معرفی بهترین سایت های آموزش متلب

معرفی بهترین سایت های آموزش متلب

متلب یکی از پر مخاطب ترین نرم افزارهای کدنویسی به حساب می آید، اکثر رشته های تحصیلی دانشگاهی و بهتره بگیم اکثر دانشجوها در دوران تحصیل حتما چندتا پروژه دانشجویی متلب برای انجام دارند، از اینرو منابع آموزشی زیادی هم برای متلب وجود داره، کلاس های آموزشی حضوری و یا مجازی، کتابها و از همه جذاب تر ویدئوهای آموزشی، خیلی از سایت ها هم به صورت مقاله ای و یا ویدئو شروع به آموزش متلب در سطوح مقدماتی و پیشرفته کرده اند، در ادامه تعدادی از معروفترین سایت های آموزش متلب را خدمت شما معرفی می‌کنم:

سایت متلب پلاس

یکی از بهترین منابع فارسی آموزش متلب، وبسایت متلب پلاس است. دوره آموزشی متلب پلاس شامل 40 جلسه ویدئویی است که بصورت کاملا رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرد. شما به کمک این دوره می‌توانید صفر تا صد نرم افزار متلب را فرابگیرید. یکی از ویژگی‌های بارز دوره یادگیری متلب در سایت متلب پلاس سرفصل آن است. سرفصل دوره آموزش متلب این سایت مطابق هلپِ متلب و سرفصل شرکت مث ورکس چیده شده است. بطوریکه در آن از نصب و راه‌اندازی تا سطوح پیشرفته متلب آموزش داده شده است. بنابراین این دوره هم برای اشخاص مبتدی و هم برای اشخاص حرفه‌ای مناسب است. انتشار ویدئوها در آپارات و یوتیوب، وجود کانال تلگرامی پرسش و پاسخ در کنار تمرین‌های متلب از دیگر ویژگی‌های متلب پلاس است. برای مشاهده 40 جلسه تصویری یادگیری متلب از سایت متلب پلاس به لینک « آموزش متلب » مراجعه کنید.

سایت اموزش متلب پلاس

سایت آموزش متلب matlabacademy

این سایت آموزشی خارجی، به کار افرادی می آید که می خواهند در خانه و پشت سیستم خود، بدون حضور در کلاس، متلب را فرا بگیرند. در این سایت، ویدیوهای آموزشی به خوبی دسته بندی شده اند. بدین منظور، یک سری از ویدیوها مربوط به آموزش مقدماتی این نرم افزار در موضوعات متنوع است. دسته دیگر ویدیوها، مقداری تخصصی تر هستند که شامل مباحثی نظیر، شبیه سازی، حل معادلات دیفرانسیل، بهینه سازی توابع و درنهایت پردازش سیگنال می باشد. لازم به ذکر است که برای استفاده از ویدیوهای آموزشی موجود در این سایت، نیاز به ثبت نام در آن را دارید.

سایت اموزش mathworks

سایت nhigham

نیک هیگهام، استاد ریاضیات کاربردی در دانشکده ریاضیات دانشگاه منچستر انگلستان است. حوزه تحقیقاتی وی تجزیه و تحلیل عددی بوده که بر جبر خطی متمرکز است. وبلاگ معرفی شده، توسط خود این استاد اداره شده و مطالب و متون آموزشی مفیدی درباره کاربرد جبرخطی در متلب آورده است.

سایت اموزش متلب nhigham

سایت آموزش engineerexperiences

Engineer Experiences مربوط به گروهی از مهندسان برق است که خدمات مهندسی را در ارتباط با نرم افزار متلب به مشتریان خود ارائه می دهند. در حقیقت، رسیدگی به مشکلات فنی، ارائه راه حل ها و انجام پروژه Matlab که پر چالش باشد، کار این گروه و وب سایت است.

سایت اموزش متلب engineerexperiences

وبسایت آموزش بیاموز

در این سایت ایرانی، می توان به صورت موردی، دنبال موضوع مد نظر خود، گشت و مطلب مناسبی پیدا کرد اما دامنه و وسعت مطالب آموزشی ارائه شده در این سایت کمتر از دو سایت بالا است. 

سایت اموزش متلب بیاموز

سایت آموزشی matlabhelper

وبلاگ متلب هلیپر، شامل تیمی از مربیان مجرب است که به دانش آموزان و دانشجویان در یادگیری برنامه نویسی متلب کمک می کند. آن ها از آموزش مقدماتی متلب شروع می کنند و در ادامه به آموزش کدهای پیشرفته متلب و شبیه سازی می رسند. مربیان مذکور، مباحثی مانند پردازش تصویر را نیز به مخاطبان خود آموزش می دهند.

