بهترین نرم افزارها برای یک فریلنسر گرافیک

بهترین نرم افزارها برای یک فریلنسر گرافیک

در این مطلب از سایت حامی ورکس، قصد داریم بهترین و پر استفاده ترین نرم افزارهایی که در زمینه گرافیک مورد استفاده فریلنسرها و دورکاران فعال در این حوزه قرار می گیرند را معرفی کنیم و توضیح مختصری در رابطه با آنها، خدمت شما ارائه دهیم.

قبل صحبت از این نرم افزارها دانستن این نکته ضروری است که به صورت کلی، شاخه گرافیک در کامپیوتر به دو زیر شاخه عکس و فیلم تقسیم می شود. به بیان دیگر در یک پروژه گرافیک، یا افراد بر روی عکس ها کار می کنند یا بر روی فیلم و ویدیو. اکنون به سراغ بهترین و مهم ترین نرم افزارهای گرافیک می رویم.

Photoshop (فتوشاپ)

نرم افزار فوتوشاپ یکی از معروف ترین نرم افزارهای گرافیکی است به گونه ای که، کمتر کسی را می توان یافت که اسم این نرم افزار کاربری به گوشش نخورده باشد. فتوشاپ، نرم افزاری به وسعت یک دریا و دارای امکاناتی نا محدود است. برای بهره بری از امکانات این نرم افزار، تنها یادگیری نحوه کار کردن با آن و کمی خلاقیت نیاز است تا کاربر بتواید هر پروژه گرافیکی را، با استفاده از فوتوشاپ انجام دهد و به ثمر برساند. نرم افزار فتوشاپ توسط شرکت ادوبی ساخته شده است. عمده فعالیت شرکت ادوبی، بر روی ساخت نرم افزارهای گرافیکی و طراحی متمرکز است. در ابتدا، کاربرد اصلی نرم افزار فتوشاپ، ویرایش و کار بر روی عکس بود اما با گذشت زمان، قابلیت های متعددی نیز، برای ویرایش فیلم و ویدیو در این نرم افزار ایجاد شد، اما نباید این نکته را فراموش کنیم که فتوشاپ، برای کار بر روی عکس ایجاد شده است و در این زمینه کارایی بهتری دارد. این نرم افزار امروزه برای سه سیستم عامل معروف ویندوز، لینوکس و مک، در دسترس است.

Photoshop فتوشاپ

یک فریلسنر گرافیک باید با نرم افزار فتوشاپ آشنایی داشته باشد. داشتن سواد حرفه ای در این نرم افزار برای دورکارها بسیار مزیت محسوب میشود. علاوه بر آن آشنایی با این نرم افزار برای تمام فریلنسر ها و دورکارها توصیه میشود. زیرا آنان میتوانند امور مربوط به لوگو، برند تجاری، سایت شخصی و ... خود را به راحتی انجام داده و کارفرمایان را مجذوب خود کنند. نرم افزار فتوشاپ مبتنی بر پیکسل است. فریلنسر فتوشاپ میتواند در هر مکانی با استفاده از قابلیت های مختلف فتوشاپ، کسب در آمد کند. پروژه های کارفرمایان را انجام داده و در نهایت بعد از مدتی فعالیت صحیح و اصولی، یک تیم طراحی یا یک شرکت دورکاری یا حتی واقعی تشکیل دهد. اگر فریلنسر یا کارفرمای فتوشاپ هستید به مطلب انجام پروژه فتوشاپ مراجعه کنید.

Gimp (گیمپ)

نرم افزار گیمپ را شاید بتوان برادرزاده کوچک فتوشاپ، تلقی کرد. گیمپ، مانند فتوشاپ یک نرم افزار گرافیکی است ولی تفاوت هایی نیز، با فوتوشاپ دارد که این دو نرم افزار را از یکدیگر مجزا می کند. بعنوان مثال نرم افزار گیمپ متن باز (Open source) است. یعنی به رایگان در دسترس همه مردم قرار گرفته است. اما فتوشاپ رایگان نبوده و باید برای استفاده از آن، لاینسس خریداری کنید. هم چنین نرم افزار گیمپ به اندازه فتوشاپ قابلیت و قدرت مانور ندارد و امکانات کمتری در اختیار شما قرار می دهد. مزیت مهم این نرم افزار، رایگان بودن آن است. در نتیجه به فریلنسرهای گرافیک توصیه می شود که کار با نرم افزار گیمپ را فرا گیرند. فریلنسر گیمپ میتواند مانند فریلنسر فتوشاپ از قابلیت های این نرم افزار در جهت انجام پروژه کارفرمایان خود و کسب درآمد، استفاده کند.

Gimp گیمپ

Adobe Illustrator (ادوبی ایلاستریتر)

نرم افزار ادوبی ایلاستریتر ( Adobe Illustrator ) نیز یک نرم افزار طراحی گرافیکی است ولی با این تفاوت که این نرم افزار، بیشتر برای کنترل رنگ، ساخت وکتور، افکت گرافیکی و .... استفاده می شود. Adobe Illustrator بهترین نرم افزار برای پیاده سازی ایده های طراحی است. بنابراین یک فریلنسر گرافیک، با داشتن مهارت کار با ادوبی ایلاستریتر، به راحتی می تواند ایده های خود و کارفرما را عملی کرده و طراحی های مورد نیاز را انجام دهد. این نرم افزار ساخت شرکت ادوبی می باشد. فریلنسر ادوبی ایلاستریتر می تواند امور مربوط به ویرایش و کنترل رنگ عکس ها را به صورت دورکاری برای شرکت ها و سازمان های مختلف نیز، انجام دهد و درآمد کسب کند.

