواده سلب می نماید. به نظر می آید این مشکل با گذر زمان در حال حل شدن می باشد.

5- عدم تلاش برای افزایش دانش و اطلاعات

بسیاری از فریلنسرها با داشتن اطلاعات سطحی در هر زمینه خود را متخصص در آن زمینه می دانند و خود را محق در دریافت هر پروژه ای از کارفرما می دانند. توصیه می شود نه تنها هرگز در زمینه ای که تخصص ندارید پروژه دریافت نکنید بلکه در زمینه هایی که تخصص دارید نیز به روز شوید و توانایی های خود را گسترش دهید.
تنها بدین ترتیب است که می توانید کارفرمایان را در این مسیر نگه دارید و در مجوع درآمد این شغل را افزایش دهید.

6- عدم وجود کار گروهی

خیلی از افراد انتظار دارند که در این شغل به تنهایی کار کنند و حاضر نیستند در کار گروهی مشارکت کنند. واقعیت این است بسیاری از کارفرما کارها را به شرکت ها واگذار می کنند چون میدانند یک شخص نمی تواند چندین تخصص داشته باشد و تمامی خواسته های او را انجام دهد. شاید بهتر باشد به صورت گروهی نیز فعالیت کنید حاضر باشید برای کسب نظر کارفرما با مجریان دیگر که مد نظر کارفرما و یا پیشنهاد شما می باشد همکاری نمایید.

7- وجود دلال در این کسب و کار

شاید باور کردن آن سخت باشد ولی باید بدانید در کسب و کار فریلنسری نیز همچون هر بازار دیگری دلال وجود دارد. در این بازار که بسیاری توانایی جذب کارفرمایان را ندارند، برخی افراد با ایجاد برندی جذاب برای خود می توانند پروژه های فراوانی را جذب کنند و کارها را به صورت دست دوم به اشخاص دیگر واگذار کنند. این اقدام نیز می تواند صدمه های جبران ناپذیری به این شغل وارد نماید و در نهایت اعتماد عمومی را از بین ببرد. پیشنهاد می کنیم از همکاری با چنین افرادی پرهیز کنید و به خود و همکاران خود خیانت نکنید.

کلمات کلیدی:

  • مشکلات فریلنسرها
  • دورکاری
  • فریلنسر
  • دورکاری
  • فریلنسری

پروژه ای برای انجام داری؟

تخصص انجام پروژه داری؟

دیدگاه خود را بیان کنید

1000 کاراکتر باقیمانده است