سایت اموزش matlabhelper

سایت undocumentedmatlab

تجربه ی بیش از 20 سال برنامه نویسی در بسیاری از زبان ها و محیط های مختلف برنامه نویسی از جمله تجربه بالا در انجام پروژه متلب، یائیر آلتمن را در زمینه های مختلف و تخصصی نرم افزار Matlab بی نظیر کرده است. با گذشت زمان، او دریافته است که بسیاری از برنامه نویسان در انجام پروژه مشکلات مشابهی دارند که با اشتراک گذاشتن تجربه ی بی نظیرش با آن ها، قابل حل است. بنابراین او تصمیم گرفت در وب سایت خود، به سوالات دانش آموزان و مخاطبان خود در هر زمینه تخصصی نرم افزار متلب، پاسخ دهد.

سایت اموزش undocumentedmatlab

سایت matlabgeeks

Matlab Geeks مربوط به گروه کوچکی از متخصصان فنی است که در ارائه راه حل های تجاری در ارتباط با نرم افزار متلب، تخصص دارند. آن ها مدل سازی، تجزیه و تحلیل، داده کاوی، آموزش و برنامه های کاربردی تحت وب را در زمینه های مختلف از جمله مهندسی، پردازش سیگنال، ارتباطات، بیومکانیک، امور مالی و اپیدمیولوژی انجام می دهند. متخصصان این سایت مدعی هستند که در Matlab تخصص داشته و در سایر زبان های برنامه نویسی مانند جاوا، C ،C# ،Ruby on Rails و Python نیز بسیار مسلط هستند و در راستای انجام پروژه های برنامه نویسی کوشا هستند.

سایت اموزش matlabgeeks

سایت آموزش ویدئویی فرادرس

در این سایت ایرانی، می توانید با پرداخت هزینه اندک، دوره آموزشی برنامه نویسی متلب برای علوم مهندسی را خریداری کنید. مشکل این است که نمی توانید مانند سایت قبلی، بطور موردی، دنبال موضوع موردنیاز خود بگردید حتما باید هزینه کل یک دوره آموزشی را پرداخت کنید.

سایت اموزش فرادرس

سایت آموزش کلیدستان

در این سایت ایرانی، بطور رایگان می توانید متن های آموزشی و ویدیوهای فراوانی را مشاهده و دانلود کنید. مزیت این سایت در این است که آموش ها به درستی و بطور جزئی دسته بندی شده اند و شما مجبور نیستید برای یادگیری یک دستور خاص، ساعت ها وقت برای دیدن ویدیوها و دوره های بلند آموزشی بگذارید.

سایت یوتیوب Youtube

MATLAB و Simulink در صنایع خودروسازی، هوافضا، ارتباطات، الکترونیک و اتوماسیون صنعتی به عنوان ابزارهای اساسی برای تحقیق و توسعه استفاده می شوند. بعلاوه، بیش از پنج هزار کالج و دانشگاه در سراسر جهان از MATLAB و Simulink برای آموزش و تحقیق در طیف وسیعی از رشته های فنی استفاده می کنند. بنابراین وجود ویدیوهای آموزشی از این نرم افزار، در کانال های مختلف سایت یوتیوب، تعجبی ندارد. هم چنین متخصصان زیادی هستند که خدمات مرتبط با این نرم افزار را در کانال یوتیوب شخصی خود برای مشتریان تبلیغ می کنند.

برای مثال کانال آنسلم گریفین در سایت یوتیوب، عمدتا به آموزش نرم افزار Matlab اختصاص داده شده است. جدیدترین ویدیوها در مورد جعبه ابزار Matlab و سایر مباحث مرتبط با Matlab در این ویدئوها مورد بحث قرار گرفته اند. همچنین Joseph Delgadillo فیلم هایی را در مورد نحوه کار با نرم افزار Matlab، برنامه نویسی با آن و تکنیک هایی بارگذاری کرده است که می تواند برای مبتدیان در هنگام استفاده از نرم افزار Matlab مفید باشد.

در ادامه نمونه ای از ویدئوهای آموزش متلب که در یوتیوب یافت می شود به نمایش گذاشته شده است.

آموزش متلب

پروژه ای برای انجام داری؟

تخصص انجام پروژه داری؟

img
سایت مکتب خونه
با تشکر از محتوای انتشاریتون، پیشنهاد میکنم به معرفی سایت مکتب خونه که در زمینه آموزش متلب فعال هست هم سر بزنید و این سایت هم معرفی کنید.
0
img
جباری
بسیار عالی، لطفا سایت مارو هم معرفی کنید
0
img
مرجان
سایت های خوبی معرفی کردین
0

دیدگاه خود را بیان کنید

1000 کاراکتر باقیمانده است