شایع ترین دلایل خروج مردم از شغل های خود کدامند؟

شایع ترین دلایل خروج مردم از شغل های خود کدامند؟

تا به حال خبرهای زیادی را در مورد ترک شغل توسط افراد مختلف شنیده اید. برخی از آنها دلایلی مختلفی را بیان میکنند که در بعضی موارد دلایل آنها منطقی و صحیح است اما در برخی موارد غیر منظقی است. ما در این مطلب که توسط حامی ورکس تهیه شده است میخواهیم دلایل اصلی که افراد شغل خود را ترک میکنند را بیان کنیم، همچنین به موضوع رفتن به سمت دورکاری و فریلنسری نیز بپردازیم. پس با حامی ورکس همراه باشید.

quit job

علاقه علاقه علاقه!

به جرات میتوان گفت علاقه مهم ترین دلایل برای انجام کارهای مختلف است. انسان ذاتا از انجام اموری که مورد علاقه وی باشد لذت میبرد. برای او فرقی نمیکند چه کاری باشد. شغل او باشد، تفریح و سرگرمی باشد یها هر چیز دیگری. مهم علاقه او به این کار است. عدم نبود علاقه در یک شغل سبب میشود تا رفته رفته میل و رغبت به انجام کارها از بین رفته و بعد از مدتی خواسته یا ناخواسته از انجام آن کار دست میکشیم. فرض کنید شما متخصص کامپیوتر و فناوری اطلاعات هستید. سپس در یک اداره به عنوان منشی رئیس استخدام میشوید، شاید در روزها و ماه های اولیه احساس خستگی و عدم علاقه به شما دست ندهد، اما بعد از مدت نسبت به آن کار دلسرد شده و در بسیاری از موارد منتظر بهانه برای خروج از آن بخش هستید.

Love my work

علاقه نقش مهمی در انگیزه و رشد شخص داشته و رابطه بین علاقه و پیشرفت در یک حوزه کاری رابطه ای مستقیم است. یکی از مهمترین ویژگی های شغل فریلنسری و دورکاری در این است که شما میتوانید هر شغلی که علاقه دارید انتخاب کنید. بر اساس تحقیقات صورت گرفته توسط کارشناسان، میزان موفقیت و پیشرفت کار در بین علاقه مندان و غیر آنها، درصد حائز اهمیتی بوده است.

رئیس بد!

 choose remote when work environment is no longer enjoyable

یکی از دلایل مهمی که افراد از شغل خود ناراضی هستند، رئیس بد یا بد اخلاق است. فرض کنید شما اول صبح با محیط کار خود میروید، در همان اول روز با بد اخلاقی و تندخویی مدیر خود مواجعه می شوید. طبیعتا اعصاب و روان شما را تحت تاثیر قرار داده و این بر روی درصد موفقیت کار انجام شده تاثیر مهمی دارد. البته همیشه علت بدخلقی مدیران، اخلاق و شرایط آنها نیست، بلکه ممکن است شخص کارمند سبب بد اخلاقی و به اصطلاح بد شدن مدیر باشد. بد نیست قبل از ترک شغل خود، وضعیت کاری و امور انجام شده را بسنجیم. حال اگر شما مدیر بداخلاقی دارید که تحمل آن برای شما سخت است یا با وجود او نمیتوانید کار خود را به درستی انجام دهید، به شما پیشنهاد میکنیم که فریلنسر شوید. ما در مطلب چگونه یک فریلنسر عالی شویم؟ به صورت کامل در این باره صحبت کرده ایم. مزیت فریلنسری این است که انتخاب رئیس با خود شماست. البته ناگفته نماند در بسیاری از موارد شما با فریلنسری خودتان رئیس خودتان هستید یا اگر رئیسی هم وجود داشته باشد، اولا رابطه شما بسیار دوستانه بوده، ثانیا ارتباط شما با آن شخص دائمی و همیشگی نیست. هر زمانی که مایل بودید میتوانید کار خود را با آن شخص به اتمام برسانید.

محیط کار و سایر کارمندان

محیط کار

محیط کار تاثیر مستقیمی بر روی امور انجام گرفته توسط افراد دارد. برخی افراد ترجیح میدهند در یک جای خلوت و به دور از هر گونه صدا و مزاحمتی کار خود را انجام دهند، اما این شخص مجبور است در کنار چند نفر دیگر از همکاران در میان شلوغی و عدم تمرکز فعالیت خود را انجام دهد. همین امر سبب کاهش میزان فعالیت مفید وی میشود. فریلنسر و دورکار میتواند در هر محیطی کار خود را انجام دهد. اگر شما شخصی اجتماعی هستید، میتوانید به تعطیلات یا هتل های شلوغ رفته و همزمان با تفریح و روبط اجتماعی پروژه های واگذار شده را انجام دهید. در نقطه مقابل اگر شخص غیر اجتماعی و گوشه گیر هستید به راحتی میتوانید در هر مکانی که مورد تایید شماست، کار خود را انجام دهید. این از مزایای فریلنسری و دورکاری است.