Adobe Illustrator ادوبی ایلاستریتر

CorelDRAW (کورل دراو)

نرم افزار کورل دراو CorelDRAW، نرم افزاری مبتی بر پیکسل و بردار است. اما استفاده از قابلیت های بردار آن به مراتب بیشتر از پیکسل و عکس است. کورل‌دراو، یکی از بهترین نرم افزاری طراحی در دنیا می باشد. یکی از مهم ترین کاربردهای این نرم افزار، استفاده از آن در شرکت ها و مغازه های برش شبرنگ و تابلو سازی است. این نرم افزار با پشتیبانی از دستگاه های برش، امکاناتی بسیار عالی در اختیار طراحان قرار می دهد. فریلنسر کورل‌دراو، به راحتی می تواند سفارش های مشتریان یک شرکت را بر عهده گرفته و در زمان و مکان دلخواه خود آنها را انجام دهد.

CorelDRAW کورل دراو

3D Max (تری دی مکس)

نرم افزار تری دی مکس را، شاید بتوان غول بزرگ ساخت انیمیشن، ویدیو و کارهای سه بعدی نامید. به وسیله این نرم افزار سنگین و قدرتمند، کاربران می توانند هر چیز گرافیکی را خلق کنند. بسیاری از انیمیشن ها و صحنه های هیجان انگیز فیلم ها و بازی های رایانه ای، توسط این نرم افزار کاربردی ایجاد شده اند. همچنین خالی از لطف نیست که بدانید، بسیاری از شخصیت های معروف دنیای انیمیشن، با این نرم افزار طراحی شده و مورد استفاده قرار گرفته اند. این نرم افزار توسط شرکت آتودسک طراحی و منتشر شده است. لازم به ذکر است در کشورهای دارای قوانین کپی رایت، برای سه سال استفاده از این نرم افزار، باید مبلغ 7630 دلار پرداخت کنید. یعنی در زمان نوشتن این مطلب، بیش از 90 میلیون تومان! یک فریلنسر تر دی مکس می تواند به راحتی فیلم های انیمیشنی کوتاه، تیزرهای تبلیغاتی، شخصیت های کارتونی و گرافیکی و ... بسازد. اگر فریلنسر یا کارفرمای تری دی مکس هستید، مطلب انجام پروژه تری دی مکس، می تواند اطلاعات بیشتری در این رابطه در اختیار شما قرار دهد.

در 3D Max تری دی مکس

Maya (مایا)

نرم افزار مایا Maya، در ابتدا رقیب قدرتمند و اصلی نرم افزار تری دی مکس بود تا اینکه در سال 2005 توسط شرکت آتودسک، خریداری شد. این نرم افزار نیز همانند تر دی مکس، قابلیت های بسیار زیادی دارد. اما برخی تفاوت های کوچک در این نرم افزار، سبب شده که عده ای از مایا و عده ای دیگر، از تر دی مکس استفاده کنند. به عنوان مثال برای مدل سازی، تر دی مکس قابلیت ها و کتاب خانه های بزرگی را در اختیار کاربر قرار می دهد. قیمت این نرم افزار هم اکنون برای مدت زمان 3 سال مبلغ 4170 دلار می باشد. یک فریلنسر مایا می تواند با استفاده از قابلیت های متعدد این نرم افزار، به تولید و خلق آثار شگفت انگیز و حرفه ای بپردازد.

Maya مایا

سخن پایانی با فریلنسرهای گرافیک

به جز نرم افزارهای طراحی گرافیکی نام برده شده در این مطلب، نرم افزار های دیگری نیز، در زمینه طراحی گرافیک وجود دارند. اما تعداد استفاده کنندگان از آنها یا قابلیت ها و امکانات آنها، نسبت به نرم افزار های نام برده شده بسیار کم تر است.

 آنچه که باعث پیشرفت و افزایش درآمد شما در حوزه فریلنسری گرافیک می شود، این است که، به چه میزان کار شما خوب و با کیفیت باشد. برای کارفرما فرقی ندارد شما پروژه را با کدام نرم افزار انجام بدهید، بلکه کیفیت و آن چیزی که مد نظر اوست، مهم است. در نتیجه اگر با هر کدام از نرم افزارهای طراحی گرافیکی، به صورت فریلنسری کار می کنید، سعی کنید تمام قابلیت های آن را یاد بگیرید، سپس علاوه بر بروز نگه داشتن علم خود، با سایر نرم افزارها گرافیکی و طراحی نیز، آشنا شوید. گاهی اوقات با استفاده ترکیبی از چند نرم افزار، طراح ها و پروژه های گرافیکی شگفت انگیزی میتوان خلق کرد. در آخر نیز توصیه می کنیم، مطالب سایت حامی ورکس را پیوسته دنبال کنید، ما مطالب به روز و جدیدی برای شما منتشر می کنیم.

کلمات کلیدی:

  • فریلنسر گرافیک
  • دورکار گرافیک
  • دورکار فتوشاپ
  • فریلنسر فتوشاپ
  • نرم افزارهای گرافیکی
  • نرم افزارهای طراحی
  • فریلنسر و دورکار
  • فریلنسر
  • دورکار
  • پروژه
  • انجام پروژه

پروژه ای برای انجام داری؟

تخصص انجام پروژه داری؟

دیدگاه خود را بیان کنید

1000 کاراکتر باقیمانده است