ایجاد گواهی به‌صورت خودکار در نرم‌افزار متلب

نرم‌افزار متلب یک ابزار همه‌کاره است و این توانایی را دارد تا بسیاری از کارها را به‌صورت خودکار انجام دهد. در اینجا سعی شده است تا یک ابزار متعلق به نرم‌افزار متلب جهت ایجاد گواهی برای کارگاه‌ها، کنفرانس‌ها، سمپوزیوم‌ها و غیره، معرفی و بررسی شود. به‌طورمعمول، مؤسسات آموزشی و شرکت‌ها از ابزارهای تخصصی برای ایجاد گواهی در مقیاس بزرگ استفاده می‌کنند. از این ابزار نرم‌افزار متلب برای تجزیه‌وتحلیل داده‌های حجیم نیز می‌توان استفاده نمود. در ادامه نظر شما را به مشاهده پروژه متلب انجام شده جلب می‌کنیم.

مرور کلی بر پروژه

نمای کلی از پروژه موسوم به خودکارسازی صدور گواهی (Automatic Certificate Generation) در شکل 1 نشان داده شده است. نام فایل گواهی خالی (A) به‌عنوان ورودی در نرم‌افزار استفاده می‌شود. از یک برگه اکسل (B) برای ثبت جزئیاتی که باید روی گواهی اعمال شود، استفاده می‌شود. داده‌ها روی گواهی خالی ثبت می‌شوند و بسیاری از این گواهی‌ها توسط کد نویسی متلب (C) ایجاد می‌شوند. گواهی‌های ایجاد شده توسط برنامه را می‌توان در پوشه‌ای با نام مشخص (D) ذخیره کرد.

نمای کلی پروژه برای تولید خودکار گواهی
شکل 1. نمای کلی پروژه برای تولید خودکار گواهی

پیشنهاد میکنم مقاله "معرفی بهترین کتاب های آموزش متلب" مطالعه کنید.

توصیف مراحل کار

سه مرحله اصلی در این پروژه در شکل 2 نشان داده شده است. تصویر پایه می‌تواند در هر رنگی باشد و باید با فرمت tif، jpg یا png ذخیره شود. تصویر ایجاد شده توسط برنامه ویژگی‌های تصویر پایه‌ای که انتخاب کردید را حفظ می‌کند. کد نویسی منبع داده شده در اینجا فقط متن را روی تصویر درج می‌کند. داده‌هایی که باید نوشته شوند می‌توانند در قالب xls. یا xlsx. باشند. ابزار MS Excel ترجیح داده می‌شود زیرا یک ابزار قدرتمند ریاضی و آماری است و این اجازه می‌دهد تا داده‌ها در داخل فایل محاسبه و تجزیه‌وتحلیل شوند.

مراحل و رویه‌های اصلی در پروژه تعریف شده
شکل 2. مراحل و رویه‌های اصلی در پروژه تعریف شده

با استفاده از ابزارهای ساده ویرایشگر تصویر مانند MS Paint و Picture Manager می‌توان موقعیتی را که قرار است متن در آن درج شود، شناسایی کرد. پیکسل‌ها جزء اساسی‌ترین عناصر یک تصویر هستند. یک تصویر با وضوح 1024×768 حاوی 786432 پیکسل یا نزدیک به 0.79 مگا پیکسل است. موقعیت‌های پیکسلی که باید شناسایی شوند به تعداد متون و اعدادی است که روی تصویر درج می‌شوند. کد پروژه را می‌توان به‌راحتی برای کارهای مشابه پردازش تصویر تغییر داد.
شکل‌ها یا تصاویر متلب تولید شده را می‌توان در فایل‌های جداگانه یا یک فایل واحد بر حسب نیاز ذخیره کرد. به‌طور پیش‌فرض، کد تصویر تولید شده را با فرمت .tif با یک نام خاص ذخیره می‌کند. با تغییرات ساده کد، می‌توان تصاویر را به یک فایل PDF نیز تبدیل کرد.

فضای کار

شکل 3 محتویات پوشه فهرست کاری نرم‌افزار متلب را نشان می‌دهد. فایل‌های MainCode.m، Certificate_Blank.tif و Registration_Details.xls باید در یک پوشه ذخیره شوند.

پیشنهاد میکنم مقاله "20 ایده برتر برای پروژه متلب" مطالعه کنید.

محیط کاربری نرم‌افزار متلب برای تولید خودکار گواهی
شکل 3. محیط کاربری نرم‌افزار متلب برای تولید خودکار گواهی

فایل MainCode.m مربوط به نرم‌افزار متلب حاوی کد اصلی است، Certificate_Blank.tif تصویر پایه است، و Certificate_Topic از 1 تا 6 گواهی‌هایی هستند که از داده‌های موجود در Registration_Details.xls تولید می‌شوند. در حین اجرای M-file، متلب باید اجازه داشته باشد، دایرکتوری را به مکانی که پوشه اصلی ذخیره می‌شود تغییر دهد.

رویکردها در آینده

تجزیه‌وتحلیل و ارائه مجموعه داده‌های بزرگ یک کار خسته‌کننده در برنامه‌هایی مانند Big Data، IoT و مدل‌سازی حسگرها - محرک است. پروژه ارائه شده در اینجا را می‌توان برای تجزیه‌وتحلیل و تولید گزارش در این برنامه‌ها گسترش داد و سفارشی کرد.

برای دانلود منبع کد برای ایجاد گواهی به‌صورت خودکار در نرم‌افزار متلب، اینجا کلیک کنید

پروژه ای برای انجام داری؟

تخصص انجام پروژه داری؟

img
سعید
پروژه خوبی بود، لطفا مشابه این پروژه متلب در پایتون هم قرار بدین.
0
img
مهسا
سلام، فایل دانلود نمی شود.
0
img
hamiworks تایید شده
اصلاح شد، مجدد تست کنید.
1

دیدگاه خود را بیان کنید

1000 کاراکتر باقیمانده است