حقوق

 What Your Employees Really Think of Your Excessive CEO Salary People Development Network

یکی از نیروی های محرکه در شغل ها، مباحث مالی و اقتصادی است. بعد از علاقه هیچ چیز نمیتواند مثل حقوق و پاداش خوب یک کارمند را وادار به انجام کارهای با کیفیت کند. اما در مواردی میزان حقوق کم سبب میشود تا افراد از شغل خود کناره گیری کنند. به عنوان مثال اگر شخصی به عنوان یک تایپیست در یک اداره مشغول به فعالیت است، بر اساس ساعت های کاری میزان حقوقی مشخص دریافت میکند در صورتی که همین فرد توانایی کار بیشتری را دارد. به زبان ساده تر این فرد انرژِی بیشتری از انجام کار خود درون اداره دارد. از طرفی به اساس قوانین و مقررات سازمانها و شرکتها، از حدی معین نمیتوان اضافه کاری انجام داد حال این فرد باید چه کند؟ فریلنسر شود! بله، این شخص میتواند فریلنسر شود. فریلنسری این مزیت را دارد که شما بر اساس میزان توانایی و انرژی خود کار کنید. حتی میتوانید در مدت یک روز، تمام طول روز به فعالیت بپردزاید.

تحصیلات دانشگاهی بالاتر

 back to school

فرض کنید شما با مدرک فوق دیپلم(کاردانی) به عنوان کارمند یک شرکت استخدام شده اید. در زمان استخدام درون قرارداد قید میشود که شما در زمان خدمت در این شرکت، حق ادامه تحصیل ندارید. تقریبا میتوان گفت بسیاری از شرکتها و سازمان ها اینگونه هستند. حال اگر کسی خواست مدارک دانشگاهی بالاتر دریافت کند، تکلیف این شخص چیست؟ یکی از راه حل ها ترک شغل است. اما ترک شغل نیز عواقبی به دنبال دارد

فریلنسری و دورکاری این مزیت را دارد که فرد علاوه بر داشتن شغل خود، به تحصیل و سایر امورات مختلف بپردازد. یک فریلنسر میتواند هر زمانی که بخواهد با دانشگاه رفته، علم و سواد خود را افزایش دهد.

تشکیل خانواده

 start a family and work remote

گاهی اوقات ممکن است شما از دوستانتان بپرسید که چرا تشکیل خانواده نمیدهید؟ و آنها در پاسخ به سوال شما میگویند:"اصلا وقت ندارم، سرم خیلی شلوغ است!". میزان ساعت کار در بین شرکت ها و سازمان های تقریبا بین 6 الی 8 ساعت در طول روز است. اما بد نیست بدانید که محل شغل بسیای از افراد به دور از محل زندگی آنها می باشد. همین امر سبب مشکلات زیادی میشود. بسیاری از افراد میخواهند در نوجوانی و جوانی تشکیل خانواده داده و ازدواج کنند اما به علت کمبود وقت و سایر مشکلات دیگر، این امر مهم با به تعویق انداخته و یا در برخی موارد شغل خود را ترک میکنند. ما به شما پیشنهاد منیکنیم که فریلنسر و دورکار شوید. فریلنسر و دورکار بودن شما بدین معنی است که وقت آزاد بیشتری داشته، بهتر میتوانید زمان خود را مدیریت کنید، هر زمانی که خواستید تماما وقت خود را به خود و خانواده اختصاص داده و فعالیت کاری ای انجام ندهید. یک فریلنسر با در دست داشتن مدیریت زمان، میتواند کارهای مختلفی انجام داده و شرایطی بهتری از شغل کارمندی فراهم کند. همچنین میتوانید مطلب دورکاری (فریلنسری) یا حضور فیزیکی در محل کار؟ را مطالعه کنید.

کلمات کلیدی:

  • فریلنسر
  • دورکار
  • دورکاری
  • فریلنسری
  • حامی ورکس
  • ترک شغل
  • فریلنسر شدن
  • دورکار شدن
  • خروج از شغل
  • خروج از کار
  • علت ترک شغل
  • علت ترک کار
امید علی محمدی
امید علی محمدی
کارشناس فناوری اطلاعات؛ کارشناس ارشد مهندسی نرم افزار، 5 سال سابقه فعالیت در زمینه مدیریت وب و فروشگاه های آنلاین، علاقه مند به یادگیری مباحث کامپیوتری مخصوصا حوزه وب.

پروژه ای برای انجام داری؟

تخصص انجام پروژه داری؟

دیدگاه خود را بیان کنید

1000 کاراکتر باقیمانده است