چند نکته مهم برای یک پیشنهاد قیمت تاثیرگذار

چند نکته مهم برای یک پیشنهاد قیمت تاثیرگذار

روزانه هزاران مجری برای پروژه ها پیشنهاد قیمت ارسال می کنند ولی از میان آن ها درصد محدودی می توانند رقابت را پیروز شده و برای خود کسب درآمد کنند. جلب نظر کارفرمایان برای مجری های تازه کار به مراتب سخت تر است. بنابراین دانستن 7 نکته ذیل که به مجریان کمک خواهد کرد تا پیشنهادی تاثیرگذار، ارائه کنند بسیار ضروری است.
آیا ارائه یک پیشنهاد قیمت موفق که بتواند مورد توجه کارفرمایان قرار بگیرد اتفاقی است؟

ما باید بدانیم که: چطور یک پروژه را برنده شویم؟چطور یک پروژه را به دست بیاوریم؟چطور برنده پیشنهاد قیمت باشیم!؟

 چند نکته مهم برای یک پیشنهاد قیمت تاثیرگذار

در این مطلب قصد داریم نکاتی را بیان کنیم که می تواند به شما برای ارائه یک پیشنهاد قیمت تاثیرگذار کمک بسیاری کند.


1- درک کامل خواسته های کارفرما
اولین گام برای آماده نمودن یک پیشنهاد مناسب، درک کامل خواسته های کارفرما است. پیشنهاد شما در صورتی شانس برنده شدن خواهد داشت که کارفرما احساس کند که شما خواسته های او را به طور کامل متوجه شده اید بنابراین قبل از ارائه پیشنهاد قیمت حتما توضیحات پروژه را با دقت کامل بخوانید.


2- پرسیدن سوال از کارفرما
یکی از راه هایی که به کارفرما نشان می دهد که شما خواسته های او را متوجه شده اید پرسیدن سوالات در مورد جزئیات پروژه و روند اجرای آن است. بنابراین سوالاتی را که در حین خواندن درخواست او برایتان ایجاد می شود از او بپرسید. به یاد داشته باشید که بدون دانستن جزئیات مورد نظر کارفرما نمی توانید پروژه را به نحو مطلوب او تحویل دهید.


3- برجسته کردن پیشنهاد خود در میان سایر پیشنهاد ها
معمولا برای هر پروژه ده ها پیشنهاد ارائه خواهد شد. در صورتی که متن در پیشنهاد شما ویژگی های یک نوشته کوتاه و در عین حال کامل و شفاف را نداشته باشد ممکن است حتی خوانده نشود. بنابراین در نوشتن پیشنهادهای خود وقت مناسب صرف کرده و نوشته ای قوی و کامل ارائه دهید.


4- بیان شرایط پذیرش پروژه
در صورتی که خودتان برای خود ارزش قائل نشوید، در نظر کارفرما نیز ارزشمند نخواهید بود. بنابراین از اینکه شرایط خود را مبهم بیان کنید بپرهیزید. با اعتماد به نفس کامل، خدمات جانبی (اعم از آموزش، پشتیبانی و ...) را که ارائه خواهید کرد، میزان زمان مورد نیاز و هزینه پروژه را بیان کنید. ابراز دقیق نیازمندی ها نشان دهنده جدیت شما جهت اجرای پروژه نیز می باشد.


5- پیگیری پس از ارائه پیشنهاد
یکی از راه های جذب هر پروژه ایجاد ارتباط بیشتر و صمیمی با کارفرما است. با توجه به اینکه معمولا کارفرما ها کمتر از 48 ساعت نسبت به انتخاب مجری برای انجام پروژه خود اقدام می کنند، سعی کنید در این مدت در دسترس بوده و پاسخگوی سوالات احتمالی کارفرما باشید. زیرا در صورت عدم پاسخ به موقع، برداشت او از شما این است در حین اجرای پروژه نیز به سختی در دسترس خواهید بود. حتی اگر پاسخی از کارفرما دریافت نکردید با پرسیدن سوال و یا تعدیل قیمت، سعی بر ایجاد ارتباط با مجری نمایید تا بتواند به شما اعتماد کند.


6- داشتن صداقت
داشتن صداقت، ویژگی است که علاوه بر اخلاقی و انسانی بودن آن، ایجاد اعتماد می کند. هیچ انسانی تمامی تخصص ها را ندارد بنابراین لازم نیست در صورتی که تخصصی خاص را ندارید در گفت و گو با کارفرما مدعی آن باشید. صداقت به شما کمک می کند تا کارفرمایان را به صورت پایدار مشتری خود کنید.


7- ارائه قیمت قابل رقابت
در نهایت به خاطر داشته باشید اکثر کارفرمایان در صورت داشتن پیشنهادات از مجریانی که رزومه ای همسطح دارند، پیشنهاد با قیمت پایین تر را انتخاب خواهند کرد. بنابراین پیشنهاد می گردد اگر به دنبال کسب تجربه بیشتر و بالا بردن امتیاز خود در سایت هستید قیمت های کمتر از میانگین برای اجرای پروژه پیشنهاد کنید. البته این نکته را هم فراموش نکنید که از ارائه قیمت های بسیار پایین که انگیزه شما را برای انجام پروژه با کیفیت عالی کاهش می دهد، به شدت اجتناب کنید.

فراموش نکنید که برنده شدن یک پیشنهاد قیمت تنها گام اول است، هدف اصلی انجام پروژه و اتمام آن است.

کلمات کلیدی:

  • قیمت گذاری
  • قیمت پروژه

دیدگاه خود را بیان کنید

1000 کاراکتر باقیمانده است