چطور از بین پیشنهادها بهترین فریلنسر را انتخاب کنیم؟

چطور از بین پیشنهادها بهترین فریلنسر را انتخاب کنیم؟

یکی از سخت ترین مراحل واگذاری پروژه، انتخاب فریلنسر مناسب است، پس از ثبت پروژه در سایت، فریلنسرهای زیادی آمادگی خودشون برای انجام کار اعلام میکنند، در این راستا فریلنسرها پیشنهادهایی شامل قیمت، زمان انجام پروژه و پشتیبانی به کارفرما ارائه میدهند. در این زمان است که کارفرما با حجم زیادی از درخواست ها با قیمت ها و دلایل مختلف روبرو می شود. حال اصلی ترین سوالی که پیش می آید این است که دلیل این تنوع قیمت ها چیست و آیا بهترین انتخاب کمترین قیمت است؟

چطور از بین پیشنهادها بهترین فریلنسر را انتخاب کنیم؟

دلایل تنوع قیمت پروژه ها چیست؟

در ادامه تلاش میکنیم دو علت اصلی اختلاف قیمت ارائه شده توسط فریلنسرها را بیان کنیم.

1- عدم درک مشترک از خواسته های کارفرما

پیشنهادهای ارائه شده توسط فریلنسر بر اساس برداشت آن ها از توضیحاتی است که شما برای درخواست خود ثبت نموده اید. بنابراین اگر نیازمندی های بیان شده توسط شما شفاف نباشد، هر یک از مجریان ممکن است برداشت متفاوتی از درخواست شما داشته باشد و زمان و هزینه مورد نیازی که برآورد می کند با دیگری بسیار متفاوت باشد. حال اگر شما پیشنهادی با کمترین قیمت را، بدون تفکر، بپذیرید ممکن است انتخاب اشتباهی داشته باشید و پس از شروع کار متوجه اشتباه خود شوید. در برخی موارد جبران خسارت فرصت از دست رفته امکان پذیر نمی باشد.

2- پیروزی در رقابت و کسب امتیاز در سایت

برخی از مجریان حامی ورکس، کسانی هستند که کار خود را در سایت به تازگی شروع کردند. بنابراین علی رغم آنکه تخصص لازم برای انجام کار شما را دارند جهت تکمیل رزومه کاری و کسب امتیاز بیشتر در سایت، قیمتی رقابتی را پیشنهاد می دهند تا توجه شما را جلب نمایند.

معیار انتخاب فریلنسر چیست؟

با توجه به دلایل ذکر شده در خصوص تفاوت قیمت ها و پایین بودن برخی قیمت ها، لازم است قبل از پذیرش پیشنهاد با کمترین قیمت، ابتدا رزومه مجری را بررسی کرده و با او صحبت کنید تا مطمئن شوید مجری به صورت کامل درخواست شما را متوجه شده و قادر به انجام کار شما هست.
در مورد پیشنهادها با قیمت خیلی بالا نیز این امکان وجود دارد که پس از صحبت با او متوجه شوید دلیل این تفاوت قیمت خدماتی است که مجری هزینه آن ها را نیز درنظر گرفته است. هزینه هایی هچون پشتیبانی، آموزش و .....
به خاطر داشته باشید که انجام پروژه به معنای پایان کار نمی باشد و پس از انجام آن به پشتیبانی و آموزش نیاز خواهید داشت. بنابراین در صحبت کردن با مجریان، میزان پیگیری، پاسخگویی و مسئولیت پذیری او را نیز درخواهید یافت.
بنابراین تنها معیار برای انتخاب مجری را قیمت پیشنهادی او قرار ندهید و رزومه او را بررسی کرده و با او صحبت کنید.

قیمت پیشنهادی مجری + رزومه مجری + صحبت کردن با مجری

نکته آخر

مطمئن باشید که سطح قیمت هایی را که در حامی ورکس دریافت می کنید از قیمت هایی که توسط شرکت ها و یا افراد در خارج از محیط اینترنت پیشنهاد می شود کمتر خواهد بود. دلیل این اتفاق رقابت مجریان با یکدیگر در سایت و عدم پرداخت هزینه هایی همچون مالیات، بیمه، اجاره و ... است. بنابراین خواهشمندیم نسبت به کاهش قیمت ها توسط مجریان اصرار نکرده و زمان خود را از دست ندهید.
در صورتی که قادر به پرداخت یکباره (گروگذاری) قیمت پیشنهادی مجری مورد نظر خود نیستید بهترین راه آن است که پروژه خود را به بخش های کوچکتری تقسیم کرده و هر قسمت را به صورت پروژه های مجزا و مرحله به مرحله ثبت و هزینه آن را پرداخت کنید. پس از انجام موفق هر بخش از پروژه، اقدام به ثبت بخش دیگر نمایید.

کلمات کلیدی:

  • پیشنهاد قیمت
  • قیمت دهی
  • فریلنسر
  • دورکاری
  • فریلنسری

دیدگاه خود را بیان کنید

1000 کاراکتر باقیمانده است